IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda създаде бензиновия мотор на бъдещето

Първият двигател от семейството Skyactiv-X има механичен компресор и компресия 15:1

Mazda създаде бензиновия мотор на бъдещето

На автосалона в Токио Mazda изпълни обещанието си да представи новия си бензинов двигател, който не използва стандартната система за запалване със свещи. Това е 2,0-литров бензинов мотор от семейството Skyactiv-X, който ще се появи в моделите на марката през 2019 г.

Mazda направи бензиновия мотор на бъдещето

Всъщност агрегатът използва свещи, но само при по-високи натоварвания. Той работи с много бедна горивна смес, която се впръсква на малки порции в цилиндрите при налягане от 1000 бара. В горивната камера при всеки такт първоначално се вкарват малки количества гориво. В края на такта влиза още една порция гориво-въздушна смес, след което цялата смес в горивната камера се възпламенява от искра.

Този цикъл инженерите на Mazda наричат SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) - "възпламеняване при висока компресия, контролирано от запалване с искра". От компанията признават, че целият работен процес по внедряването на новия тип мотор все още не е приключил и затова той ще бъде готов за серийно производство едва след 2 години.

Сред другите особености на мотора е винтовият компресор, задвижван от коляновия вал посредством ремък. В конструкцията на агрегата има и специални фазорегулатори, които контролират налягането и сензорите на всеки един от цилиндрите.

Идеята на Mazda е създаването на екологичен и икономичен двигател с вътрешно горене. Неговите показатели в тези две отношения са с 33% по-добри от сегашните мотори. Ако идеята на японците бъде напълно реализирана, то двигателите от семейството Skyactiv-X ще могат спокойно да заменят дизеловите и хибридните им агрегати, като при това няма да бъдат твърде скъпи.

Благодарение на механичния компресор, моторът  Skyactiv-X ще получи и по-висок въртящ момент от своите предшественици, като той ще бъде достъпен още при 2500 об/мин.

Снимка: Mazda


 

Тагове: mazda skyactive-x
0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    eng ( преди 6 години )
    1000 бара? нещо не се връзва. някой да знае какво е?
  • #11
    7 rate up comment 10 rate down comment
    110 ( преди 6 години )
    Капацитетът за подобрения на ДВГ - бензин или дизел вече е изчерпан. В момента опитват какво ли не, но истната е че технологияята е на предела на възможностите си, просто производиителите не го признават. Все едно да взмеш 20 годишно шотландско уиски и да твърдищ че ще го направиш с 33 % по-шотланско и по-пивко :)
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    multijet 2 ( преди 6 години )
    До chavv Алоу...2009та още има измислед дизел с до 8 впръсквания на такт, сметай!
  • #9
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Alex ( преди 6 години )
    Електромотора е много, много семпъл и опростен. Предложения от Мазда звучи, като един много сложен и комплициран агрегат с още толкова комплицирани периферни възли. Това не е бъдещето със сигурност, а по-скоро преходно експериментална система.
  • #8
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Докато го изкарат на пазара, ще е станало 2030 година ще са забранили бензиновите двигатели.
  • #7
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Зойо ( преди 6 години )
    "една камара сензори и регулатори - гарантирани проблеми нон-стоп !"Тва да не е БМВ или Мерцедесет бре! :)))
  • #6
    8 rate up comment 20 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 6 години )
    2500 об/мин. за мах въртящ момент е прекалено висока цифра...един добър бензинов двигател дава мах въртящ момент между 1200-1500 об/мин. (вж. VW, BMW, MercBenz)...
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    15:1 е степен на сгъстяване, не компресия. Компресията вероятно ще е над 20 бара.
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    chavv ( преди 6 години )
    то в момента модерните дизели ползват до 5 впръсквания на такт.А компресора е защото явно двигателя го планират без турбина. Проблема на турбините е че ако се затегнат еко нормите за фини частици е много трудно да се покрият нормите, на практика невъзможно без ДПФ филтър
  • #3
    2 rate up comment 27 rate down comment
    CLK kompressor ( преди 6 години )
    Бах тая отживелица... Къв е тоя компресор, к'ви са тия 5 леа?Една турбинка много по-добре ще дойде.Това чак от 2500 оборота да развърта е много зле...а може от мин 1750 и до 4500 да си на максимален въртящ момент, ако сметнат нещата правилно.И едно 250-300 коня без проблеми.