Само преди дни концернът Toyota патентова ново устройство, коего ще позволи на механичната скоростна кутия да пести гориво. Според журналисти от изданието Road&Track, тази технология до голяма степен повтаря използван принцип, използван от създателите на Saab 93 още през 1965 г.
Инженерите на Toyota твърдят, че са измислила механична скоростна кутия с акутатори и електронно управление. При нея съединителят се активира автоматично, когато водачът махне крака си от педала на газта и скоростната кутия остава в неутрално положение. Така колата се движи по инерция и се пести гориво.
Оказва се обаче, че тази идея е била реализирана още при автомобили на Saab от 60-те години на миналия век. Тогава колите на шведската марка са били оборудвани с двутактови двигатели, при които към бензина се е добавяло и масло. Пълноценното смазване се е осигурявало само при пълноценна работа на мотора, а при движение по инерция или при отпуснат педал на газта двигателят е изпитвал глад за масло. Шведските инженери решават този проблем, като изобретяват устройство, което в тези ситуации намалява значително натиска, на който е подложен моторът.
Засега от Toyota не коментират ситуацията, така че не е известно долкото разработката на японците и тази на шведите си приличат. Не е ясно и кога компанията ще започне да поставя новата скоростна кутия на автомобилите си.
Снимка: Toyota