IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota вади изцяло нови мотори и трансмисии

Серията Dynamic Force Engines започва с нов 2.5-литров бензин

Toyota вади изцяло нови мотори и трансмисии

Toyota подготвя изцяло нова гама от двигатели - по-леки и по-компактни от сегашните, с по-нисък център на тежестта и по-висок коефициент на полезно действие, съобщава самата компания в комюнике до пресата. Новите агрегати ще са средно с 20% по-икономични и с 10% по-мощни.

Toyota показа бъдещето на мотори и трансмисиите си

Новата гама мотори се казва Dynamic Force Engines, като първият агрегат в нея е 2,5-литрова редова "четворка" (на първата снимка) с директно впръскване на горивото. От компанията твърдят, че този мотор предлага едни от най-добрите показатели в този клас, но засега неговите характеристики не се разкриват.

Toyota показа бъдещето на мотори и трансмисиите си

Компанията е разработила също така 8-степенна (на втората снимка) и 10-степенна (на третата снимка) автоматични скоростни кутии Direct Shift. Те също са чувствително по-леки и по-компактни, а хидротрансформаторите са станали по-ефективни. 


Toyota показа бъдещето на мотори и трансмисиите си

Освен това японците анонсираха и хибриден силов агрегат THS-II (на снимката долу) за модели със задно предаване. В неговата основа е вече споменатият 2,5-литров бензинов мотор, който се комбинира с планетарна вариаторна трансимсия, с батерии с повишена мощност, позволяващи придвижване само на ток в продължение на 60 км, и с електрически двигагател. Той може да работи както като генератор, така и като основен мотор.

Toyota показа бъдещето на мотори и трансмисиите си

Първите автомобили на Тoyota с новите агрегати ще бъдат представени през 2017 година. Предвижда се 4 години по-късно около 60% от моделите на марката, както и тези на Lexus да бъдат оборудвани с такива двигатели и скоростни кутии.

Снимки: Toyota
 

Тагове: dynamic force engines
0 от 500
  • #22
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    нема страшо за еврото - четох в аутобилд, че дачия има засилен интерес да купи ваг, така че може да се оправят нещата!!!
  • #21
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тойота пак избухва с новите технологии за разлика от смотаните вагени дето вече ще карат убер и ще разнасят ментаци вурстове по домовете на хората. Само дано да не повлекат еврото като фалират вагенщайните, че ще стане кофти..
  • #20
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Само да попитам тоя ,хидротрансформатор ... не се ли отказаха от него и не минаха ли на двоен съединител , това ли са новите технологии !!!???
  • #19
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Митко ( преди 7 години )
    v-1 прав си абсолютно!!! :D доста е забавно с всичките *** тук. Понякога се ядосвам, че са толкова т***пи, но след секунда се сещам, че няма как да е друго яче и пак се забавлявам с тях. Как се деля на дизелджий и бензинджий (даже имаше един умен бензинджия :D)... това ме уби, цял ден четох коментари и се смях. Колегите ми също.
  • #18
    10 rate up comment 7 rate down comment
    re ( преди 7 години )
    'Трябва да има нещо и за хората с бензин в кръвта.'Benzin v kryvta she imash i toyota she karash ?Posle nie sme bili maloumni. :D
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    планетарна вариаторна трансимсия - пак някой измисли нови термини. като гледам това си е THS и в добавка 4 степенна планетарна трансмисия, която оправя недостатъците на THS при магистрално каране. доста смислено.
  • #16
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Адмирации за Тойота. Надявам се да пуснат по-наточени двигатели, защото само със здравина, качество, надеждност и икономичност не става. Трябва да има нещо и за хората с бензин в кръвта. Примерно 2Ar-FE е много добър и здрав. Черешката на тортата ще е ако пуснат 8aR-FTS. Уникален мотор. Работи по цикъла на Аткинсън и на Ото в зависимост как го настъпваш с уникална топлинна ефективност.
  • #15
    20 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 7 години )
    тук 80% от коментиращите получават информацията си от бай Пешо монтьора пред блока и като напишат некоя глупост си мислят, че нещо много умно са казали... Ама поне е весело в сайта, с коментарите може човек да се разсмее искренно...
  • #14
    3 rate up comment 9 rate down comment
    инж. ( преди 7 години )
    Прави ми впечатление, че на последната снимка на скоростната кутия, вместо torque convertor има статор на ел. мотор. Да не би да са направили някакъв ел. механичен съединител?
  • #13
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    2,5 мотори Тойота винаги са имали и в момента имат. Така че не говорете глупости от кого го били взели и как са били уж вдигнали литрите на моторите си.