Вход   Регистрация

Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot

Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot
 

По-къса от Ford Fiesta и по-широка от Lamborghini, тази триколка ще ви промени представите (ВИДЕО)

За последните четири години сме тествали над 250 автомобила. Включително някои от най-смайващите предложения на пазара: BMW i8 и M4, Nissan GT-R, S-класата на Mercedes и цели четири различни модела на Rolls Royce.

Но ако ни питате коя е най-вълнуващата машина в колекцията ни, ще посочим ето тази: новия Polaris Slingshot.


 

НА ПРЪВ ПОГЛЕД ЩЕ ВИ Е ТРУДНО да разберете защо. Възможно е никога да не сте чували името на производителя - американска компания, специализирана най-вече в моторните шейни. Освен това Slingshot няма климатик, круиз контрол и дори въздушни възглавници. Седалките са директно задигнати от някое водно колело. Багажникът, ако въобще можем да използваме тази дума, побира само собствената ви каска. И накрая идва същинският шок: зад внушителната мускулеста предница се крие... задната част на мотоциклет.
 

НАКРАТКО, SLINGSHOT е триколка - ни риба, ни рак. За бюрократите се води мотоциклет, с всички законови улеснения, които носи това. За нас нещо, в което можете да седите облегнати и има поставки за чаши, си е несъмнен автомобил.

В концепцията няма нищо чак толкова революционно: шасито от високоякостна стомана и алуминий е покрито с леки полимерни панели. Отпред те прикриват 2.4-литровия бензинов мотор, който иначе се монтира в спортни машини като Pontiac Solstice. Отзад шасито неочаквано свършва с типична мотоциклетна вилка, която държи третото колело.


Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot
 

ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ се предава към него с ремък. Звучи като технология от 50-те години, но всъщност идва директно от склада на NASA. Ремъкът е с вплетени въглеродни влакна и е фантастично здрав. Самата гума е специална, поръчково изработена 20-цолова Kenda с необичайните размери 255 на 35.

Изобщо Slingshot е необичайна машина и ще ви трябва време да свикнете с него. Дори и само с габаритите: с 20 сантиметра по-къс е от Ford Fiesta, и в същото време е с 5 сантиметра по-широк от чудовищното Lamborghini Huracan.

 

АМЕРИКАНСКИЯТ МУ МОТОР се усеща малко муден и груб, но 173-те коня са предостатъчни за нещо, което не тежи и осемстотин килограма. От Polaris дори не дават официално време за ускорение от 0 до 100 км/ч. Според нас ще се справи за под 6 секунди, което е бавно за мотоциклет, но доста бързо за кола.

Само че смисълът на тази машина не е в бързото каране. Slingshot ще сложи широка усмивка на лицето ви, но не със скоростта, а с пъргавината си и с неповторимото усещане, че между вас и пътя няма почти нищо.
 

Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot


ЗАДНИЦАТА С НЕЙНОТО САМОТНО
колело е малко като кученце на каишка: следва ви вярно, но с някои капризи и отклонения. В широки и по-бързи завои често ще се налага да коригирате с волана. Но в по-остри завои този Polaris е повратлив като конска муха. Задницата не тежи и не ви тегли настрани, а воланът е фантастично директен. Не че ще ви трябва кой знае каква обратна връзка в машина, в която и колелата, и асфалтът са ви буквално на ръка разстояние.

Воланът има електрическо усилване, но спирачките нямат, така че се подгответе добре да упражните десния си крак.

Известен минус е и изпускателната система, която завършва някъде под десния крак на пътника и след време чувствително затопля шасито.
 

ИНТЕРИОРЪТ - ЕТО ОЩЕ ЕДНА ДУМА, която никога не сме използвали за мотоциклет - е изненадващо комфортен. Получавате 4-инчов дисплей с камера за обратно виждане, радио и аудиосистема с 6 говорителя, която за наше изумление се чува спокойно дори и при доста шумния мотор.

Седалките са напълно водоустойчиви и безгрижно можете да вкарате Slingshot в автомивката, макар че ние решихме да си спестим това удоволствие. А бутоните се свеждат до два: един за запалването и втори - за изключване на електронната стабилизираща система.
 

ЗА БАГАЖ ПОЛУЧАВАТЕ заключваща се жабка и две кухини зад седалките, където ще се сместят каската ви и малка раница. Каската е препоръчителна не само заради безопасността ви, но и за да ви пази от слънцето и от челен удар с бръмбар със сто километра в час.

Освен това каската ще ви предпази и от прекалена популярност. Защото стигаме до най-отличителното качество на Polaris Slingshot: той привлича погледите по-мощно от кое да е Ferrari или Lamborghini.


Приключение на три колела: тестваме Polaris Slingshot
 

ВСИЧКИ СЕ ОБРЪЩАТ СЛЕД НЕГО - често забравяйки, че сами шофират. А при всяко отбиване край пътя до вас неизменно ще дотича някой да попита какво, за бога, е това. Суперавтомобилите за по половин милион често предизвикват неприязън; Slingshot буди само симпатия и усмивки.

Като споменахме милионите, нека видим и цената. Базовата версия тръгва от около 50 хиляди лева, но е с едва 18-цолово колело отзад, само в сив цвят и без предно стъкло - лоша новина за онези от нас, които не колекционират насекоми.

По-високата версия SL, която тестваме ние, вдига летвата до 60 000 лева. От една страна, това е доста солено за нещо толкова непрактично. От друга, е чувствително по-малко от всички други играчки от този тип.

На английски Slingshot означава "прашка". Тази машина е точно това: играчка, измислена да прави пакости. И да ви накара пак да се почувствате като момче. Дали това чувство си заслужава цената? Иска ли питане!

  

790 килограма общо тегло

127 мм пътен просвет

173 к. с. максимална мощност

 

 

Реклама  


Купи кола

  • Audi S8

    74999 лв.

    дата на произв. - февруари , 2013 г., пробег - 167500, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 5 2.0d 143ps 6ск

    Цена по договаряне

    дата на произв. - юли , 2008 г., пробег - 195490, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Zafira 2.2DTI ГЕРМАНИЯ

    3150 лв.

    дата на произв. - септември , 2003 г., пробег - 199500, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Mercedes-Benz S 350 6.3 AMG-DISTRONIC-KAMERA 360-PANORAMA !!!

    93888 лв.

    дата на произв. - декември , 2013 г., пробег - 98000, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • Audi A3 FACE-LIFT 170К.С

    16900 лв.

    дата на произв. - юли , 2009 г., пробег - 166000, С.к - Автоматична, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz E 320 CDI 224 К-С

    11 лв.

    дата на произв. - май , 2007 г., пробег - 225000, С.к - Автоматична

Виж всички обяви

Коментари ( 6 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 година )

Чалгия със Попфолк...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 година )

Ceko сифоня ????
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Ceko ( преди 1 година )

Преди няколко седмици я видях на живо пред Мотиката в Банско. Съвсем случайно, но определено прави впечатление. На снимките някак малее, но на живо си е големичка. Не мисля, че е нестабилна, тъй като е доста широка и ниска. Поне на живо с приятели си говорихме, че последното нещо, което може да се случи е да се катурне :)
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: голфа ( преди 1 година )

Разбирасе че е ТДИ, със чб.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 година )

С моя Голф ще я скъсам.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Xи-xи-xи ( преди 1 година )

Обръщанка ще има
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising