Вход   Регистрация

Най-безполезните съвети към шофьорите

Най-безполезните съвети към шофьорите
 

Час работа на климатика увеличава разхода с 0,5 л, а при отворени прозорци колата "гълта" над литър

В интернет често се публикуват съвети за шофьорите, но някои от тях едва ли могат да се считат за полезни. Експерти изредиха пет мита, в които собствениците на автомобили продължават да вярват.

Смята се, че спойлерите, крилата и страничните прагове помагат да се подобри аеродинамиката и да се намали разхода на гориво. Тези елементи обаче трябва да бъдат монтирани правилно, а пък ефектът от тях се забелязва само при движение със скорост не по-ниска от 80 км/ч.

Най-безполезните съвети към шофьорите

Шофьорите също така могат да открият множество съвети как да избягват глоби за превишена скорост. Сред най-популярните начини са поставяне на лазерни дискове върху предното стъкло и намазване с лак за коса на регистрационните табели. На теория това трябва да направи номерата нечетливи за камерите по пътищата, но е установено, че тези методи не работят.

Сигурно мнозина са ви казвали, че ако заредите на бензиностанция с премиум гориво, това ще направи автомобила ви по-екологичен. Малцина обаче знаят, че петролните рафинерии не произвеждат подобен вид гориво.

Най-безполезните съвети към шофьорите

Почти всички шофьори знаят, че за час работа климатикът увеличава разхода на гориво с 0,5 литра. Шофьорите често отварят прозорци заради икономия, но това води до нарушение на аеродинамиката, поради което автомобилът консумира за час повече от един литър гориво.

Доста шофьори смятат, че съвременните автомобили могат да бъдат ремонтирани само от професионалисти. Отчасти това е мит, защото почти всеки може сам да си смени антифриза, моторното масло, дори и гумите.

Снимки: Autointhebox

Реклама  


Купи кола

  • Mitsubishi Carisma 1.8 GDI,125hp

    2800 лв.

    дата на произв. - май , 2000 г., пробег - 280000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 320 d

    Цена по договаряне

    дата на произв. - март , 2003 г., пробег - 206000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Fiat 500 1.4 SPORT

    9300 лв.

    дата на произв. - юли , 2010 г., пробег - 140000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Chrysler Voyager

    4800 лв.

    дата на произв. - декември , 2004 г., пробег - 220000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • BMW 525 525d

    9999 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 188000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Smart Forfour 1,1i Gaz Germany

    3500 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 170000, С.к - Автоматична, цвят - Зелен

Виж всички обяви

Коментари ( 13 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Не е вярно, че рафинериите не произвеждат премиум гориво.Работя на танкер и съм товарил два вида бензин, нормален и супер, с изрично указание за предотвратяване на смесването им.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

ами те така и ги завиват болтовете-ръчно като никой гумаджия не ползва динамометричен ключ а за машини с BDC Laser Weight Indicator или Road Force Measurement Straight Trak не са и чували ама на то на народ който кара кола нов внос с гуми втора ръка повече не му трябва
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

До дония - уцели в десетката. Друго си е ес класата 2001ва и на метан, не защото не ти е по джоба ами "по-екологично е брат" :)))
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: нововнос ( преди 6 месеца )

А най-големия мит е, че 20-годишен премиум на половин милион км е по-добре от чисто нов автомобил, но от по-евтина марка.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 23  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Завиването на болтовете при гумаджия трябва да се прави само РЪЧНО! Следя винаги за това, след като счупих 2 ключа, преди години.
Аз пък карам с отворени прозорци, заради свежия въздух и опасността от настиване с тези климатици. Моя е индиректен климатроник и не д,уха директно към пасажерите, но парен каша д,уха. Преди години се бях одървил след 6-7 часа пътувайки постоянно с климатик
Дреме ми за половината литър отгоре. Всъщност,отива на литър,така че е все тая.И това при съвременните,стари пове
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Смяната на гуми изглежда фасулска работа ообаче ако гумаджията не ти е завил болтовете като за последно. Така при един опит на моята и още един с колата на приятел с 2 изкривени ключа вече не се пробвам. В единия случай дори в гумаджийницата едва отвиха единия болт. Не успяха с нормалния пистолет и се наложи да донесат по-мощен.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )

След смяната на Антифриз и масло, за които не малка част от новите коли изискват специализирани инструменти и зануляване на компютъра и т.н. чалъмчета следващото по трудност явно е сменянето на гуми, щом ДАЖЕ и него може да си правим :)
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Нормален ( преди 6 месеца )

За българските шофьори най-важно е да си набият в кухите глави, че като влизат в другото платно на завой няма да спестят нито време, нито път, а само създават постоянна предпоставка за ПТП и, че някой ден някой от тях, някой ден ще ме принуди да обърна колата и да му размаха мутрата по асфалта, защот ми е писнало да си карам и разни комплексирани пилоти да ме връхлитат в собственото ми платно в завой без никаква видимост.
Отговори
 
+33
 

Положителни: 35  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

те в сервизите не знаят как се сменя антифриз масло спирачна течност но клиента виждате ли можел сам
Отговори
 
+5
 

Положителни: 10  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Аз и гуми спрях да сменям въпреки че са на 2 комплекта джанти. Така или иначе трябва да се балансират и си губи смисъла. Пък и цената е премлива като е за 2 пъти в годината.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: тнт ( преди 6 месеца )

Направо ще забогатееш като спестиш 10 лева за смяната на маслото и се прибереш щастлив,омазан до лактите с масло,със скъсан крачол и малка цицина над челото...
Отговори
 
+38
 

Положителни: 41  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 6 месеца )

Вероятността накой льольо да се полее с горещо моторно масло като отвие пробката, за да го смени, никак не е малка.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 25  Отрицателни: 3

от: FenIX ( преди 6 месеца )

Е то смяната на антифриз, масло и гуми не е ремонт ;/
Отговори
 
+38
 

Положителни: 38  Отрицателни: 0


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising