IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat Coupе: най-калпавият спортен автомобил?

Проблемни двигатели, скърцащ интериор и скъпа поддръжка: италианската страст има своята цена

Както ясно личи от името му, Fiat Coupe е двуврато спортно купе, произвеждано от Fiat и продавано основно в Европа. Автомобилът е представен през 1993 на автомобилното изложение в Брюксел, а веднага след това стартира производството му в Торино от независимото студио Pininfarina. Продава се до септември 2000, като за този период от колата са продадени 72 762 бройки.
 
  
Fiat Coupе ли е най-лошият спортен автомобил?
  
  
Fiat Coupe е базиран на издължена версия на платформата на Tipo 2 и се предлага с 4- и 5-цилиндрови двигатели. Гамата включва общо 5 двигателя с мощност, варираща от 131 к.с. до 220 к.с. В някои версии е била достъпна 6-скоростна трансмисия, докато базовите варианти са се предлагали с 5-скоростни кутии. И в двата случая задвижването е предно.
 
С тегло в диапазона 1250-1320 кг, най-мощната версия на Fiat Coupe ускорява до 100 км/ч за 6.3 секунди.
 
Толкова ли е лошо всичко това? Всъщност, да.
 
Като истински италиански спортен автомобил, Fiat Coupe излъчва страст. Моделът е бърз в повечето си варианти и се представя завидно на “спънати” отсечки с много завои и технични секции. Към всичко това добавяме максимална скорост от 250 км/ч за топ версията с 5-цилиндров 20-клапанов 2.0-литров двигател, и реално няма от какво да се оплачем.
  
   
Fiat Coupе ли е най-лошият спортен автомобил?
   
   
Проблемът е в това, че собственикът трябва да гледа тази скучна муцуна всеки ден, казва редакторът на Motor1 Антъни Кар. Отвътре Fiat Coupe е чудесен, благодарение на дизайна на Pininfarina, но екстериорът е дело на Крис Бенгъл – същият, който разработва Fiat Multipla и най-спорните модели на BMW от началото на XXI век.
 
Цялостният дизайн на колата може да бъде оценен като хубав, но същото не важи за триизмерните прорези на арките на калниците, безличните фарове и твърде късия заден надвес, който кара колата да изглежда футуристично, но не и красиво.
  
  
Fiat Coupе ли е най-лошият спортен автомобил?
  
   
Разбира се, дизайнът е субективно понятие. Дори ако се съгласим и признаем, че Fiat Coupe е красив автомобил обаче, това отново не би означавало, че автомобилът си струва. Основният му недостатък касае надеждността или по-скоро липсата на такава. Дори базовите 1.8- и 2.0-литрови версии не се оказват особено надеждни, а по-мощните мотори са истински кошмар за поддръжка. Проблеми с трубото, трудни и скъпи за обслужване 5-цилиндрови мотори и постоянно дефектираща електроника можели да накарат и най-запаления собственик на Fiat Coupe да намрази своя автомобил.
 
  
Fiat Coupе ли е най-лошият спортен автомобил?
  
   
Ако се върнем към интериора, той също има своите недостатъци. Да, кабината е функционална и изглежда великолепно за годините си, но качеството на изпълнението е на доста ниско ниво. Много от собствениците се оплаквали от скърцане и нежелани шумове в купето след едва 2-3 години на експлоатация. Типично по италиански липсвала необходимата доза рафинираност във всеки един компонент.

   
Fiat Coupе ли е най-лошият спортен автомобил? 
 
   
И все пак, колкото и ненадежден да е Fiat Coupe, трябва да признаем, че се отличава от тълпата. Пък и колите не са направени да живеят вечно, нали? В голяма част от случаите, човек си ги купува, просто за да им се наслаждава. Особено когато се касае за италианско спортно купе. Именно това е и случаят с Fiat Coupe – един от най-бързите автомобили с предно предаване в края на 90-те. Колко бърз? Всъщност е по-бърз от Ferrari Dino и Ferrari 328 GTS.

Снимки: Fiat

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    ( преди 7 години )
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Фиат ( преди 7 години )
    Статия по картинка свалена от нета.
  • #9
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дали казва цялата статия тоя "редактор"?А статии от 90-те години за "некачествени" фиати има много в пресата и то главно поради офанзивата на VW и нелоялната конглокенцията с подобни финансирани статии да сринат имиджа на ФИАТ, които взимат огромен дял от европейския пазар по онова време.Ама вие, като с глави в задниците и като незнаете и малко история или дори просто технически да сте се докосвали до тези автомобили от къде да го знаете това? Има и статии за медийната война срещу ФИАТ ама...
  • #8
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    бе вътре в статията се казва кой я е написал, ама ти си зает да драскаш един и същи коментар пет пъти и не ти остава време да я прочетеш :D
  • #7
    29 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А не е вярно, аз имах и гоуф 4ка - е там само ядове брах:за 2 години смених механизма на стъклата, дебитомер, турбо рециклаж и после смяна, съединител и маховик за 1к лева, радиатор, мап и задни и предни носачи, а май отпред и амортисьори + обслужвания.За 2 години съм дал към 10к за тоя таралясник, а го взех с пълна сервизна история, която я проверих преди това...Никога вече VW! От тогава се върнаха на италиански коли и нямам такива проблеми, като с "немското качество"
  • #6
    27 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    хахаха тая статия я е писал админа известен, като "комплексираната ***"! Видно, е че не е и подушвал този автомобил дори не се е и снимал с него.Поредната глупост. 10 години карах италиански автомобил с точно този 2.0 двигател 16v, който е толкова здрав, че ... 2 години го карах без смяна на маслото без проблем. А по автомобила съм сменил една бобина, кабели и свещи. Пълни измишльотини.
  • #5
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Голямо влияние има една кола колко е даракоустойчива..Ако се поддържат добре, повечето коли нямат проблеми, но има такива които са чуствителни към собственици мърлячи.
  • #4
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Интересно, нито веднъж не се е случило някой да каже - имах такава кола, само ядове, *** съм, че си я купих. Явно всички коли са просто много добри и никога нищо не им се поврежда :D
  • #3
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    и след тая бангия немците са наели Крис Бенгъл - оня дето сгъна таблото на БМВ наобратно ... добре че бързо го уволниха
  • #2
    30 rate up comment 8 rate down comment
    coupe ( преди 7 години )
    Собственик съм от 10 година на Фиат Купе 1.8. За 10 години с регулярно сменяни консумативи, аз никога не съм имал проблем с този автомобил. Доста странна статия, при полужение, че вътре е всичко друго но не и некачествено изпълнение. За 10 години как един проблем с електрониката не изникна, а да кажеш, че точно тези двигатели са ненадежни е просто кощунство.