IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ръчните скорости умират

Нови данни показват, че по-малко от 3% от новите коли в Щатите са с механична скоростна кутия

Ръчните скорости умират
Ясно е от години, че времето на механичните трансмисии отминава. В последно време обаче, става ясно, че ситуацията е по-сериозна, отколкото всички си мислеха. Според проучване, проведено от Edmunds, едва 27% от колите на пазара в Щатите имат ръчни скорости, което контрастира рязко на данните за 2011 г. (37%) и 2006 г. (47%).

Механичната трансмисия умира
 
Данните от продажбите на автомобили пък записват още по-тъжна страница в историята на механичната трансмисия. Едва 3% от продадените в Щатите автомобили са оборудвани с ръчни скорости, регистрирайки спад със 7% спрямо 2012 г. и с 25% спрямо 1992 г.
 
Айвън Дръри, който е старши анализатор в Edmunds, коментира: „Това число никога няма да нарасне отново. Ръчните скоростни кутии са поели траектория надолу, с тенденция да ударят дъното.“
 
За сравнение, цели 80% от колите, продавани в Европа и Азия, имат механична скоростна кутия.
 
Само допреди няколко години, механичните скоростни кутии бяха приемани за стандартно решение във всички автомобили, с изключение на върховите изпълнения на моделите. Автоматиците обаче започнаха да поевтиняват и да стават все по-издръжливи на натоварвания, а шофьорите се влюбиха в практичността и удобството, което те осигуряват. В момента, технологията е достигнала момента, в който някои автоматични кутии гарантират по-нисък разход на гориво от техните механични събратя, с което забиват поредния пирон в ковчега на ръчните скоростни кутии.
 
Интересното е, че ръчните скорости изчезват дори от спортните автомобили. Ferrari отдавна премина на трансмисии с управление от волана, след като търсенето на модели с механични скорости удари дъното. Много суперавтомобили и хиперавтомобили в момента са толкова мощни, че механичните кутии просто не могат да се справят с натоварването.
 
Porsche е една от малкото компании, която продължава да държи на механичната скоростна кутия, която все още се предлага в моделите 718 и всички версии на 911, с изключение на GT3 и 911 Turbo. Повечето клиенти на Mazda MX-5, Fiat 124 Spyder и Nissan 370Z, също избират ръчните скорости.
 
Съществуват и някои съображения за безопасността, свързана с пазарната доминация на автоматичните скоростни кутии, които отнемат значително количество от усилието на шофьора по време на каране. Според някои анализатори, фактът, че ти се налага да сменяш сам скоростите, те прави по-концентриран и безопасен шофьор.
 
Изглежда обаче, че това няма никакво значение за младите шофьори. По-голямата част от тях се учат да карат на автоматици, смятайки, че да се учиш да управляваш автомобил с механични скорости е също толкова безполезно и остаряло, колкото да учиш латински език в 21 век.

Разбира се, по света винаги ще има търсене на механични скорости сред ентусиастите. Това се доказва и от пазарния интерес към лимитираното Porsche 911R, което бе разпродадено за дни. Изглежда обаче, все повече шофьори не искат да се затормозяват с излишно превключване на скоростите.

 
0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 20 rate down comment
    чао-чао ( преди 7 години )
    И още нещо.Ако караш на ръчни и носиш 45-46 номер обувки няма как да не забележиш,че левият ти крак се уморява супер много щото *** конструктори са смятали пeдалите за некви с ръст максимум 160 см и крака 35 номер.Всичко е супер малко и сложено на тясно.На практика няма как да натиснеш съединителя хубаво без да закачиш спирачката-трябва да си кривиш кракът отстрани и с един край.Това е уморително,че и опасно.Сбогом-ръчки! Останете си в 19 век къдет ви е мястото.
  • #10
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ейй супер.Тва ще доведе до повече спиращи на пешеходни пътеки.Сега 50% от шофьорите нне спират щото го мързи да натискат *** и да мърдат лоста.Един автоматик ако караш внимателно сменяш масло и филтри може да изкара 300-400 хил без ремонт.
  • #9
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Разочарован от ( преди 7 години )
    Японски автомати , ще сменяте кутии по често отколкото масло.
  • #8
    5 rate up comment 24 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 7 години )
    Истината е DSG. :))
  • #7
    14 rate up comment 32 rate down comment
    А всъщност .. ( преди 7 години )
    ръчката и задното е съмнителния "кеф" за пубери! Ръчката и предното е "кефа" на прошляка.Истината е в 8-степенен автомат, по възможност от ZF и 4Х4!!
  • #6
    37 rate up comment 21 rate down comment
    Germany ( преди 7 години )
    От кога са критерии дебелаците от Америка
  • #5
    17 rate up comment 44 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Алооооу, клеясалите мозъци, автоиндустрията се развива и никой не го вълнува вашето архаично мислене. За какво удоволствие говорите, когато всички спортн марки също си правят колите автоматици? Или вие ще се изкарате по-умни от другите. Да заня, че Бай *** трудно можеш да му дадеш нещо ново и по-добро. Той казва, че е свикнал със старото и толкова без да помисли дали новото не е по-доброто. Имено заради такова назадничаво мислене сме толкова назад. От автоматика по-хубаво НЯМА!Факт!
  • #4
    34 rate up comment 12 rate down comment
    GG ( преди 7 години )
    Е ужас е ,откакто лакираните нокти и залоясалите мозъци превзеха всичко.За супер колите ок, там ускоренията са умопомрачителни и време няма.Ние обаче не шофираме супер коли.А простото младо поколение вече не го интересува истинската тръпка от нещата а само гледа му е лесно включае и шофирането.Трагедия. Ми ше си караме по старите кол идокато можем.Авто *** за мен не.
  • #3
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Loco ( преди 7 години )
    Съмнявам се да е само за Щатите. Щом почнаха да слагат автоматици и пилотирани кутии на неща като Дъстър и Сандеро...
  • #2
    38 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Имам 2 коли 1 автоматик и 1 ръчни. Вече супер много се инервям да карам с ръчка в града. Автоматика освен, че е удобен, вече дава по-нисък разход, превключва по-бързо и пази колата от женски грешки в вкарване на 2ра от 5та :)