IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat пуска двуцилиндров TwinAir двигател

От септември Fiat 500 ще се оборудва с най-чистия бензинов двигател.

Fiat пуска двуцилиндров TwinAir двигател
Още през февруари италианците споделиха, че разработват модерен малък двигател с два цилиндъра, който ще изисква около 4.0 литра гориво на 100 километра и ще отделя под 100 гр/км вредни емисии.

Днес се появи и първото официално инфо за новия екологичен двигател. Той ще бъде двуцилиндров турбо агрегат с обем 900 куб.см. Ще предоставя мощност от 65 до 105 к.с. и ще отделя с 30% по-малко CO2 в сравнение с обикновен двигател със същата мощност. Всъщност, мощността на новия двуцилиндров двигател е аналогична с тази на 1.4 16v, но разходът на гориво е по-нисък с цели 30%.

Екипиран с новия двигател Fiat 500 ще достига максимална скорост от 173 км/ч и ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди. Според информацията потреблението на гориво ще бъде 4,1 л/100 км (с механична скоростна кутия) и 4,0 л/100км с роботизирана Dualogic скоростна кутия. Вредните емисии ще бъдат съответно: 95 гр/км и 92 гр/км.

Fiat 500 екипиран с новия TwinAir двигател с мощност 85 к.с. ще разполага и с ECO бутон (разположен на таблото), чрез който ще могат да се избират два режима на работа - Normal и ECO. При режим Normal двигателя ще доставя максимума на въртящия момент - 145Нм. При режим ЕСО максималния въртящ момент ще се намалява до 100 Нм, за да се намали до минимум разхода на гориво.

Двигателят ще се оборудва стандартно със Start&Stop система и с индикатор за смяна на предавките (GSI), които ще спомагат за ниското потребление на гориво.

"Сравнен с четири цилиндров двигател със същата мощност, новият ТwinAir двигател е значително по-къс (-23%) и по-лек (-10%), оставяйки възможност за бъдещо развитие, като пригодяване на работа на метан или въвеждане на хибридна технология за още по-голямо редуциране на разхода на гориво и вредни емисии", коментират италианците.

Екологичният агрегат ще се появи на пазара през месец септември тази година на борда на Fiat 500 и 500С.

Технически спецификации / Fiat 500 TwinAir 85 к.с.


0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Италиански не знам. Като са толкова важни граматическите правила добре. Шкода на Чешки означава "жалко", "беда" или "вреда". Просто това е фамилията на основателя на марката- Емил Шкода.Аз, като не знам как се пише LANCIA на български, за него какво да кажем...Хем на неговия си език означава... "Емил Вредни". Такова е положението!Като пишем Skoda не слагаме "хачка" на буквата S . Пробвал съм- сайта ми отрязва коментара на първата чешка буква.Все пак и редакторите пишат ЛАНЧИЯ в текстовете си
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ... ( преди 15 години )
    Хубаво, че караш италианска кола, ама поне да беше научил как се казва - ЛанчА, не ЛанчИА. Не гледай как се пише, то е само заради граматическите им правила.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Предишния коментар съм го писал преди доста време в статията "Решено: вдигат данъка на по-мощните коли двойно".Мисля, че е актуален и днес- щом ще си говорите за данъци...Още един факт не е за пренебрегване в Чехия, Словакия и Полша!ДДС за хранителните стоки е 10 процента! Защото е група "В" !В Бг групи за ДДС-то НЯМА!Държавата България експлотира жестоко своите граждани с подобен размер на данъците!Защо спорите, след като картинката е ясна и трагична...
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 15 години )
    Едно време ни обещаваха, че като станем част от ЕС, законодателството ни ще се синхронизира с тези останалите страни- ДА, ДА, ама НЕ. В Чехия данък "СОБСТВЕНОСТ" за МПС до 150 к.с. НЯМА! Мен са ме гледали като извънземен в данъчното, като се опитвах да я регистрирам- служителите се чудят какво искам. С Бг регистрация имам една 20 годишна Ланчия 120 к.с. и плащам 136 лева данък за нея- в Чехия на Чешка регистрация имам 7 годишна пак Ланчия 131 к.с. и плащам 0 крони за нея? Какво да коментираме???
  • #13
    2 rate up comment 6 rate down comment
    123 ( преди 15 години )
    Не знам как ги смятате тези данъци, ама на нова кола дизел 80 к.с. данъка й е 30-тина лева, а на 100 и малко к.с. стара, бензин е над 100 лева. Дизелът е е по-голям звяр, без да го зориш дърпа като откачен, а бензина го караш като откачен за да дърпа прилично.
  • #12
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И като сложат цена 15 000 евро и отиде всичко .А от фиат кола ,само ако е подарък.Имах 2 фиата купувани на старо взех им акъла от каране после смених марката, и съм карал още 2 служебни и чисто нови.Тези умници след УНО ,кола не са произвели .Всичко е бараки.
  • #11
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да бе пич! Ама ти говориш за България, а в НОРМАЛНИТЕ страни, данакът скача с възраста на колата. Що кат` коментирате винаги пречупвате нещата през нашата изкривена действителност?! Че те хората даже не знаят на какъв език говорим, има ли такава държава, а камо ли да се замислят да проектират и произвеждат коли за нашите условия!
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до Мотко ( преди 15 години )
    Мега си зле! Замълчи!! Кпуваш си нова кола и първите 5 години данъка ти в България е по 2.7! Защото смятат че имаш пари. Много по-малки данъци имаш ако си с 7 годишна кола, нищо че на нея не и работи катализатора, замърсяваш колкото 5 нови коли. Масово в България са разпробити и ФАП филтрите, защото никой не ги проверява и никой не го е грижа че 500лв струва да го напълниш. Плащаш 500 лв данък + 500лв за да не замърсяваш,а онзи с трошката си кара колата за 20лв.на година
  • #9
    20 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 15 години )
    С 80 к.с. един съвременен двигател с ниско разположен въртящ момент и добре сметната скоростна куния си поддържа 150 на магистрала и по нагорнищата и при 1200 кг. кола и пътници. Глупакът купува стар двигател със 150 к.с., плаща данъци като луд, но не знае, че тази мощност я има само когато двигателят е пред разпад, а през другото време показателите са като на нов 80 к.с. двигател, който дори и на обороти реализира 80% от възможностите си ;)
  • #8
    17 rate up comment 1 rate down comment
    MoTkO ( преди 15 години )
    eeee големи мрънкачи сте нали всики имате коли 300+ коня85 кончета са напълно достатъчни за да е поддържат 90-100 км по магистралата за що годе нормално каране без да се пречи на трафика