IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ръчните скорости умират

Нови данни показват, че по-малко от 3% от новите коли в Щатите са с механична скоростна кутия

Ръчните скорости умират
Ясно е от години, че времето на механичните трансмисии отминава. В последно време обаче, става ясно, че ситуацията е по-сериозна, отколкото всички си мислеха. Според проучване, проведено от Edmunds, едва 27% от колите на пазара в Щатите имат ръчни скорости, което контрастира рязко на данните за 2011 г. (37%) и 2006 г. (47%).

Механичната трансмисия умира
 
Данните от продажбите на автомобили пък записват още по-тъжна страница в историята на механичната трансмисия. Едва 3% от продадените в Щатите автомобили са оборудвани с ръчни скорости, регистрирайки спад със 7% спрямо 2012 г. и с 25% спрямо 1992 г.
 
Айвън Дръри, който е старши анализатор в Edmunds, коментира: „Това число никога няма да нарасне отново. Ръчните скоростни кутии са поели траектория надолу, с тенденция да ударят дъното.“
 
За сравнение, цели 80% от колите, продавани в Европа и Азия, имат механична скоростна кутия.
 
Само допреди няколко години, механичните скоростни кутии бяха приемани за стандартно решение във всички автомобили, с изключение на върховите изпълнения на моделите. Автоматиците обаче започнаха да поевтиняват и да стават все по-издръжливи на натоварвания, а шофьорите се влюбиха в практичността и удобството, което те осигуряват. В момента, технологията е достигнала момента, в който някои автоматични кутии гарантират по-нисък разход на гориво от техните механични събратя, с което забиват поредния пирон в ковчега на ръчните скоростни кутии.
 
Интересното е, че ръчните скорости изчезват дори от спортните автомобили. Ferrari отдавна премина на трансмисии с управление от волана, след като търсенето на модели с механични скорости удари дъното. Много суперавтомобили и хиперавтомобили в момента са толкова мощни, че механичните кутии просто не могат да се справят с натоварването.
 
Porsche е една от малкото компании, която продължава да държи на механичната скоростна кутия, която все още се предлага в моделите 718 и всички версии на 911, с изключение на GT3 и 911 Turbo. Повечето клиенти на Mazda MX-5, Fiat 124 Spyder и Nissan 370Z, също избират ръчните скорости.
 
Съществуват и някои съображения за безопасността, свързана с пазарната доминация на автоматичните скоростни кутии, които отнемат значително количество от усилието на шофьора по време на каране. Според някои анализатори, фактът, че ти се налага да сменяш сам скоростите, те прави по-концентриран и безопасен шофьор.
 
Изглежда обаче, че това няма никакво значение за младите шофьори. По-голямата част от тях се учат да карат на автоматици, смятайки, че да се учиш да управляваш автомобил с механични скорости е също толкова безполезно и остаряло, колкото да учиш латински език в 21 век.

Разбира се, по света винаги ще има търсене на механични скорости сред ентусиастите. Това се доказва и от пазарния интерес към лимитираното Porsche 911R, което бе разпродадено за дни. Изглежда обаче, все повече шофьори не искат да се затормозяват с излишно превключване на скоростите.

 
0 от 500
  • #31
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Като почнете да плюете -тия били слаби,ония били бавни ,третите били женски а четвъртите за дедовци и баби.Хайде снимайте вашите хипер коли по 700-1000 коня нов внос с ръчка на 20 години с газова от Италия.Кой ви знае кви пробити пасати и беемве та реликви имате при комби залепени с тиксо и мокет по дупките с китайски съединител тънката лайсна гаражен ама презирате и се подигравате.
  • #30
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Радул ( преди 7 години )
    На формула 1 сучайно да ръгат лоста на 12-те предавки, а ???
  • #29
    15 rate up comment 9 rate down comment
    мануален ( преди 7 години )
    за какво спортно каране с автоматик ми говорите? За селски изпълнения в квартала ли?Няма професионален автомобилен спорт, където да се използват автоматици. Познайте защо! За задръствания и таксиджии може да е супер, но аз искам да реша на коя предавка ще карам. Що не си купите направо кола без волан, че да не се налага да въртите?
  • #28
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То аз не знам за Зонда с автоматична трансмисия. Там са с Секвенционална скоростна кутия, която определено не е много добра нито по състезателна, по-слабо издръжлива, по-шумна и не става за градско каране защото нямат контрол на момента чрез съединителя и не можеш да тръгнеш леко. Единствения и плюс е супер лесното подреждане на скоростите/нещо изключително важно при настройките на спортните коли за определена писта/. Така, че за това и Зонда е с такава правозъба кутия.Все пак е пистов автомобил
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 7 години )
    За мен от автомат до автомат има разлика. За мен класацията е следната:1/ Вариатор, безстепенен автомат - не става за спортно каране, но е най-мазен2/ С два съединителя - единствен става за силови спортни брутални изпълнения3/ Класически автомат
  • #26
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Roadrunner ( преди 7 години )
    Никакъв автоматик не може да достави кефа от ръчката, може да е по-бърз, може и да е по-икономичен, но кеф нема, за Умение да не говорим.Той сигурно и Люис Хамилтън не ги разбира тея неща, и си поръча Пагани Зонда специално с ръчни скорости
  • #25
    15 rate up comment 9 rate down comment
    GTE ( преди 7 години )
    Телевизори с кинескоп намират ли се още ???Същото е с ръчка срещу автомат ...
  • #24
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    НЕщо напълно нормално. Автоматиците се развиха много. Ръчната трансмисия беше по-добра до преди 10 години. Имаше светкавична реакция и при по-динамичен стил на каране нямаше по-добро от ръчната трансмисия.Тя беше най-простата, надеждна и евтина конструкция, но в момента автоматиците особенно преселективните/с два съединителя/ имат по-бързи реакции и могат да сменят в динамичен стил по-бързо и плавно от професионален пилот с ръчна трансмисия а и дават по-нисък разход на гориво. Има и вариаторни.
  • #23
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Apple ( преди 7 години )
    Смартфоните забиха последния пирон в ковчега на ръчните скорости.
  • #22
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    И аз имам 2 коли 1 автомат и 1 ръчка... тази с автомата е 220 коня и само да кажа на разбирача, дето написа че автоматиците набирали по-бавно... Ей момче ти карал ли си автоматик ??? Като натисна *** до долу сменя 2 предавки и почва да превключва на 6700 оборота ...с ръчната скоростна кутия кога превключваш в червените обороти??? никога от съображения да не прецакаш нещо! П.с. Автомата набира с около 1 секунда по-бързо от ръчката! Доказано и изпробвано