IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

"Литекс Моторс" за фалита: нормална защитна реакция

Ходът бил предизвикан от претенция от КТБ за 57 млн. лева, разкри шефът на дружеството

Подаването на документи за несъстоятелност на "Литекс Моторс", единствения български производител на автомобили, е "нормална защитна реакция", заяви изпълнителният директор на дружеството Илия Терзиев в обръщение до медиите след запитване на automedia.bg.


Заводът в Баховица. Снимка: greatwall.bg

По-рано днес economix.bg съобщи, че компанията, която сглобява модели на Great Wall край ловешкото село Баховица, е внесла молба за обявяване в несъстоятелност. Тя не е задвижена от съда, защото към нея не са били приложени необходимите финансови отчети и списък на кредиторите.

"На 17 февруари тази година от Корпоративна Търговска Банка беше подадена втора по ред искова претенция към „Литекс Моторс“ АД на стойност 57.032 млн. лева", се казва в изявлението на Илия Терзиев. "С цел запазване на дружеството, интересите му и интересите на други негови кредитори, и по препоръка на юридическия екип на „Литекс Моторс“, на 24 февруари се наложи подаването на молба за откриване на производство по несъстоятелност".

Според Терзиев искът е "нормална защитна реакция и срещана практика при инвеститорите клас А". Изпълнителният директор уточнява, че "делото не е в ход и производството не е стартирало, а „Литекс Моторс“ АД е нормално функционираща компания".

 

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Бръм ( преди 7 години )
    Като е нормална защитна реакция, защо предния ден не излязохте с официално обръщение, а първо пускате документи за несъстоятелност, а после следват оправданията всичко е наред?!?!?
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ами такива са законите в Мафиотска Република България. Обикновения човек за неплатена сметка за парно ще му смъкнат кожата, а тия които набутаха държавата с милиони им дреме.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Процент ( преди 7 години )
    Демек зехме едни много пари от банката, после тя фалира и сметката я плати държавата и сега ше си направим фалитчето. Жуже смотано!
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 7 години )
    Мдаа-както казваха братушките-"Искахме да стане хубаво,пък то си стана както всеки път "!!
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хаххаййах ( преди 7 години )
    Абе,Китайско карго и 100 човека персонал......вие видяли ли сте какви обяви пускаха реално??!??!всичките обяви бяха за длъжност с английски език примерно за мотокарист ама заплатата 550 лв...вс им менъджери бях чуждецо един наш послушник и си плащаха да лъжат че произвеждат нещо..Абе ей тва да не ви е ДАЧИЯ ИЛИ ШКОДА;))))с550 лв никой неискаше да бачка там от Ловеч))
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Брандо ( преди 7 години )
    Схемата на Гриша Ганчев е същата като на Пеевски, най-големите кредитори на КТБ ! Ако сме нормална държава, тия от затвора не трябва да излизат !
  • #5
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Истината е, че никой не желае да инвестира у нас, а който е инвестирал бързо си заминава. Познайте защо! Банканската м0тра откакто е на власт никой не инвестира у нас и 2 млн. българи напуснаха държавата. Иначе ни залъгват, че сме били в стабилно положение и при нас нямало криза. Е как ще има, като ние сме нон стоп в нея. Всички по-яки фирми у нас си плащат рекет на групировката ГРОБ. Та да не ви е странно защо сме най-бедната и корумпирана държава в ЕС.
  • #4
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Можещ ( преди 7 години )
    А на всичко отгоре Гришата не желаеше да си внася редовно данък-гроп!
  • #3
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Знаещ ( преди 7 години )
    Чрез Литекс Моторс бе източена част от КТБ и това бе напълно ясно - китайците не искаха да участват с дял, построиха се цехове десет пъти по скъпи от реалното строителство, "произвеждаха" 2000 автомобила годишно с печалбата от които не можеха само лихвите по кредите от КТБ да се погасят, "завода" бе построен до едно село до което нямаше никаква инфраструктура, работници - събрани от селата. Още като започна този проект категорично написах същото в този форум и ето ,че фалита съм го предвидил
  • #2
    37 rate up comment 0 rate down comment
    TTT ( преди 7 години )
    Тоест искат да кажат - ние сме усвоили едни милиони от банката, но сега не искаме да ги връщаме и обявяваме фалит. Че какво очакване от Гриша Ганчев.