През 50-те германците замразяват радикална концепция, за да не пречат на продажбите на великата "костенурка"
В средата на 50-те ръководството на Volkswagen имало идеята да създаде нов базов модел с компактни размери. По това време компанията реализирала предостатъчно продажби, благодарение на легендарния Beetle, което позволило на инженерите да експериментират с нови концепции. И така се появил прототипът EA-48 - модерно изглеждащ за времето си супер компактен модел, който днес се смята за прародителя на Volkswagen Lupo.
Автомобилът бил представен през 1955 г., предното му окачване било от типа McPherson, имал хечбек задна част, а създателите му дори обмисляли да го оборудват с миниатюрен 2-цилиндров дизелов двигател. И така, докато шефът на Volkswagen по това време – Хайнц Нордхоф – не замразил проекта, тъй като се опасявал, че евентуален сериен модел би откраднал клиенти от Beetle.
През 60-те Bettle и производните му били толкова популярни в Европа и Щатите, че Volkswagen не виждали смисъл да конструират наследник на колата. Петролната криза през 73-а обаче накарала ръководството да преосмисли решението си, което довело до създаването на нов концепт, наречен Chicco, който бил готов 2 години по-късно. Идеята била колата да се позиционира под първото поколение на Polo. Дизайнът бил дело на заводския екип на VW, а колата била показана пред широката публика десетилетия, след като била завършена.
През 1982 г. се появил и трети подобен концепт, който се казвал Student. Той трябвало да заеме нишата под второто поколение на Polo. Интересното при тази кола е, че тя къса всички връзки с Volkswagen и залага на футуристичен дизайн без предна решетка – идея, която впоследствие преминава в третото поколение на Passat. Student имал пластмасови брони, калници, спускащи се над колелата и стъклен заден капак.
Volkswagen Student е дълъг 313 см, широк е 151 см и е висок 131 см. За сравнение, Polo по това време е било с 52 см по-дълго, 5 см по-широко и 4.5 см по-високо.
За интериорът били разработени нови седалки, които били максимално компактни, за да се освободи възможно най-много място за още пътници в задната част. Student е трябвало да може да вози четирима възрастни на къси разстояния. Облегалките на задните седалки е можело да бъдат спуснати, за да се отвори по-голямо пространство за багаж в случай на нужда. Екстрите били сведени до минимум, за да се запазят цената и теглото ниски.
Volkswagen Student бил проектиран да се използва с един от два двигателя. Първият бил 1.1 от Polo с 50 к.с., което е достатъчно за постигането на ускорение до 100 км/ч за около 14 секунди и максимална скорост от 157 км/ч. Вторият пък бил по-мощен и разполагал с цели 72 к.с., който ускорявал въшката до 100 км/ч за 10 секунди и максимална скорост от 178 км/ч.
Подобно на своите предшественици, Student останал просто прототип, който така и не се добрал до конвейера. Volkswagen най-накрая представили по-малък от Polo модел през 1998 г., когато на пазарът излязъл моделът Lupo.
Снимки: Volkswagen