IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Не се пести много гориво и води до сериозно последици за трансмисията

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Движението по инерция на автомобил с механични скорости е нещо, до което често прибятват мнозина шофьори. Основната идея е пестене на гориво, като това е напълно оправдано. Какво обаче се случва, ако колата е с автоматична трансмисия?

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Когато ръчката на автоматик с класически хидространсформатор се намира в положение Neutral, връзката между двигателя и скоростната кутия прекъсва. Затова и за разлика от позиция Parking, автомобилът може свободни да се движи. При колите с механични скорости проблем с това няма, но при автоматика е точно обратното.

Превключването от Neutral в Drive по време на движение води до прегряване на самата кутия. При скорост от над 90 км/ч подобна манипулация може направо да „убие” автоматика. Освен това не се пести и много гориво. Затова и експертите препоръчват при спускане кутията да си остане на режим Drive, тъй като тя сама ще избере предавката и ще осигури нужното намаляване на скоростта.

Ако водачът случайно е преминал на „неутрален” режим по време на движение, в никакъв случай не бива дава газ, защото това нанася вреди по кутията. Напротив – преди да се върне селектора в положение Drive, трябва да се отнеме газта и да се изчака да паднат оборотите на мотора.

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Не се препоръчва и поставяне на лоста в положение N при спирания на светофар или в задръствания. Излишните превключвания изхабяват ресурса на скоростната кутия. Още повече, ако тя е здрава и няма проблеми, при положение D не изпитва никакво натоварване и няма как да прегрее.

По-добрият вариант при стоене в сериозно задръстване е да се преместни лоста в положение P. Тогава колелата ще блокират и автомобилът няма как да тръгне сам. В същото време при превключване на Drive не бива веднага да се дава газ, а трябва да се изчака характерното тласкане, което доказва, че автоматичната скоростна кутия е избрала предавката.

Неутралният режим на автоматика е предназначен само за теглене, като задържително неговият собственик трябва да изпълнява ограниченията за скорост и изминато разстояние, препоръчани от производителя. Това обикновено е около 40  км, така че ако ще ви теглят повече, по-добре повикайте „Пътна помощ”. Препоръчва се и преди теглене да се провери нивото на маслото в трансмисията.

0 от 500
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Малолитраж ( преди 6 години )
    Бобо, под по-маломощни автомобили вейрон ли имаш предвид?
  • #3
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много слаба статия! Кажете на хората защо прегрява!На светофара не може на неутрална че имало превключване да ама не за да идеш до Р масово минаваш през всички степени. Абе като цяло многозле.ком
  • #2
    9 rate up comment 19 rate down comment
    Бобо ( преди 6 години )
    Купуваш си DSG и горе изброените проблеми отпадат. Разбирасе и DSG-то има своите слабости, но като цяло е по-доброто решение за по-маломощни автомобили.
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    .. ( преди 6 години )
    Знам, че при автоматиците даже тегленето с въже не е хубаво, точно заради кутията.Ако се налага, може, но само за малко иначе ремонта ще включи и кутията. Само репатрак може да помогне.И ако закъсаш на 200км от сервиза... ха честито, по-добре си купи нова кола. Горе-долу толкова ще излезне пътната помощ.