IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо минивановете стават кросоувъри

В Европа тази тенденция се вижда най-ясно

Защо минивановете стават кросоувъри

Европейските производители масово заменят досегашнните миниванове с кросоувъри. Основната причина е увеличаващата се популярност на SUV-сегмента, който през 2016 г. заема 22,5% от пазара – с над 3 млн. продадени автомобили. Модели като Nissan Qashqai и Renault Captur са лидери в сегмента, докато в същото време интересът към минивановете спада.

Защо минивановете стават кросоувъри

Всъщност миниванове, приличащи на кросовъри, имаше и по-рано. Достатъчно е да си спомним Dodge Journey, Chrysler Pacifica, както и всъдеходните версии на Renault Scenic, VW Touran и Golf Plus. Сега обаче това се превръща в тренд, който засегна дори класа на субкомпактните коли. При това новите модели получават само увеличен клирънс и допълнителна защита по каросерията, без да бъдат оборудвани със система за задвижване на четирите колела.

Opel Crossland X

Защо минивановете стават кросоувъри

В Opel решиха да заменят микрована Meriva с кросоувър. Новият модел разчита именно на увеличен клирънс и допълнителни пластмасови предпазители. Автомобилът ще се предлага само с предно предаване, а като габаритии е по-компактен както от Meriva, така и от Mokka X. В същото време е много по-практичен, като зо това помага възможността задните седалки да бъдат преместени напред. Така се увеличава обемът на багажника - от 410 на 520 литра.

Защо минивановете стават кросоувъри

Новият Opel Crossland X е натъпкан с най-новите технологии, които видяхме при последните модели на германския производител. Платформата обаче е на концерна Peugeot-Citroen PSA, вероятно и двигателите ще бъдат на френския производител.

Peugeot 3008


Защо минивановете стават кросоувъри

Французите активно започват да превръщат малките ванове в кросоувъри. Peugeot решиха ясно да позиционират новото 3008, тъй като заради нестандартния си дизайн неговият бе определен от някои като кросоувър, а други като микрован. Сега обаче всички съмнения отпадат – новият модел има клирънс от 230 мм и защита на долната част на каросерията и на калниците. Задвижването е само предно, но за справяне със сняг, кал и пясък помага фирмената система Grip Control, променяща настройките на двигателя и на системата ESP.

Защо минивановете стават кросоувъри

Впрочем вероятно ще има и хиридна версия на 3008, при която електрическият мотор ще бъде поставен именно на задната ос и така автомобилът на практика ще бъде със задвижване на четирите колела.

Peugeot 5008

Защо минивановете стават кросоувъри

В Peugeot не се задоволиха само с промяна при 3008, а сториха същото и с минивана 5008. Той вече е кросоувър, който е изграден на същата тази платформа EMP2, на която и 3008, но тя е увеличена на дължина. Така 5008 има размерите на кросоувър със средни размери, като оособено впечатляващо е разстоянието между двете оси – 2840 мм. В салона се побират 7 пасажери, а обемът на багажника със свален трети ред седалки достига 780 литра.

Защо минивановете стават кросоувъри

Гамата двигателите е същата като Peugeot 3008. Бензиновите мотори са два – с обем 1,2 литра (130 к.с.) и с 1,6 литра, развиващ 165 к.с. Дизеловите предложения са четири – два 1,6-литрови агрегата с мощност 100 и 120 к.с., и два 2,0-литрови, разполагащи със 150 и 180 к.с. Може да се избира между 5-и и 6-степенна механична скоростна кутия, предлага се и автомат с 6 предавки.

Citroen С3 Aircross

Защо минивановете стават кросоувъри

Под името Aircross компанията Citroen предлагаше в Европа версия на кросоувъра ASX, а в Южна Америка – „вдигната” версия на микрована C3 Picasso. През 2015 г. C3 Aircross бе обновен и получи още повече всъдеходни черти. Защитата по каросерията е на повече места, а резервната гума бе поставена на задната врата.

Защо минивановете стават кросоувъри

В крайна сметка в Южна Америка остана единствено версията Aircross, докато продажите на обикновения микрован бяха прекратени. Новият С3 Picasso за европейския пазар ще получи външен вид, подобен на моделите C4 Cactus и C3.

Renault Espace

Защо минивановете стават кросоувъри

При представянето на новото поколение на минивана Scenic компанията-производител Renault го определи като кросоувър. Това е напълно оправдано – клирнъсът бе увеличен до 190 мм, а долната част е покрита с черна матова пластмаса, играеща ролята на защита. Освен това Espace порасна на размери – дължината му е 4850 мм, а разстоянието между двете оси достигна 2880 мм.

Защо минивановете стават кросоувъри

Моделът се предлага във версии с 5 и 7 места, като е изграден на новата платформа CMF. Тя има алуминиеви елементи и това е позволило на Espace да свали 250 кг. от теглото си. Автомобилът се предлага с избор от 3 двигателя – един бензинов и два дизелови, като всички са с обем 1,6 литра. Скоростните кутии са механична и автомат.

Seat Alhambra

Защо минивановете стават кросоувъри

През 2018 г. Seat ще спре производството на Alhambra, който всъщност представлява преработена версия на VW Sharan. Главният дизайнер на марката Алехандо Месонеро вече обяви, че следващо поколение на минивана не се предвижда, като вместо него на пазара ще се появи флагманския SUV.

Защо минивановете стават кросоувъри

Испанците вече направиха стъпка в тази посока, като пуснаха кросоувър Ateca. Той ще бъде последван от още един модел – субкомпактния Arona. По думите на Месонеро, третият ще бъде по-малък от Skoda Kodiaq, но ще получи 7 места.

Opel Grandland X

Защо минивановете стават кросоувъри

На платфомата EMP2 ще бъде построен и по-големият кросоувър на Opel, който ще се казва Grandland X. Той заменя Antara и ще се конкурира с  Skoda Kodiaq. По-рано се твърдеше, че новият модел ще замени вана Zafira, но шефът на Opel Карл-Томас Нойман обяви, че двата автомобила ще се продават едновременно. Интересно докога...

Снимки: Opel, Peugeot, Renault, Citroen, Seat
 

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    реално са леко повдигнати ванове с по-изразена предница, нещо като първия сценик и първата зафира, които са си доволно високи коли, но все пак далеч от джипове, просто за да сме модерни и да си мислим, че сме голяматга работа ги наричаме suv- нещо, което мен като фен на минивановете от до преди 5-6 години, адски много ме дразни- аз искам кола, която да ми върши работа, а не да претендира, че е нещо друго... дано поне комбитата не започнат да мутират все повече в спортсбекове и странни купета
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    KLASIKA ( преди 7 години )
    Защото както писаха в Ауто-Билд :добитъка е алчен !!!...иска всичко ! Явно взе да печели много !!! Явно иска да се ръси постоянно !Щом е паркетно джипче ,то и теглото става повече трябват по-големи спирачкиПо-голямо заздравяване против усукване-пак се качва теглото!По голямо шаси-килограми!По голями ел.компоненти-килаПо голямо това и онова и другото и третото ?!?И КАКВО СЕ ПОЛУЧА :ЗАРАДИ ДУПКА В ЗАКОНА ДЖИПЧЕТАТА ПОПАДАТ В ДРУГА ГРАФА ЗА ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ,А ВСЪЩНОСТ ХАРЧАТ ПОВЕЧЕ ОТ ЕДНО КОМБИ ?!?!?!?!?!?И какво излиза : старанието да опазим въздуха чист и дупката в озона е чисто и просто един популизъм ,а скобите в закона са направени от печалбарите които другипечалбари са ги подкупили за да угодят на едни другипечалбари и никой не го е грижа .....,а приказките за хибриди и електричарки са измислени от едни още по различни печалбари за да доят добитъка още одтсека преди да е свършил бензина !!!!А добитъка алчно купувазамърсителите и не го е грижа ,а си вика :след мен и потоп да става,майната му ........
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    112 ( преди 7 години )
    Щото има много дупки а тези са по-високи.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    razgradski pop ( преди 7 години )
    няма отговор на въпроса защо хората се преориентираха към кросовърите...а отговорът е много ***...