По време на автомобилния салон в Женева босът на FCA Automobiles Серджо Маркионе в рамките на два дни получи категоричен отказ от GM и Volkswagen относно преговори за сливане. Сега обаче германците може и да променят мнението си.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen - Матиас Мюлер, призна пред агенция Reuters, че „не изключва разговори с Маркионе”, но не спести критиките си към италианеца.
„Щеше да е много по-добре, ако господин Маркионе беше се обърнал първо и само към мен, за да се уговорим за разговор, вместо да го обявява само пред вас”, уточни Мюлер.
Миналата седмица той заяви, че в момента VW „има други проблеми”, както и че „не е готов да преговаря за каквото и да е” с Маркионе. Италианският бос на FIAT Chrysler от няколко години се опитва да убеди GM, че едно сливане на двата гиганта ще е полезно и за двете страни.
А след като GM се договори с PSA Group за продажбата на Opel, Маркионе стана още по-настъпателен, но разшири кръга на потенциалните си партньори.
В Женева той обясни, че новият съюз между PSA и Opel „най-много застрашава VW, тъй като се създава „много силен №2 в Европа, който ще е по петите на VW”.
Мюлер обаче направи уточнението, че дори и да има разговори с Маркионе, това все още не означава, че двамата ще преговарят за евентуално сливане.
Преобладаващото мнение в индустрията е, че подобни сделки стават все по-възможни, тъй като развитието на новите технологии като електрическо и хибридно задвижване и особено автономното придвижване, изискват огромни инвестиции и не всеки от големите играчи на световния и континенталните пазари може да си ги позволи.