IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето ги новите двигатели на BMW

Бензиновите и дизеловите мотори са по-мощни и по-чисти от досегашните

Ето ги новите двигатели на BMW

BMW представи нови 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Те могат да бъдат поставяни както напречно, така и надлъжно в коша на колата и ще бъдат използвани както за модели на марката, така и за автомобилите на MINI.
Ето ги новите двигатели на BMW
Четирицилиндров бензинов двигагел.

Новите бензинови мотори са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система за изменения на фазите на газоразпределение Double-VANOS.

При бензиновите агрегати е изменена и системата за впръскване на горивото. Нови са горивната помпа и тръбите, а налягането на впръскването на гориво е увеличено до 345 атмосфери. Това позволява да се намалят вредните емисии при по-голям диапазон от натоварване, се казва в съобщението.
Ето ги новите двигатели на BMW
Четирицилиндров дизелов двигател.

Освен това моторите са получи променена система за охлаждане, нови балансиращи валове, нов газоразпределителен механизъм, нов компресор на климатичната система и др.

Всички тези промени са позволили да се намали с около 5% разхода на гориво и нивата на вредните емисии, като същевременно се увеличи мощността. Аналогичните двигатели от предишното поколение предлагат със 7% по-ниска мощност и с 20 Нм по-нисък въртящ момент.
Ето ги новите двигатели на BMW
Трицилиндров бензинов двигател.

Дизеловите мотори с 4 цилиндъра са получи по 2 компресора, като първият работи на ниски обороти, а вторият се включва по-късно. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Променена е системата да рециркулация на изхвърлените газове EGR. При моторите с 3 цилиндъра тя е двустепенна и може да събира газовете, които вече са преминали през филтъра за твърди частици.
Ето ги новите двигатели на BMW
Трицилиндров дизелов двигател.


Променена е и система за впръскване на горивото common-rail. При 3-цилиндровите двигатели впръскването е 2200 бара, а при 4-цилиндровите – от 2500 до 2700 бара. Освен това за намаляване на изхвърления азотен оксид моторите са получили система за впръскване на карбамид AdBlue.

Пълните технически характеристики предстои да бъдат изнесени.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #2
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 7 години )
    Остави пестенето на гориво, всичко е екология! По-малко изгорено гориво на 100 км, по-малко контролирани вредни емисии.
  • #1
    44 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пестиш 200 грама гориво на 100 км., но на 100 к километра ти се приревава с тия високи налягания, компресори и датчици. Само тая помпа и системата, която контролира горивото колко струва не е истина - и накрая си спестил около 200 литра гориво за 100 к километра, което е около 400 лв., а ще дадеш 2но повече за някой от елементите на толкова съвършената система...