IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Официално: PSA купува Opel за 2,3 милиарда долара

Сделката беше потвърдена днес

Официално: PSA купува Opel за 2,3 милиарда долара

Френската PSA Group и GM официално обявиха днес, че са се споразумели за продажбата на европейското подразделение на General Motors, което включва германската марка Opel и британската Vauxhall. Цената на сделката е 2,3 милиарда долара.

Официално: PSA купува Opel за 2,3 милиарда долара

След това придобиване PSA, под чиято шапка са Peugeot, Citroen и DS, ще стане вторият по големина европейски автомобилен производител – зад Volkswagen и пред Renault-Nissan.

В сделката се включва целият автомобилен бизнес на Opel/Vauxhall – двете марки, шест завода за производство на автомобили, пет завода за производство на компоненти и части, както и един инженерен център – този на Opel в Рюселхайм. В европейското подразделение на GM работят около 40 000 човека. GM си запазва инженерния център в Торино, където се разработват модели за глобалния пазар.

Моделите на Opel ще продължат да използват технологии, останали в компанията от GM, като новият собственик придобива и интелектуалните права върху тях и ще ги ползва докато моделите на германската марка не мина изцяло върху платформи на PSA. Това означава, че новите модели на Opel Crossland X и Grandland X са само първите, при които е използвана платформа на PSA.

С днешното официално потвърждение се слага край на седмици спекулации за евентуална сделка, като за първи път преговорите по нея бяха потвърдени от двете страни на 14 февруари.

Тагове: GM Peugeot Opel vauxhall psa group
0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Опел не са работили за нацистите, смях в залата, точно Хитлер ги национализира за да ги отмъкне от ГМ, военните камиони на третия райх са точно опелски. Не сте прави че немското правителство не помагаше, ако не бяха те с тази марка ГМ щяха да приключат още 2008, като със СААБ. Но то някога просто не става, наливаш наливаш, а то бездънна яма.
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Името ( преди 7 години )
    Новата марка ще се казва Попел!
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    гг ( преди 7 години )
    Опел от десетина години работи на стабилна загуба.Интересно какво ще направят франсетата като и те до скоро работеха на загуба?
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    хахаххахха, са фенчетата на немски каски и японски глокници трябва да си променят мотото на "мачо, пичко, елхичко и светкавичко у гаражо ми не влазя"
  • #14
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Опел е една от най-старите автомобилни компании в света и втората след Мерцедес в Германия. Немските управляващи обаче не е тачат, защото не е работила за нацистите. Тачат обаче изкуствено родената нацистка марка Фолк с Ваген създаден с измама, кражби и манипулации.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Undertaker ( преди 7 години )
    .. и оная Мери...-си-Бара.
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Undertaker ( преди 7 години )
    Товарищ загробиха Опел!
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добре, че са китайците, които купиха доста акции на концерна и сега дават пари за Опел.Полека-лека европейските марки стават китайски за съжаление...Тук-таме и индийски и арабски фондове и фирми държат дялове. И после що европейските коли за нищо не ставали. Ето за това.
  • #10
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Новата марка щяла да се казва Пепел
  • #9
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За 9-те милярда пенсионни осигуровки се разбраха, половита ще платят GM другата половина Пежо, иначе казано, французите реално са си купили Опел за около 7 милярда. Те от отдавна искаха инсигния като донор за 508/С5/DS5 както и Опел искаха 208/С3 за донор на Корса, това си е взаимно изходна търговия. За в бъдеще ще позиционират Ситроен около Дачия, Пежо в средния клас и Инсигния във високия.