IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва свръх икономичен дизел?

Основателят на Microsoft, Бил Гейтс, заедно с един от съоснователите на Sun Microsystems, Винод Косла, инвестират в американската фирма EcoMotors International, която се занимава с разработката на високоефективни двигатели.

Идва свръх икономичен дизел?
Инвестицията е за 23.5 милиона долара, които са предназначени за завършване на разработката на дизелов двигател на фирмата, наречен Opoc, който има разход с 50% по-нисък от стандартните дизелови двигатели, съобщава The Detroit Free Press. 

Това е двутактов дизелов двигател с два разположени един срещу друг цилиндъра (всеки с диаметър 100 мм), като двете бутала в тях се движат в различни посоки. Двигателят има по-ниско тегло с 30% и по-малки размери с 25% от подобен по обем турбодизелов двигател. 

Сега обаче идва най-интересното. Въпреки двата си цилиндъра и малките размери, мощността на двигателя е 325 к.с., а максималният му въртящ момент още при 2100 оборота в минута достига 900Nm. От Eco Motors заявяват, че двигателите са подходящи освен за леки автомобили, също за камиони, кораби, селскостопанска техника, дори за стационарни генератори. 



„В EcoMotors са разработили многообещаваща технология, която ще допринесе много за намаляване на вредните емисии в атмосферата и ще намали драстично използваното гориво. Двигателят Opoc ще бъде важна крачка за подсигуряването на достъпни и екологични транспортни средства за целия свят”, казва Бил Гейтс, а според Косла, това е „иновация, способна да преобърне цялата индустрия”. 

Сега EcoMotors очаква решение на Министерството на транспорта на САЩ за отпускането на фирмата на кредит в размер на 200 млн. долара, които да отидат за ново оборудване на един от бившите заводи на GM, където ще се произвеждат новите двигатели. 

Начело на EcoMotors е бившият главен конструктор на двигателите на Volkswagen Петер Хофбауер. Под негово ръководство във Volkswagen бяха разработени агрегати като „чистия” двулитров турбодизел с мощност 140 к.с., който бе обявен за „зелен двигател на 2009”. Заедно с Хофбауер в EcoMotors е и Дон Ранкле, бивш вицепрезидент на General Motors, отговарящ за инженеринга на концерна.
0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    притеснен ( преди 15 години )
    Мале тия да не са краднали нещо от трабант,че после да ме е яд за моя. Току виж някой ферараджия да иска да ги менкаме....
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Absurde ( преди 15 години )
    Аааа не мерси как си караш и да ти излезе син екран... Или пък на бензиностанцита да ми иска ъпдейти и после рестарт... :)))
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Обрут ( преди 15 години )
    О,бруте важно е къде е живял даден човек, къде си е получил образованието,от какви учени му е обкръжението така, Айнсщайн може по произход да е еврейн, но по манталитет и мислене е германец и неговите открития се дължат до голяма степен и от научната средата в която е живял.Германската инженерна мисъл е най-великата от 100 госдини насам-фактите говорят.
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    zx ( преди 15 години )
    deba toa pdl..na windowsa mu svarshiha kusurite..tdi sha pravi.. gluposti
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    takerstone ( преди 15 години )
    По - скоро ти не го знаеш къв е.Айнщайн е 1/7 германец.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    5ТДФ ( преди 15 години )
    В принципа на този двигател няма нищо особено, такива двигатели, но с повече цилиндри се произвеждат още от втората световна война. При новите системи common rail и новите материали, технологии и масла е наистина възможно да се направи такъв двигател без слабостите на предишните. Дано стане по-скоро!
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Obrut ( преди 15 години )
    Та какъв, викаш, бил Айнщайн? Немец ли??? Хахахахахаха... явно само ти не си чул, че е евреин...
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Много се излагаш!Японците през 40-те години са били с двигатели Мицубиши,които били много по-добри от на Бенц-менц.Освен,че са измислили някакъв пършав прототип,немците нищо повече не са направили.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    pn ( преди 15 години )
    Но не можеш да отречеш, че са били доста... мотивирани, по онова време. :)
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    lokki ( преди 15 години )
    :) Вернер фон Браун се казва този с V-2 , а двигателя на Ме 262 не е първия реактивен , просто самолета е първия масово произвеждан с такъв мотор .Ото Хан и Хайзенбер са били много , много далече от бомбата поради грешка в изчисленията за критичната наса на втория