IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи

Новите екологични норми налагат използването на нови технологии

Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи

Суперколите не са това, което бяха. Или поне някои от тях. Само допреди няколко години двигателите с 8, 10, 12 или 16 цилиндъра бяха задължителни за всеки автомобил с претенции да бъде суперспортен. Днес обаче подобни коли почти отсъстват от пазара, като представителите в сегмента с най-голям обем продажби използват модерни агрегати със само 6 цилиндъра.

Представяме ви четири от тях:

Porsche 911
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
Германският спортен автомобил е ветеран по отношение на двигателите с 6 цилиндъра. При различните версии на най-новото му поколение моторите имат различен обем, като някои са атмосферни, а други използват турбо. Общото между тях е, че имат 6 цилиндъра, предлагат висока мощност и завидни динамични характеристики.

Версията Turbo S използва 3,8-литров мотор с двойно турбо и предлага внушителните 580 к.с. и 750 Нм. Най-бързият модел в гамата - 911 GT3 RS, обаче използва атмосферен двигател с обем 4,0 литра и също 6 цилиндъра. Показателите му са 500 к.с. и 460 Нм.

Nissan GT-R
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
Nissan GT-R е явление на пазара. Японската спортна кола никога не е използвала голям двигател с повече от 6 цилиндъра. При най-новото й поколение обаче именно моторът доказа, че не са необходими голям обем или много цилиндри, за да бъде един автомобил наистина бърз. Доказа и още нещо - високата пазарна цена също не е задължителна.

Стандартната версия на GT-R използва 3,8-литров V6 мотор с би-турбо, който развива 570 к.с. и позволява спринт от място до 100 км/час за нищожните 2,85 сек! Има и версия Nismo, при която същият двигател вече генерира 600 к.с. И демонстрира ускорение до 100 км/час за 2,7 сек. Времето за бърза обиколна на Нюрбургринг също е впечатляваща - 7 минути и 8,68 секунди.

Honda NSX
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
И този японски суперавтомобил винаги е странял от големите агрегати. Но не и от високите мощност и динамика. При новото му поколение моторът е също сравнително компактен за автомобил от този ранг - 3,5-литров туин-турбо V6, но развива 507 к.с. и 550 Нм. Той е част от хибридна система и е подпомаган от 3 електромотора. Така общата мощност достига 580 к.с., а въртящият момент - 644 Нм.

Ford GT
Само с 6 цилиндъра, но расови суперколи
Оригиналният Ford GT40 използва V8 мотор с обем от цели 7,0 литра. Новото поколение обаче залага на коренно различна концепция. Тя се нарича EcoBoost - новата линия мотори на Ford, които се отличават с малък работен обем, високоефективно турбо и намален разход на гориво. Въпросният мотор е V6 с обем 3,5-литра и генерира рекордните за сериен такъв мотор 630 к.с.

Това са само 4 представителя от сегмента на суперколите. Но в случая не става въпрос за честен случай, а за тенденция, която скоро ще засегне всички подобни коли. Причина затова са новите екологични норми, които изискват от производителите да предлагат все по-икономични и безвредни коли.

 

0 от 500
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    ха ха бай *** пак подсмърчал под поредната статия. Тоя бил такъв, оня бил онакъв, Порше харчели много, Порше били надценени?!?!! Нищо че бай ви *** не само, че никога не е карал колите в статията, но вероятно не е карал нищо над 20 годишно и с повече от 80 коня, но пък е винаги готов да си даде "експертното" мнение без никой да му го иска. Те той за това си е Бай ***- *** *** с високо мнение за себеси и естествено всеки му се присмива зад гърба и *** на дърво като го види.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Порше си е класика.6 цилиндъра,боксер с турбо,ей туй ми стига.Не че и другите коли от статията са лоши,ама Порше 911 е жива легенда.Някой ден като си купя 911 Турбо С ще ви повозя всичките дето го плюете,та да видите какво е кола.Но преди това трябва да си обуете *** ***.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    по принцип съм анти ВАГ, но изобщо не бих върнал едно 911 4S targa, ако може графитено или бяла перла с огромни черни джанти...от новите...при порше пропускате фактора Гъзария...а той е важен, бейби, идете в маями и вижте...иначе един добре натоварен джитиар ми стига...
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ..... ( преди 7 години )
    Нисана...
  • #18
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до: dakk ( преди 7 години )
    Мечтите са безплатни. В статията не споменават Мерцедес и явно има защо. Ама ти си говори за тях де не ни пречиш! Най-добрите Мерцедеси чувам били с двигател на Рено. Вярно ли е?От изброените има само един уникален автомобил и той се казва Nissan GT-R.С малко пари и ниска цена са успели да създадат супер автомобил, който е по-бърз от повечето супер автомобили в света с цени многократно надвишаващи цената му. Ето на това му се вика уникалност. С много пари всеки знае. Номера е с малко.
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    dakk ( преди 7 години )
    Порше,Ферари,който се качил лоша дума не е казал.Тази концепция я развиват над 50г.Колата е перфектна.Дизайна си е супер щом се продава.Затова как им намирате косури незнам.Аз ги искам всичките плюс SLS,AMG GTs и понеже в един от коментарите пишеше че Японците не правили спортни коли освен тези .Ако може един Лексус RC F.Въпреки че BMW M4 което е по слабо с 40 коня го бие по всички параграфи,но аз не съм дребнав.А и нали знаете само Мерцедес и Хамултън.Поздрави на всички.
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    dakk ( преди 7 години )
    Но аз съм малко традиционалист и тези ел.двигатели не ми допадат.Другото може и да греша,някой хондаджия да ме поправи,но този двигател 3.5л не е ли същия ,естествено барнат ,който слагаха на Леджент.Старо моторче на таз машина не и ходи.Нисана се доказа с годините.Много барната кола ,най големия дразнител на Поршето,а и на много хора в форума.Щом се дразните от него значи е много добър.А за цената спрямо Поршето е без коментар.
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    dakk ( преди 7 години )
    Всичките автомобили са си супер.Точно там в този клас слаб автомобил няма.Сега фен съм на немските автомобили и по специално на Мерцедес,може би малко предубеден.Форда нямаме много големи впечатления от него ,но от Форд знаят как се прави спортен добър автомобил.Няма тестов пилот или журналист да е казал лоша дума за GT40 после наследника му GT или пък Фокус RS.Хондата същат работа, да навлезе повече на пазара ще почетем сравнителни тестове ще преценим.В нея не ми харесват ел. моторите
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    USA ( преди 7 години )
    Ako samo se predlagashe tozi GT s 5.2 litrovia Voodoo ot Shelby GT350...
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    USA ( преди 7 години )
    GT