IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Не се пести много гориво и води до сериозно последици за трансмисията

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Движението по инерция на автомобил с механични скорости е нещо, до което често прибятват мнозина шофьори. Основната идея е пестене на гориво, като това е напълно оправдано. Какво обаче се случва, ако колата е с автоматична трансмисия?

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Когато ръчката на автоматик с класически хидространсформатор се намира в положение Neutral, връзката между двигателя и скоростната кутия прекъсва. Затова и за разлика от позиция Parking, автомобилът може свободни да се движи. При колите с механични скорости проблем с това няма, но при автоматика е точно обратното.

Превключването от Neutral в Drive по време на движение води до прегряване на самата кутия. При скорост от над 90 км/ч подобна манипулация може направо да „убие” автоматика. Освен това не се пести и много гориво. Затова и експертите препоръчват при спускане кутията да си остане на режим Drive, тъй като тя сама ще избере предавката и ще осигури нужното намаляване на скоростта.

Ако водачът случайно е преминал на „неутрален” режим по време на движение, в никакъв случай не бива дава газ, защото това нанася вреди по кутията. Напротив – преди да се върне селектора в положение Drive, трябва да се отнеме газта и да се изчака да паднат оборотите на мотора.

Опасно ли е движението в режим N на автоматична скоростна кутия?

Не се препоръчва и поставяне на лоста в положение N при спирания на светофар или в задръствания. Излишните превключвания изхабяват ресурса на скоростната кутия. Още повече, ако тя е здрава и няма проблеми, при положение D не изпитва никакво натоварване и няма как да прегрее.

По-добрият вариант при стоене в сериозно задръстване е да се преместни лоста в положение P. Тогава колелата ще блокират и автомобилът няма как да тръгне сам. В същото време при превключване на Drive не бива веднага да се дава газ, а трябва да се изчака характерното тласкане, което доказва, че автоматичната скоростна кутия е избрала предавката.

Неутралният режим на автоматика е предназначен само за теглене, като задържително неговият собственик трябва да изпълнява ограниченията за скорост и изминато разстояние, препоръчани от производителя. Това обикновено е около 40  км, така че ако ще ви теглят повече, по-добре повикайте „Пътна помощ”. Препоръчва се и преди теглене да се провери нивото на маслото в трансмисията.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не разбирам ( преди 10 месеца )
    БРаво на всички . Това е писано от техници професори, а Българина професора по всичко веднага опроверга всичко :) Смея се и плача.
  • #13
    1 rate up comment 9 rate down comment
    автоматик ( преди 6 години )
    Странно, аз карам един ван автоматик от 8 години и винаги съм давал на неутрална при спускане. Няма никакви поражения по кутията. Може би се отнася за по-новите автоматици, но те и без това са ***, както и колите на които ги слагат
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    гошо ( преди 6 години )
    А ти си технически неграмотен. Пише се остарявам. За справка - основно образование.
  • #11
    8 rate up comment 1 rate down comment
    bn ( преди 6 години )
    EcoPro е режим на един куп системи в колата, а не за включване на N.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Еми,щото и ти си такъв,затова!
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Точно по инерция не се движи,ама щом казваш...
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    яя ( преди 6 години )
    Едно да караш с 3000 и 120 км-час и друго е по инерция.Е нямало разлика ха ха.
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Jey leno ( преди 6 години )
    При старите автоматици можеше да се превключва по време на директна и на неутрална,ама я пробвайте при сегашните да преквключите на n по време на движение???
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    "...препоръчват при спускане кутията да си остане на режим Drive, тъй като тя сама ще избере предавката и ще осигури нужното намаляване на скоростта"Що имам спомени че по-старите автоматици не спират на скорост. Аз ли бъркам статията ли е овча....
  • #5
    26 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    То и на ръчка неутралната е глупост и не води до икономия. В края на краищата щом си махнеш крака от *** на газта ППХ се задейства и двигателя не харчи нищо.Да не говорим че на неутрална и наклон си залагаш главата само на спирачките