IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогом Dodge Viper

Последният Viper слезе от поточната линия.

Сбогом Dodge Viper
Фабриката в Детройт произведе последният Dodge Viper, съобщават щатските медии. Возилото е специално и се отличава с уникален цвят и индивидуално композиран салон.

Последния произведен екземпляр от култовия "мъсъл кар" е предназначен за най-големия фен на модела. Тексасецът Rauh и жена му притежават над 40 различи модела Viper, като колекцията им е най-голямата в света.

Последният Viper е ободурдан с V10 двигател с обем 8.4 литра. Мощността му е 450 kW, а максималният въртящ момент - 760 Нм. С него Viper ускорява от място до 100 км/час за 3.9 секунди и развива максимална скорост от над 320 км/час.

Въпреки противоречивото настроение сред феновете на американско возило, бяха организираха многобройни събори и шествия, на които присъства и президентът на Dodge Ralph Gilles.

Първото поколение на Dodge Viper се появи през 1992 година, а последното (четвърто) - през 2008 г. Заместникът на спортното возило трябва да се появи през 2012 година, но към момента не е известно дали новият автомобил ще се казва също Viper.
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 18 rate down comment
    А3 ( преди 15 години )
    Е те Dodge и пикапи правят ама това какво общо има. Порше правят един модел, който търпи развитие повече от 60 години и в момента няма конкуренция (911 GT2 RS - наскоро постави рекорд на Нюрбургинг за серийни автомобили). Ламборгини, Порше и Ферари са създали спортните автомобили, а Додж правят главно семейни коли... П.С. А за онзи *** "pfff": Как може да наричаш мен "***", като не знаеш къде се пише "А" и къде "Ъ"...
  • #10
    19 rate up comment 5 rate down comment
    pfff ( преди 15 години )
    Има само един *** тука, и това си ти! По-голям кон с капаци не съм виждал!
  • #9
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Стефан ( преди 15 години )
    хахахаахххххх, Порше :) та те правят СУВ имат си и 4вратка.Първия Вайпър е правен в гараж от майстори ЕНТУСИАСТИ, те не са търсили смисъла, те са вложили сърце.Тази кола не е за теб, не е нужно да я разбираш
  • #8
    5 rate up comment 19 rate down comment
    А3 ( преди 15 години )
    И какъв е смисъла от 9-литровия двигател, като ламборгини и ферари изкарват същите характеристики от 5-литров АТМОСФЕРЕН ? А ако говорим за турбиниране - на порше 3-литровите боксери са горе-долу с мощността на вайпъра... Вайпъра е просто продукт на американската глупост. Деветлитровия нискотехнологичен двигател единственото му предимство е цената. Обаче като недостатъци можем да сложим разхода, огромното тегло и т.н. Вайпъра не е суперкола. Има само три марки суперколи - ламбо, ферари и порше.
  • #7
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Вайпъра излиза като концепт в Деттройт през 1989г. Колкото и да си слагаш плюсчета това няма да промени нещата. Както и да е няма какво да те светвам, модела си отиде, продажбите са направо смешни, може 10 тексаски *** да са ги изкупили всичките.
  • #6
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Стефан ( преди 15 години )
    Суперавтомобилите трябва да са неразумни и дръзки, огромни двигатели, малко вертикално челно стъкло, звук от ада, изваяни мускулести форми.Жалки са хората без мечти и фантазий,за тях обаче немците правят колискучни и перфектни, като тях самите.
  • #5
    13 rate up comment 19 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    И за мен е безмислен като автомобил - гори при спортно каране над 50/100. Едно кво да е спортно немско возило при яко каране гори 25/100. Няма смисъл от такива безумни 9 литрови мотори :)
  • #4
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Пич, преди какви 25 години Вайпъра е изглеждал добре, когато започват да го произвеждат от 1992г.!
  • #3
    12 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Додж Вайпър, изглеждаше добре преди 25г. Вече е остарял отвсякъде. А и какво толкова култово има, 4 поколения, на Вайпъра и едва 25000продадени бройки от които 40бр. са при тоя тексасец и въпреки ,че не е по-скъп от М3, БМВ на година продават по 25000бройки от М3. Не напразно го спират, вече никой не го търси. Като чуеш 8,4литров двигател и се чудиш тия наред ли са. Освен това не пречеше да се направят нови модели, ама то трябва сега дизайн,двигатели,трансмисии ааа мнооого е сложно май?
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    ОPC ( преди 15 години )
    жалко дано излезе достоен наследник на този звяр