IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Дългоочакваният градски SUV на корейците залага на дързък дизайн и богато оборудване

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Hyundai официално представи Kona - своя пръв модел в изключително модерния напоследък сегмент на компактните градски SUV, в който доминират машини като Renault Captur и Nissan Juke.

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

"Знаем, че сме закъснели в този сегмент, затова трябваше да бъдем смели с дизайна", обясни при премиерата шефът по продуктовия мениджмънт Раф ван Нюфел.

Смелият дизайн се изразява във внушителна предна решетка, раздвоени предни светлини с подчертано агресивен контур, скосен назад покрив за по-спортно излъчване и двуцветни елементи.

Интериорът е по-консервативен и напомня останалата гама на Hyundai, най-вече i30. Ключът към пазарния успех в Европа е клиентите да чувстват вътрешността на колата позната, обяснява Ван Нюфел. Добавени са обаче ярки елементи във външния цвят на автомобила за по-младежко внушение. Kona ползва 8-инчовия тъчскрийн от i30 с 10-годишно безплатно обновяване на навигационните карти. В този модел за пръв път Hyundai ще предложи и head-up дисплей пред водача.

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Kona ще дебютира на пазара през ноември само с два бензинови двигателя. Базовият ще е трицилиндров турбомотор с работен обем 1 литър и 120 конски сили мощност. Тази версия ще е само с ръчни скорости и предно предаване.

По-мощният 1.6-литров бензинов двигател (180 конски сили) ще се предлага със 7-степенен автоматик с два съединителя и със задвижване на четирите колела. Тази модификация ще развива 0-100 км/ч за 7.9 секунди.

По-нататък към гамата ще бъде добавен и 1.6-литров дизел, с мощност 115 и 135 конски сили.

Вместо обичайната торсионна греда, Kona ще получи многозвенно задно окачване и електронна система за подпомагане на завиването.

Ето го и Kona, най-силния коз на Hyundai за Европа

Платформата на модела е подходяща и за електрическо задвижване, а също и за водородни горивни клетки, намекна ван Нюфел.

Като размери (4.16 м дължина и 1.8 ширина) Kona е мъничко по-голям от Juke, и с малко по-голям багажник (361 литра).

Цените за България още не са известни, но базовото ниво вероятно ще започва някъде от порядъка на 32 000 - 34 000 лева, с доста богато включено оборудване.

 

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    друже, CHR първо е в друга ценова категория с Captur, и второ, сравни го не с него, а с останалите модели на тойота, насочени за такава публика, като ърбан крузър, който се продаваше в десетки екземпляри :D CHR си е доста успешен
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизайна е доста добър! Моторите не толкова...
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вие си философствайте за две коли, заварени една върху друга, обаче тойота разцепиха пазара със CHR и съм сигурен, че и това ще се харесва много. Клиентите невинаги се отличават с изтънчен вкус :)
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И трябва да си купиш две с 3 цилиндровите моторчета за да станат един импровизиран 6 цилиндров мотор и ще хартисат резервни части за подмяна за 65000 лв.
  • #6
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    яяя някой копира дизайнерските решения на Citroen в предницата
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Закъсняхме и трябваше да сме смели, рекъл началникът. Не е лишено от смисъл, но не е безалтернативно. И.. заварили една над друга части от две коли с повторение на отсека със светлините. Вярно го е казал колегата! Подозрителен резултат?!
  • #4
    17 rate up comment 0 rate down comment
    ЕlPatron ( преди 6 години )
    i20, който е братовчедчето на тая Кона, си е точно с торсионна греда. Работи по-съвестно в сервиза :)
  • #3
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като я погледна и веднага се сещам за Pontiac Aztec и Fiat Multipla - както някой се беше изглежда като две коли небрежно струпани една върху друга.Накратко напоследък дизайна на корейците беше доста добър, но това е извращение в стил Toyota :(
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От 120 кс. на 180 кс. Нещо по средата няма ли? i30 има 1.4 140 кс.
  • #1
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Торсионна греда...!!! Нямам думи! Как може такова невежество! Работя в сервиз и се заклевам, че Хюндай никога не са ползвали торсионна греда. Дори Пони беше с многоточково задно окачване. Дане говорим за Акцент, Соната и i-серията.