Идеята за връзка между автомобилите и обкръжаващата ги инфраструктура намери ново превъплъщение в съвместен проект на компанията Volkswagen и Siemens. Те използват безкабелна мрежа със стандарт WLANp (ITS-G5), за да реализират няколко технологии, повишаващи безопасността при преминаване на кръстовища, а също така и комфорта и усобството по време на движение.
Проектът ще бъде реализиран в родния дом на Volkswagen – град Волфсбург, където десетки светофари вече са свързани в локална режа и са оборудвани с различни сензори и камери. Те контролират „слепите зони” например, и предупреждават водача на превозното средство за намиращ се в тях велосипедист.
На няколко от кръстовищата във Волфсбург германците тестват и стационарни радари за повишаване на безопасността на движението. Устройствата откриват не само велосипедисти, но и пешеходци, намиращи се в опасна близост до автомобила. Съответно предават информацията на превозното средсво, което реагира, ако водачът по някаква причина не види опасността.
Върху подобни проекти, които включат не сао автомобили, но и мотоциклети, велосипедисти и пешеходци, работят мното компания, като те се различават по техническите си детайли. Общото в тях е компютърната връзка с инфраструктура, която ще позволи навлизането на превозни средства с автономни тетнологии от четвърто и пето ниво.
Идеята на проекта на Volkswagen и Siemens е тази технология да бъде унифицирана и съответно да бъде разпространена в цяла Европа. Засега големият проблем си остава законодателството в различните държави, което засяга безпилотните автомобили, въпреки че чиновниците от ЕС вече се обявиха за създаване на единна инфраструктура от така нареченото „мрежово движение” (networked driving).
Снимки: Volkswagen