IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

Въпреки впечатляващите характеристики автомобилът не се появи на пазара

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

В края на 80-те години на миналия век Япония даде на света няколко екстремни и необичайни автомобили. Сред тях бяха трироторната Mazda Cosmo, както и градският модел с врати „крила на чайка” Autozam AZ-1. Имаше и такива, които не станаха реалност – например, Jiotto Caspita.

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

Caspita е продукт на Dome – малка компания, станала известна с направата на болиди за Toyota за сериите „Льо Ман”. През 1989 г. тя създава този автомобил с помощта на новото японско дизайнерско студио Jiotto Design, като прототипът е показан по време на автосалона в Токио.

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

Задвижването на Jiotto Caspita става с помощта на 12-цилиндров боксер с 450 к.с. Двигателят е разработен от Subaru като част от програмата на компанията за участие във Формула 1, която се оказва провал. Същото важи и за мотора, тъй като той е напълно безмислен. Затова и в Dome бързо се отървават от него, но той не е забравен и години по-късно става основа на всеки автомобил на Koenigsegg.

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

Проектът съвпада с кризата в японската икономика, която поваля далеч по-големи и мощни компании. Балонът се пука и Jiotto Caspita отива в килера, за да се върне няколко години по-късно. Колата е леко преработена и през 1993 г. се появява отново на сцената. Този път е оборудвана с 3,5-литров V10 мотор на компанията Judd, която доставя агрегати за сериите „Льо Ман” и за Формула 1.

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

От Dome подчертават, че обновената Jiotto Caspita вече развива 585 к.с. и 374 Нм при 10 500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост достига 344 км/ч. Теглото на колата е 1260 кг.

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

Официално потвърждение на тези цифри няма, но автомобилът се появява на пистата за тестове „Ятабе”, където прави няколко обиколки. След което изчезва завинаги.

Jiotto Caspita – японската суперкола, която така и не стана реалност

Снимки: Dome
 

0 от 500