IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Koenigsegg се готви да стартира в "24 часа на Льо Ман"

След неуспешния опит от 2007 г., през 2020 нещата може да се случат

Koenigsegg се готви да стартира в

Шведският производител на хиперавтомобили Koenigsegg може да дебютира в легендарната надпревара „24 часа на Льо Ман” през 2020 г., когато ще влязат новите правила за топ класа в състезанието LMP1. Тези промени са част от инициативата на организаторите на състезанието и ФИА да привлекат повече автомобилни компании като им дадат шанс да участват с прототипи, базирани или много близки до хиперавтомобилите.

Koenigsegg може да стартира в Льо Ман

„Това е страхотно, за нас това е вълнуваща новина – обясни Кристиан фон Кьонигсег. – Това, което знаем е, че окончателният вариант на техническите правила все още не е готов, но ние следим внимателно какво се случва с тях.”

Още през юни стана ясно, че новите топпрототипи в Льо Ман ще трябва да са с хибридно задвижване, да имат система KERS, както и задвижване 4х4 – все решения, които не са чужди на компаниите, произвеждащи безумно скъпи и мощни автомобили в ограничен тираж.

Koenigsegg направи опит да участва в Льо Ман през 2007 г., когато беше подготвен един прототип CCGT (на снимката), базиран на модела CCR с карбонов монокок и 5,0-литров V8 мотор.

Но точно тогава правилата за клас GT1 се промениха, като беше забранено използването на монокок от карбон и освен това минималното количество автомобили, използвани за холомогация беше вдигнато от 20 на 350. Така Koenigsegg изпадна от сметките, а CCGT така и не участва в състезания.

„За нас ще е глупаво да ограничим и орежем представянето на Agera до нивото на клас GT3, а с използването на формулата balance of performance, на пистата ще ни бие всяко Porsche 911. Но новият клас ще е фантастичен за нас, ще е страхотна възможност”, допълни фон Кьонигсег.

Снимка: Koenigsegg

Тагове: lmp1 koenigsegg
0 от 500