IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи

Новите екологични норми налагат използването на нови технологии

Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи

Суперколите не са това, което бяха. Или поне някои от тях. Само допреди няколко години двигателите с 8, 10, 12 или 16 цилиндъра бяха задължителни за всеки автомобил с претенции да бъде суперспортен. Днес обаче подобни коли почти отсъстват от пазара, като представителите в сегмента с най-голям обем продажби използват модерни агрегати със само 6 цилиндъра.

Представяме ви четири от тях:

Porsche 911
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
Германският спортен автомобил е ветеран по отношение на двигателите с 6 цилиндъра. При различните версии на най-новото му поколение моторите имат различен обем, като някои са атмосферни, а други използват турбо. Общото между тях е, че имат 6 цилиндъра, предлагат висока мощност и завидни динамични характеристики.

Версията Turbo S използва 3,8-литров мотор с двойно турбо и предлага внушителните 580 к.с. и 750 Нм. Най-бързият модел в гамата - 911 GT3 RS, обаче използва атмосферен двигател с обем 4,0 литра и също 6 цилиндъра. Показателите му са 500 к.с. и 460 Нм.

Nissan GT-R
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
Nissan GT-R е явление на пазара. Японската спортна кола никога не е използвала голям двигател с повече от 6 цилиндъра. При най-новото й поколение обаче именно моторът доказа, че не са необходими голям обем или много цилиндри, за да бъде един автомобил наистина бърз. Доказа и още нещо - високата пазарна цена също не е задължителна.

Стандартната версия на GT-R използва 3,8-литров V6 мотор с би-турбо, който развива 570 к.с. и позволява спринт от място до 100 км/час за нищожните 2,85 сек! Има и версия Nismo, при която същият двигател вече генерира 600 к.с. И демонстрира ускорение до 100 км/час за 2,7 сек. Времето за бърза обиколна на Нюрбургринг също е впечатляваща - 7 минути и 8,68 секунди.

Honda NSX
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
И този японски суперавтомобил винаги е странял от големите агрегати. Но не и от високите мощност и динамика. При новото му поколение моторът е също сравнително компактен за автомобил от този ранг - 3,5-литров туин-турбо V6, но развива 507 к.с. и 550 Нм. Той е част от хибридна система и е подпомаган от 3 електромотора. Така общата мощност достига 580 к.с., а въртящият момент - 644 Нм.

Ford GT
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
Оригиналният Ford GT40 използва V8 мотор с обем от цели 7,0 литра. Новото поколение обаче залага на коренно различна концепция. Тя се нарича EcoBoost - новата линия мотори на Ford, които се отличават с малък работен обем, високоефективно турбо и намален разход на гориво. Въпросният мотор е V6 с обем 3,5-литра и генерира рекордните за сериен такъв мотор 630 к.с.

Това са само 4 представителя от сегмента на суперколите. Но в случая не става въпрос за честен случай, а за тенденция, която скоро ще засегне всички подобни коли. Причина затова са новите екологични норми, които изискват от производителите да предлагат все по-икономични и безвредни коли.

 

0 от 500
  • #12
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Аман от олигофрени ( преди 7 години )
    А така,каза ли му го...И се казва:Въпрос на вкус и липса на такъв!Моето мнение е:Нисанът пребива всички,уникална машина!
  • #11
    10 rate up comment 7 rate down comment
    unA ( преди 7 години )
    Не плюеш, а му викаш "Троше"? Дай да ти чуя мнението, щото си ми анонимен. Има разлика, между израз на мнение и хейт..За дизайн не съм говорил и само не разбрах от къде знаеш какъв ми е вкуса и да ме определяш дали имам или не?
  • #10
    12 rate up comment 12 rate down comment
    до: unA ( преди 7 години )
    Никой не плюе по Троше бе хейтърчо! Къде видя някой да го плюе. Казваме си само мнението. Ако с нещо не си съгласен дай да го обсъдим! на теб ако ти харесва ретро дизайна на други може да не им допада. Не мислиш ли, че всеки си има вкус. Даже липсата на вкус, както при теб е пак някакъв вкус...
  • #9
    20 rate up comment 9 rate down comment
    unA ( преди 7 години )
    Не знам откъде идва всичкия този хейт към Порше, ама моля някой да ми обясни как модели като 918, 911 R, GT4, GT3 RS, TURBO и т.н. всепризнати и обичани от доста голяма част от доказаните журналисти по Света, тук биват плювани под всяка статия...
  • #8
    16 rate up comment 14 rate down comment
    естет ( преди 7 години )
    Аре посмали малко с Джулията а! Прекрасен автомобил е и много ми допада, но Годзилата ще го размаже.От изброените коли GT-R, NSX и Ford GT по ред на номерата.Поршето го изключвам не защото е лошо, а по простата причина, че е много надценено за това, което предлага, както и заради скучната визия на настъпана жаба. Този външен вид се изтърка. През миналия век може да е бил актуален, но в момента си е 100% ретро за пенсионери. Като изляза в пенсия може да си променя вкуса, но в момента не!
  • #7
    15 rate up comment 10 rate down comment
    D[V01D] ( преди 7 години )
    Аз пък мога. :P От тия четирите за мен си искам Нисана и Форда. Страшни машини.
  • #6
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Аз лично няма да мога да избер между трите супер автомобила от статията.Германския варел хич не го коментирам.
  • #5
    22 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Двигателите на Порше са изумителни. Скоро гледах филм за двигателите им и как са успели да направят хем супер спортен двигател, хем ако не го караш на пистата а като ежедневен автомобил разхода му е по-малък от на малолитражка. И демонстрираха. Когато караш колата нормално, двигателя стои на 750 оборота. Караш примерно с 50км.ч. в града а все едно караш по инерция със 750 оборота. Тия са невероятни направо.
  • #4
    11 rate up comment 28 rate down comment
    RRE435i ( преди 7 години )
    Nikoga ne sam imal 8 cilindrov dvigatel,no sega6nia mi 6 cilindrov in line 3 litrov v novoto mi 435i e prosto prikazka
  • #3
    16 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен до Анонимен ( преди 7 години )
    hYnda NSX - .!.