Това е двутактов дизелов двигател с два разположени един срещу друг цилиндъра (всеки с диаметър 100 мм), като двете бутала в тях се движат в различни посоки. Двигателят има по-ниско тегло с 30% и по-малки размери с 25% от подобен по обем турбодизелов двигател.
Сега обаче идва най-интересното. Въпреки двата си цилиндъра и малките размери, мощността на двигателя е 325 к.с., а максималният му въртящ момент още при 2100 оборота в минута достига 900Nm. От Eco Motors заявяват, че двигателите са подходящи освен за леки автомобили, също за камиони, кораби, селскостопанска техника, дори за стационарни генератори.

„В EcoMotors са разработили многообещаваща технология, която ще допринесе много за намаляване на вредните емисии в атмосферата и ще намали драстично използваното гориво. Двигателят Opoc ще бъде важна крачка за подсигуряването на достъпни и екологични транспортни средства за целия свят”, казва Бил Гейтс, а според Косла, това е „иновация, способна да преобърне цялата индустрия”.
Сега EcoMotors очаква решение на Министерството на транспорта на САЩ за отпускането на фирмата на кредит в размер на 200 млн. долара, които да отидат за ново оборудване на един от бившите заводи на GM, където ще се произвеждат новите двигатели.
Начело на EcoMotors е бившият главен конструктор на двигателите на Volkswagen Петер Хофбауер. Под негово ръководство във Volkswagen бяха разработени агрегати като „чистия” двулитров турбодизел с мощност 140 к.с., който бе обявен за „зелен двигател на 2009”. Заедно с Хофбауер в EcoMotors е и Дон Ранкле, бивш вицепрезидент на General Motors, отговарящ за инженеринга на концерна.


0