По-рано тази седмица се появи информация, че BMW вика над 100 000 дизелови коли в сервизите си в Южна Корея, а сега тази сервизна акция стигна и до Европа и ще обхване над 300 000 автомобила. Проблемът е самозапалване на борда на някои от колите, по-точно 27 такива случаи в Азия тази година.
Акцията официално се казва техническа кампания и обхваща почти цялата гама на баварците: 3-а, 4-а, 5-а, 6-а и 7-а серии, както и SUV моделите X3, X4, X5 и X6. Колите ще минат през сервизите за инспекция и ремонт, ако се налага.
Проблемът е бил регистриран от BMW още през 2016 година, но едва този юни в компанията са успели да установят точната причина за самозапалванията.
Става въпрос за проблем в модула за рециркулация на изгорелите газове, като според BMW малки количества етилен гликол, използван за охлаждане, изтичат и се натрупват там. След това етилен гликолът може да се смени с въглерод и утайки от масло, което да създаде запалителна смес.
Другият фактор, спомагащ за запалването е високата температура в модула, а след такова запалване се наблюдава разтопяване на тръбите и появата на открит огън.
Проблемът се появява при 4-цилиндровите дизелови мотори, произведени между април 2015 и септември 2016 и при 6-цилиндровите, произведени между юни 2012 и юни 2015.