IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 правила, когато избирате кола

Когато тествате, изключете радиото, не обсъждайте цената и непременно идете до някой супермаркет

10 правила, когато избирате кола

Без значение дали сте се ориентирали към нов, или към употребяван автомобил, тези десет стъпки ще направят решението ви по-лесно. В крайна сметка това е една от най-сериозните инвестиции в живота ви и си струва да й отделите повече внимание от обичайните петнайсетина минути зад волана. Тези правила не са кой знае колко сложни или оригинални - но ще се удивите колко много хора ги пренебрегват в бързината или от смущение.


10 правила, когато избирате кола


СЛЕДЕТЕ НИВОТО НА ОБОРУДВАНЕ
. Ако тествате нов автомобил при дилъра, поискайте да ви осигурят максимално близка машина до нивото на оборудване, което после ще си купите. Обичайна практика е дилърите да дават за тест върховите модели, накачулени с екстри, и после изведнъж вашата средно оборудвана машина ще ви се стори разочароваща. И непременно пробвайте точно този двигател, който ще купувате, защото един и същи модел може да се усеща съвсем различно според задвижването.

ОГЛЕДАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО ВРАТИТЕ
. Вратата и особено ръкохватката й могат да ви кажат много - и за качеството на сглобката и материалите, когато става дума за нова кола, и за това колко е била използвана и колко е пазена, ако е на старо. Просто отворете и затворете вратата няколко пъти, огледайте пролуките. Ако са равни и вратата върви гладко, всичко е наред.


10 правила, когато избирате кола


СЕДНЕТЕ ОТЗАД. Семейството и приятелите ви ще седят на задната седалка - убедете се, че е просторна и лесно достъпна.

НЕ КАРАЙТЕ САМИ. Много дилъри ще ви предложат такава възможност - да пробвате машината, без някой да ви виси на главата. Но за теста е по-добре да има търговец до вас, който да може да отговори на въпросите ви на момента. И да ви покаже системите, на които иначе не би ви хрумнало да обърнете внимание.

ИЗКЛЮЧЕТЕ РАДИОТО. По-сръчните търговци още в началото на теста ще ви включат радиото ("Чуйте какъв хубав звук вади"). Това е начин да ви отвлекат от шумовете, които издава двигателят и колата като цяло. Обърнете специално внимание дали купето е достатъчно шумоизолирано - ако не е, дългите пътувания ще са много по-уморителни.

НЕ СЛЕДВАЙТЕ МАРШРУТА НА ТЪРГОВЕЦА. Той може да ви предложи трасе, удобно за прикриване на недостатъци (примерно без неравни участъци или изкачвания). По-добре пробвайте колата по пътища, по които после има шанс да я карате често.

ИДЕТЕ ДО СУПЕРМАРКЕТА. Няма нищо срамно да си напазарувате по време на тест драйв - и да видите колко багаж реално събира колата, дали задните врати и багажникът се отварят лесно, когато ръцете са ви заети, и също колко лесна е за паркиране.


10 правила, когато избирате кола


ПРОБВАЙТЕ Я НОЩЕМ
. Ако сте търпеливи (или достатъчно педантични), уговорете си и втори тест по тъмно. Проверката на светлините е много важна, а повечето хора я правят едва след като сделката е вече факт и е твърде късно за корекции.

УГОВОРЕТЕ ДВУДНЕВЕН ТЕСТ. Повечето дилъри ще склонят да ви оставят автомобила до следващия ден (но ще ви накарат да си платите горивото). Струва си, защото при продължителния тест ще забележите неща, които за половин час няма как да ви направят впечатление.

НЕ ОБСЪЖДАЙТЕ ЦЕНАТА. Опитните търговци ще използват тест драйва, за да ви подхвърлят оферти, идеи за финансиране и така нататък. Любезно ги прекъснете. Сега важното е да се фокусирате върху качествата на колата, всичко друго е отвличане на вниманието. После ще ви остане достатъчно време да говорите за пари и да се пазарите. Последното е задължително - никога не купувайте кола на цената, на която е обявена. В нея дилърът винаги си предвижда възможност за отстъпки. Дори когато става дума за търсени модели с листа на чакащите.

 

 

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Толкова простотии в една статия не бях чел отдавна...Двудневен тест - как си представя частно лице с потенциал за една кола да получи такова нещо? Два дни колата няма да изкарва пари, заради някой мургел, който иска да си ходи до село и после нищо да не купи... Няма как да стане!Пазарене за модели с лист на чакащите - това кърти. Има десетки примери за такива модели, които се продават на избрани (стари) клиенти и после простолюдието плаща надбавки...
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Здрасии Автокомедия защо триете коментари? Май ще се глобяваме...
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    От опита ми с нови коли винаги има някой, който да те придружава на тестдрайв. Кола за 100к няма как да ти дадат сам да си я разкарваш няляво надясно. За 2 дневни тестове се дават коли но обикновено на стари клиенти на марката. Говоря за нови коли от официалните представителства. А пазаруването по време на тестдрайв може да е нещо нормално другаде но не и при нас. Пък и в Европа не вярвам да е. Ами защо не идем да я натоварим с плочки за банята та да видим товароноимост каква има хаха
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пълни глупости. Едва ли някой търговец ще ви даде колата си за два дена. А това с пазаруването в супермаркета е такава тъпня. Дилъра 100% ще ви помисли за ненормален ако отидете до Метро да си понапазарите, след което да напълните колата с 3 колички покупки, за да видите колко багаж събирала. Предполагам, че всеки средно интелигентен човек като отвори багажника ще получи представа за капацитета му без да го пълни. Истината е проста. Карате колата в сервиз на марката и давате 50лв. да я огледат.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Учуден ( преди 7 години )
    Да, при масовите не много скъпи ниви коли никой не дава по-дълъг тест драйв. Обикновено са в порядъка на 15-45 мин. За мен това е крайно недостатъчно. Трябва ми поне ден и поне 100-200 изминати километра с автомобила по различни видове пътища, за да усетя как се държи колата.За това остава вариантът, ако колата която сте си харесали я има в някоя Rent-a-car фирма да си я вземете за 1-2 дена под наем. Аз така направих с един Seat Leon и много ми хареса. Е след това взех Golf де, но те са сходни.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    e46, марш под душа да праснеш една острилка и да се кротнеш!
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Das Welt Auto ( преди 7 години )
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    емос ( преди 7 години )
    Не е лошо написано но последните 4 малко граничат с глупоста.Всичко това има предвид за нов автомобили не за нов внос
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    При дилърите на нови коли обикновено си имат отделен човек който се занимава само с тест драйв-а