IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Лондон глобяват за работещ на празен ход двигател

В норвежката столица пък забраниха влизането на дизелови автомобили денем

В Лондон глобяват за работещ на празен ход двигател

Властите в Лондон ще забранят оставянето на автомобили с работещ двигател в центъра на града, съобщава изданието Evening Standard. Забраната влиза в сила от 4 февруари 2017 г., като на нарушителите ще бъде налагана глоба в размер на 80 лири (92 евро).

В Лондон ще глобяват за работещ на празен ход двигател

Специални групи ще обикалят улиците на града и ще записват регистрационните номера на паркираните автомобили, чиито двигатели работят повече от 1 минута. Забраната се отнася за шофьорите на леки коли, ванове и автобуси, а санкцията ще се налага след 3 писмени предупреждения до собственика на превозното средство. Ако той плати плати глобата в размер на 14 дни, сумата ще бъде намалява на половина.

Новото правило е част от новата програма за борба със замърсяване на околната среда, която предвижда през 2018 г. в центъра на английската столица да бъдат допускани само превозни средства на електричество. Ще могат да влизат и хибриди, които обаче ще бъдат задължение да се придвижват само на ток.

Любопитното е, че подобна забрана присъства и в българския Закон за движение по пътищата. До момента обаче не са правени опити за налагането й от органите на реда.

В същото време властите в Осло забраниха влизането на дизелови автомобили в центъра на града. Причината е замърсеният въздух, а забраната е в сила между 6 часа сутринта и 22 часа вечерта. Така норвежката столица се присъедини към Париж, Мадрид, Атина и Мексико сити, които предприемат мерки за пълното спиране на дизеловите автомобили. То трябва да стане факт до 2025 г.

Снимка: AllCars

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Забраната е за регистрация на нови коли. А щом една кола веднъж е регистрирана в ЕС тя може да се движи по всички пътища и гледай колко нови УНИКАТ!!! нофнос ще тръгнат към нас за без пари. Хубавото е че повечето вече ще са минали 300-350 хил км и до 5-10 години също ще са измрели
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Спокойно момчета и момичета! Само няколко години ни делят от ефективните забрани, влизащи в сила из Европейския съюз. Ние сме държава член - щеш, не щеш - налагаш! Същото като с цигарите и картинките по тях. Факт ли са? Факт са!http://eldrive.eu/А тука някои стоят и обясняват, че в градовете (Сф. напр) нямало смог! Не са колите дето пушат. Нее! Не били проблем те! Обаче си ходят на село "на чист въздух" уикенда. Пълен цинизъм и малоумие..
  • #20
    11 rate up comment 1 rate down comment
    lowrage ( преди 7 години )
    Това е сайт за коли.Нормално е да се говори за коли.Има много сайтове за други проблеми за които също се работи по тях.Вярвате ли или не дизела и по късно бензиновия двигател ще изчезнат тъй като няма да има почти никакво производство.Хората искат да живеят в чистото за разлика от Българина ,който все и най ,а всъщност сме най-голеите миерници в Европа-ФАКТ.Това е истината колкото и да боли.Има и тепърва ще има достъпни коли на ток.Няма как всичко да стане за 4-5 години.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    R ( преди 7 години )
    Малее, колко мъка пише в този сайт.До льольото 4 поста под мен - отварям уикипедия и първото изречение за СО2 е - Carbon dioxide (chemical formula CO2) is a colorless and odorless gas that is vital to life on Earth.:)А моля пребройте грешките в тези 2 изречения - "Европа е една от страните ,който прави най-много за екологията." "Проблема е доста по мащабен от колите,ако толкова ти пука и си толкова загрижен."
  • #18
    13 rate up comment 0 rate down comment
    льольо ( преди 7 години )
    ...и Върбан като се събудил - краката му отвити....
  • #17
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Върбан ( преди 7 години )
    E46 330D 204 коня с чип и премахнати ДПФ и катализатор общо над 250 коня и 510 нютона въртщят момент всичките бензинови баракми припадат по Сливница, Цариградско и Ботевградско, дори и 330i, eбaвa им се майката атмосферна умрела... Сливница как е чупихме ви зъбите още със болки в главите се будите, бегай оттука не шибaм а газим к.р за бурканите тех най ги мразим
  • #16
    4 rate up comment 13 rate down comment
    1101 ( преди 7 години )
    Като сте такива еколози зарязвайте автомобилите и ходете с колела особено на това време ще ви е екстра, или се бутайте сред вмирисаните пенсионери и наркомани в градския транспорт. NO SMOKE NO FUN, DIESEL POWER!
  • #15
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    CO2 не е замърсител!!!!!Леле мале,чети малко преди да пишеш,чукча.Въглеродния двуокис е един от парниковите газове бе тиква.Как да не е замърсител???На него се дължи част от парниковия ефект.Ама той чукча писател,чукча не читател.
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Странен въпрос ( преди 7 години )
    Както стана ясно напоследък еврогейците не са много по-умни от нас, та възниква логичните въпроси: " И какво ще ги правите тези дизелови автомобили след 2025 г.? Къде ще ги слагате, като никой няма да ги купи? И какво да правят хората, които не могат да си купят Тесла или пък искат да минат 400 км без да зареждат? Ами защо в плановете на всички фирми за следващите 5 години има автомобили на дизел?" С две думи пак се вършат недомислици за сметка на обикновените хора.
  • #13
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Абе не са проблем автомобилите викаш.Обаче примерно таралясниците на Фолксваген се увеличават с 10млн на година а превишават нормите 40 пъти.Демек замърсяват като за 400милиона автомобила!Догадина ще замърсяват колкото за 800милиона.По-следващата година ще замърсяват като за 1,2 МИЛИАРДА автомобила.Викаш няма проблеми а?