Точно преди 70 години е поставено началото на едно от най-легендарните имена в историята на автомобила - а също и на най-влиятелната марка в света понастоящем според последната класация на Brand Finance.
През октомври 1946 Енцо Ферари и инженерът Джоакино Коломбо започват работа по първата кола на новооснованата компания Ferrari. Енцо е правил автомобил и преди това, през 1940, само че с емблемата на Auto Avio Costruzioni. Затова именно 125S, създадено от него и Коломбо, е прието за първото Ferrari в историята. То има 1.5-литров V12 мотор с мощност 118 конски сили.
Възстановка на Ferrari 125S. Колата е произведена само в две бройки, като и двете после са разглобени и използвани като основа за следващи модели.
Машината дебютира на 11 май 1947, когато Франко Кортезе я изкарва на пистата в Пиаченца. Това първо участие е, както казва самият Енцо Ферари, "обещаващ провал" - Кортезе води в надпреварата, но отпада заради повредена горивна помпа. В следващите 13 старта обаче 125S печели шест победи и така започва легендата.
В чест на юбилея решихме да ви припомним десетте най-скъпо продадени автомобила Ferrari до момента.
Ferrari 365 GTS / 4 Daytona Spider от 1971 г., продадено за 2.64 млн. долара
Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta от 1959 г., продадено за 8.525 млн. долара
Ferrari 250 GT LWB California Spider by Scaglietii от 1958 г., продадено за 8.8 млн. долара
Ferrari 250 GT 14-Louver Berlinetta от 1957 г., продадено за 9.46 млн. долара
Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione "Tour de France" by Scaglietti от 1956 г., продадено за 13.2 млн. долара
Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Speciale от 1962 г., продадено за 16.5 млн. долара
Ferrari 250 GT SWB California Spider от 1961 г., продадено за 16.83 млн. долара
Ferrari 250 LM by Scaglietti от 1964 г., продадено за 17.6 млн. долара
Ferrari 275 GTB / C Speciale by Scaglietti от 1964 г., продадено за 26.4 млн. долара
Ferrari 250 GTO Berlinetta от 1962 г., продадено за 38.1 млн. долара през 2012 г. Купувач бе американският телекомуникационен магнат Крейг Маккоу. Това е не само най-скъпото Ferrari, но и най-скъпият автомобил въобще. За същите пари можете да си купите чисто нов Boeing 737-100, и ще ви останат няколко милиона ресто.