IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нови промени в Закона за движение по пътищата

По предложение на МВР, министрите одобриха промени в Закона за движение по пътищата.

Нови промени в Закона за движение по пътищата
Целта им е да се повиши контролът върху поведението на водачите и спирането на практиката с купуването на книжки.
Занапред снимките на нарушители, направени от видеокамерите на КАТ, ще се използват за издаване на фиш за превишена скорост.



Младите водачи ще получат книжките си с 26, а не както останалите - с 39 точки, но отпада първоначалният замисъл да не могат да карат през нощта.
Правителството реши още, че младите водачи ще карат с придружител, ако возят лица до 18-годишна възраст.
Все още в период на обсъждане е идеята за въвеждане на ограничение на мощността на двигателите на автомобилите, които ще се управляват от младите водачи. Уточнението е, че за млади се имат тези водачи, които са взели шофьорска книжа преди по-малко от една година и все още не са навършили 25 години. Тоест шофьор, който вземе книжка на 26 години, няма да е млад водач, уточняват от МС.
Неясен обаче остава случаят, при който 25-годишен, семеен с болно дете и книжка на половин година не може да отведе детето си до болницата, защото няма опитен познат, който да го придружи. Занапред за срок от 1 до 3 месеца ще бъдат спирани от движение автомобили, които са били предоставени за правоуправление от неправоспособен водач. 
Промените в закона задължават велосипедистите да носят каски, а през нощта – и светлоотразителни жилетки.

Сегашните 10 лв. за превишение с 10 км/ч стават 20 лв., за превишение с 11-20 км/ч глобата става 50 лв. (30 лв.) сега. Запазват се глобите от 100, 150 и 200 лв. за превишение от 21 до над 40 км/ч, но се предлага промяна при следващата стъпка.
Сега за превишение на скоростта с над 50 км/ч се налага глоба от 250 лв. и три месеца лишаване от правоуправление. Предложението е всеки следващи 5 км/ч превишение да се сакционират с по 50 лв. 
На 50 лв. се увеличават глобите за неправилно паркиране, неспиране на знак „Стоп”, шофиране в бус-лентата, неправилно движение назад, неправилно изпреварване, управление на неизправно МПС. 
Санкцията за неправилно преминаване през пешеходна пътека, покрай автобусна спирка, на червен светофар или паркиране на пешеходна пътека става 80 лв.

Източник dnes.bg
0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тошо дет ебе лошо ( преди 15 години )
    Ти извинявай празноглавецо. Заради такива като теб които си мислят че като имаш 1000 спирачни системи стават простотиите. И разбира се че трябва да е 500 за 10км в час. Това, че колата ти е по бърза от трабант (което се съмнявам) не я прави по безопасна - напротив. Всички трябва да спазват ограниченията и няма хора с преференции заради колите. Намерил си грешното място да се хвалиш със раздънканата си немска каляска която най вероятно е опърдяна от някоя дръта швабка. Поздрави!!!!
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Извинявай ама явно някой празноглавец като теб е измислил тези глоби.. как10 километра 500лв. ти въобе наред ли си? Твоята трабантиера ако спира от 100км до 0 за 350 метра моя Мерцедес с 1000 спирачни асистента и системи за сигурност го прави за 33 метра! Ако ще слагаш 500лв. за един ,който ще спре много по-бързо от друг и колата му има 5 звезди за опазване на пешеходците при удар а оная трабантиера или Кадет капка направо отсича главите на пешеходците как може да ги сложиш под общ знаменател? И кой с трабанче ще плати глоба от 500лв.? Та за тия пари ще си напълни цял паркинг с Трабанчета. Ей *** управляващи ама и народа ***. В Германия на магистралите дори нямат ограничения.. Ама ние вместо да гледаме Германците ,които правят колите и са преценили ,че няма проблем ние пак зяпаме Албанците. И Как да вървим напред, като гледаме назад?
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    T ( преди 15 години )
    "за превишение с 10 км/ч стават 20 лв"Това е смешно! Колко са 20лв...трябва 200лв да го направят, ако не и 500лв та никой да не смее да превиши скоростта даже да кара с 45км/ч в града и да го е страх да вдигне повече.Когато въведат ред по улиците и всички започнат да се движат като хора, а не като *** може и автопарка да се обнови. Аз примерно как да си купя чисто нова кола като знам, че във всеки един момент някой може да ми я премаже. По-добре да си карам 10-15 годишнич дарак, та като ме чукне някой да не ме е яд.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Това са поредните безумия на някой самозабравил се старец. Не промените са толкова необходимите, нужен е превантивен контрол и спазването на законите и правилниците от всички. Не безумните забрани и безумни закони. Спомнете си, че приеха закон за забрана на псуването по стадионите. БЕЗУМЦИ
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 8 ( преди 15 години )
    знам ,че няма правилник за различните коли но имат ТЮФ !! Знаешли какво е това? Това са техните технически прегледи. И само да ти кажа ,че 90% от колите в България няма да могат да минат ТЮФ . и ще бъдат спрени от движение. А тука всичко е анархия относно контрола върху техническата пригодност на автомобилите а правилника един и същ за всички!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Напълно съм съгласен с теб. Пари трябва да се налеят в пътищата вече 60 години България не може да свърже София и морето с магистрала. Само за миналата година Литва е построила 4000км. магистрали. Ама тя не се управлява от ***. Освен това от 30год. не е броен един лев за БДЖ. Ами извинявайте ама парните влакове във Франция през 1930год. са се движели с 210 км. в час! В момента в Германия и Франция летят с по 550км. в час. А нашите имат средна скорост от 30-40 км. в час! Ми кой ще ползва влак ,като от София до Бургас ще пътува 7-8 часа? Я пуснете влак с 550 км.в час и да видим кой ще отиде с кола на море. Като за 30-40 минути ще взема разстоянието с влака, тъкмо докато прегледа вестника и си изпие кафето и хоп вече е на морето без умора ,без риск да те убие някой пияница без километричните опашки по-пътя. Ама няма кой да мисли за Българина , мислят единствено как да му докопат и без това малкото пари.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    правилник в зависимост от модела и цената на автомобила никъде няма!!!!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    имах предвид, че ако ограничението е 50-60 к.с. тогава има опасност младежитеда не карат една година, а да изчакат.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    отново тъпотии!! В тая държава само тъпотии.. Защо не се инвестират пари в пътища а се инвестира първо във по-високи санкции толкова ли и се иска на тая държава да ошушка народа си? Вместо да направи хубави пътища ,за да не се трепят. Защо е нужно всички коли да са под общ знаменател? Нима при скорост от 100км едно трабанче или жигула могат да спрът като Ес-класа? Или в завой с ограничение 30км. Ауди Quattro и Опел Кадет имат еднакво сцепление? Разликата в колите е толкова огромна ,че няма база за сравнение. Като се почне от системите за сигурност в най-новите модели и стигнем да липсата на каквато и да е била система за сигурност у една 15-20 годишна кола. че новите имат 4-5 звезди на краштестове за опазване на пешеходец а старите ще му отсекът главата. Проста държава. Или прави правилник на коли до 5 ,10,15,20 години иначе става смешно просто. Да те санкционират ,че си карал с 40км. при ограничение 30км. щото минаваш край спирка... нищо ,че тя е извън града и няма никой а наоколо е пусто и нищо ,че спирачния път на новото ти БМВ е под 10 метра от 50км. до 0км. но същото важи и за трабанта на който ще му трябват 50 метра ,за да спре!!! Най-новия модел на Лада има 70м. спирачен път от 100км до 0км. А германските марки са между 30-40 метра и то коли на по 10години!!! Но това никой не го взема предвид важното е да се обере Българина.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    емо ( преди 15 години )
    за ограничаването на мощноста има смисъл, но да е в разумни граници! Примерно 130, 140 к.с. Иначе има опасност това да е фиктивно, най-много младежите да не карат 1 година на тате колата и после да не се водят млади шофйори, но на практика да нямат никакъв опит! Ако ограничението е 50-60 к.с. това често означава още една кола за първата година, като почти няма нов автомобил, който да се вписва в границата..