IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

Драстичната разлика идва от твърде хлабавия тестов режим за леките автомобили

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

Модерните дизелови леки автомобили произвеждат средно десет пъти повече вредни емисии от камионите и автобусите с дизелови двигатели, сочат шокиращите резултати от проучване на Международния съвет за чист транспорт (ICCT), публикувано в първата седмица на януари.

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

Организацията, която изигра ключова роля в разобличаването на скандала Дизелгейт, е сравнила данните за леките коли с тези на тежки камиони в Германия и Финландия. Оказва се, че докато тировете емитират средно по 210 милиграма азотни оксиди на километър, при леките коли с дизелов мотор този показател е средно 500 милиграма. При това тировете изразходват доста повече гориво. Ако се сравняват емисиите за литър използвано гориво, разликата е вече десет пъти в полза на камионите. А ако същата методика се приложи към над 10-годишните дизели, които доминират на българския пазар, разликата ще е вече фрапантна.

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

Практиката производителите сами да избират какви автомобили да се подлагат на тестове е погрешна, смятат от ICCt

Според учените изненадващите резултати са плод на доста повърхностните тестове за емисии, които бяха подлагани леките коли в последното десетилетие. В същото време при камионите тестовете бяха несравнимо по-строги и принудиха производителите да вложат много в намаляване на азотните оксиди.

При колите изпитанията се преминават на полигони от специално подготвени прототипи преди пазарния дебют на дадения модел. При камионите има екипи за мобилно тестване, които изпитват на произволен принцип по пътищата.

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

Смог в Париж. Френската столица ще забрани изцяло дизеловите двигатели, най-вероятно още от 2021 г.

Идния септември ЕС най-после ще промени методиката и за леките автомобили и ще въведе мобилни устройства, тестващи реалното ниво на емисиите по време на пътуване. "Производителите обаче все още ще могат да подбират специални автомобили, които да бъдат подлагани на тестовете. Вместо това би било много по-добре да се тестват произволно избрани автомобили, вече закупени от клиенти", коментира Питър Мок, шефът на ICCT за Европа, пред британския The Guardian.

Дизеловите коли тровят 10 пъти повече от камионите

София, погледната от Витоша. Често зимно време от града се вижда само смогът


За разлика от емисиите въглероден диоксид, които допринасят за глобалното затопляне и на които ЕС обръща доста внимание от години, азотните съединения предизвикват смога в градовете. Те са отговорни за нарастването на респираторните и раковите заболявания в големите градове. Градове като Париж, Мадрид и Атина подготвят пълна забрана на дизеловите двигатели от 2021 г. В същото време София, която е сред най-засегнатите градове в Европа от този тип замърсяване, за момента не предвижда никакви мерки в тази област. На практика данъчното облагане дори стимулира потребителите да си купуват употребявани дизели над 15 години.
 

Тагове: icct
0 от 500
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Собственик на дизел ( преди 7 години )
    И знаете ли защо хората с новите коли плащат повече? Понеже тука се изхожда от презумцията, че щом имаш пари за нова кола, ще плащаш по-високи данъци, защото тия пари не можем да ги съберем от бедните хора със стари коли. На това му се вика социална политика. Няма такава тъпотия
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Собственик на дизел ( преди 7 години )
    Според мен проблема не е в новите дизели, а в по-старите им представители. Новите си имат ДПФ-и и катализатори и би трябвало да замърсяват по-малко. Друг е въпроса че дизела е отживелица и белите хора минават на електрички и хибриди. Контрола на техническите прегледи е силно занижен. Би трябвало да се спират модифицираните коли с изрязан ДПФ и ЕГР или поне да плащат по-висок данък, както е в някой по-бели страни. Иначе в БГ - страната на абсурдите хората с нови коли плащат най-високите данъци.
  • #20
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тук не става въпрос екология, а за емисии на азотни оксиди. Същите емисии, заради които гръмна дизелгейт. В Българията картинката с въпросните емисии е още по-трагична, защото много от собствениците на дизелови автомобили премахват ЕГР-a, който се явява главният компонент грижещ се за редуцирането на азотните оксиди.
  • #19
    12 rate up comment 2 rate down comment
    KLASIKA ( преди 7 години )
    ОТ KLASIKA ДОот: до KLASIKA преди 7 чНяма нужда .Тези които шофират редовно в големите градове го виждат всекидневно.Явно колега ти не си от тях.........И когато шофираш трябва да гледаш поне 4-5 коли напред какво се случва за да имаш козове в ръката,може би затова виждам повече "ауспуси"!Който кара на газ-спирачка му емного трудно да види повече от един"ауспух"....,и то най вероятно го вижда върху предния си капак...........
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    тази статия поздравява съседната, според която ВАГ убили рибата от продажби... яко, а!?
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Аутоглокмедия , моля визоализирайте проблемите на дизеловите автомобили с подходящите марки от ФВ-труп.
  • #16
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Vova ( преди 7 години )
    До Budinov. Приятел пежо и рено не се внасят на континента С. Америка, за какви глоби бънуваш от янките. Единствено велосипеди внасят Пежо за Щатите :D
  • #15
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Шеф ( преди 7 години )
    Колко процента от нафтовите автомобили в България са с премахнати ЕГР клапи, ДПФ филтри и др. подобни еко анти тунинги по нафтовите печки. Карах с един приятел на дълго и на още 2рия километър минах пред него щото ми окади живота с тая нафта, а то да беше само той. Само усетете аромата на изгоряла нафта като навлизате в София.
  • #14
    16 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 7 години )
    от: KLASIKA( преди 5 часа ) до KLASIKA ( преди 2 часа )При цялото ми уважение колега,ти не шофираш ли?Не са ли те изпрерварвали или да конкретизирам при теб няма ли или не си ли виждал как НОВИТЕ дизелови Q7, Х6 ,х5, 7-цата, S класата , 8-цата на Ауди при пълна газ "ИЗРИГВАТ" ОТ ЧЕТИРИТЕ АУСПУХА сажди и *** та чак се потрисаш?Не си се сблъсквал по пътя с тях?Защото тук в София само това правят....Е ,продават и "весели"неща явно...... Какво излиза от 4-те ауспуха те питам колега..??
  • #13
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Budinov ( преди 7 години )
    до бумеранг.явно си върл фен на немските тояги та плюваш рено пежо фса и тн.ако беха толкова зле като немските измами дали янките щеха да изпуснат некои и друг долар от глоби,Ти как мислиш или за теб мисленето е излишна дейност.Колко и да анатемосвате целия свят ви разбра измамите.И още нещо,защо в европата никой не съди вагкочината.жокер за твоя мозък