IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Разработката му струва скандалните 600 млн. долара

През 80-те години Mercedes решава, че има нужда от нов, по-достъпен модел, който да увеличи продажбите на компанията, без обаче да вреди на нейния имидж. Така се ражда идеята за автомобил в компактния премиум сегмент, който впоследствие ще се окаже предшественик на хитовия Mercedes C-Class. Този модел се казва Mercedes 190 и след излизането си на пазара се превръща в базов за компанията модел. Чак през 1997, когато на пазара излиза добре познатата ни А-класа, това се променя.

  
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Къде и кога се е произвеждал?

Култовата 190-ка е представена през ноември 1982, а месец по-късно вече е на конвейера в завода на Mercedes в Зинделфинген, Германия. Няколко месеца по-късно са разкрити нови производствени мощности в Бремен, а до края на производството на модела през април 1993, той е сглобяван още в Полша и Тайланд. Общо от Mercedes 190 са произведени 1 874 668 автомобила.

Защо е толкова значим?

В началото на 80-те Mercedes изостава от конкуренцията и не разполага с компактен премиум модел. По това време сегментът се доминира от BMW 3-Series, а отдолу напират също Audi 80 и Saab 900. Ръководството решава, че това не може да продължава така и нещо трябва да бъде направено. И така била одобрена инвестиция в размер на 600 млн. долара - колосална сума за онази епоха - за разработката на първия съвременен компактен модел на Mercedes.

 
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


Огромната инвестиция довежда и до автомобил, който мнозина описават като “прекомерно сложен инженерно отношение”. Разбира се, това е хубаво нещо и след излизането си на пазара в Европа, новият Mercedes 190 се превръща в почти мигновен успех. Клиентите се радват на възможността да притежават Mercedes, който е по-евтин от обикновеното за марката, но в същото време е също толкова добре проектиран и сглобен. Автомобилът има многозвенно задно окачване, стабилизиращи щанги отпред и отзад, революционна за времето си геометрия на окачването, предотвратяваща снижаването на предницата по време на спиране и снижаването на задницата по време на ускорение. Срещу доплащане пък се предлагат серия от въздушни възглавници, ABS система, както и технология за автоматично пристягане на коланите в случая на удар.

  
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


След първите няколко години моделът се доказал като изключително надежден, като някои дизелови версии успели да изминат с лекота половин милион километра без никакви сериозни проблеми. През годините Mercedes създава няколко лимитирани серии на модела, сред които някои доста редки, които и до днес са сред най-търсените от колекционерите.

Mercedes 190 е също така и първият Mercedes, който получава официално модификации от AMG, без това да нарушава заводската му гаранция. Около 200 такива автомобила са били произведени, като всяка от тях е струвала около 90 000 долара.

   
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


Класическа реклама

За Mercedes 190 се сещаме и от тази семпла реклама, в която няма да откриете куп сложни анимации, известни актьори или високоскоростни рискови каскади. В тази класическа реклама, Mercedes просто обясняват защо тяхната кола е най-добрата. Нови нива на удовлетворение зад волана, напредничаво независимо окачване и висок комфорт. Това е всичко, което потребителите трябва да знаят, за да се превърнат в клиенти на 190.


 

Снимки: Mercedes


0 от 500
  • #15
    32 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Грозна тенекия за сирене със същата форма и аеродинамика с емблема на МБ.Какви революционни неща бълнувате не ми е ясно?! По това време французите с техните марки и шведите правеха революции. В момента са японците. Немеца продава прескъпи талиги на които да им оправдае високата цена ги е нарекъл премиум. Освен цената им друго премиум по тях няма. Комплексарите се индетифицират с тези бараки.
  • #14
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    MB 190 Sportline е с уникална линия дори и сега
  • #13
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    колата е модел 82-ра и още изглежда добре . Окачването е наистина революционно за времето си и най-вече е много здраво . Да , разбира се новите коли имат много по-добро поведение дори и в ниските класове и това е точно благодарение на използването на подобни конструкции на окачването . Машината е страхотна , екземпляри в добро здраве се срещат и днес , и най важното - гният много по-малко от 10 годишните мерцедеси
  • #12
    20 rate up comment 15 rate down comment
    Германец ( преди 6 години )
    Къв климатроник срвщу доплащне в бенца най много предни ел стъкла.
  • #11
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И са кво изледе? Някъкво дърваро имало климатроник по това време. Естествено не серийно, този Мерцедес също го е имал срещу доплащане. Това какво доказва въобще? До 190ката: Нищо от това, което пишеш за новите не е вярно! Ясно е че караш вехта кола. Просто приказки от кварталната кръчма.Новите са в пъти по добри, от всякакъв аспект.
  • #10
    52 rate up comment 9 rate down comment
    ха-ха-ха ( преди 6 години )
    А като дизайн, ХМ беше като космически кораб спрямо 190-ките и 124-ките
  • #9
    45 rate up comment 12 rate down comment
    ха-ха-ха ( преди 6 години )
    Колата за времето си, изглеждаше добре, но нищо повече. А да се говори че е имала революционно окачване е повече от смешно. Революционно окачване по това време имаха единствено Ситроен с тяхното хидро-пневматично окачване. И въпреки че бяха класи над останалите, в началото на 90-тте Ситроен го усъвършенстваха още и пуснаха модела ХМ , който вече беше с активно хидро-пневматично окачване и даваше на колата в пъти по-голям комфорт от набедените за луксозни коли - Мерцедес. А като дизайн, ХМ беше
  • #8
    33 rate up comment 19 rate down comment
    Унуфри ( преди 6 години )
    Какви дядовци бе аз съм виждал субару 1986 с бордкомпютър климатроник ел пакети датчици за непоставени колани електронно табло и тн.Едно рено 21 е с електронен километраж също от тези години Шеви корвет ц4 с бордком климатроник електронно табло и тн.Просто германците продават нискотехнологични коли за много пари.
  • #7
    53 rate up comment 4 rate down comment
    190 ( преди 6 години )
    Колата е страхотна наистина вече такива коли не правят новите на петата година почват да се разпадат сменяй турбо,дюзи, окачване, датчици и тн.Чета някакви кусури че нямала екстри да не забравяме, че колата излиза 1983 тогава вашите бащи и дядовци са се заглеждали по жигули и москвичи дори не са знаели какво това нещо климатик и за какво служи камо ли да има в дома си подобен уред, да го има колата не коментирам.
  • #6
    38 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хаха, тая Мазда е по нова с 10г бре! Ти всъщност какво сравнение правиш? Климатика в немско не е задължителен, там температурите са различни.