IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW M2 Coupe - спортист с характер

Тествахме на „Хунгароринг” новото спортно купе на баварците

BMW M2 Coupe - спортист с характер

Появата на BMW M2 Coupe е едно от най-забележителните събития през последната година. Това е първият автомобил с подобно име, тъй като предшественикът му се казваше 1-Series M Coupe. И се явява пряк наследник на на оригиналното М3 от семейството E30, както и на пистовото BMW 2002 turbo. Като добавим задното предаване и 6-цилиндровия мотор с 370 к.с. нещата вече сериозно загрубяват. Всичко това няма как да не повиши интересът ни към автомобила, който имахме възможност да тестваме, при това в доста екстремни условия - на пистата "Хунгароринг".
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Изненадите започват още при пристигането на трасето - отпред са наредени най-различни модели от М-дивизията на баварците. Челното място, разбира се, е за М2, което всъщност е и гвоздеят на събитието. Мястото е чудесно избрано, тъй като BMW M2 се чувства най-добре на пистата. Наживо автомобилът изглежда дори по-впечатляващо, отколкото на снимките. По-точното определение е брутално, като разликата със стандартното 2-Series е огромна. Големите въздухозаборници и калници, под които са поставени 19-цоловите джанти от лека сплав, само подсказват какво трябва да очакваме. Задната част също е стряскаща - две двойни тръби със сериозен диаметър.

Освен, че е типичен спортист, M2 Coupe си е типичният представител на марката, която диктува модата в премиум сегмента. В интериора преобладава скъпата кожа Dakota със сини декоративни шевове. Впечатление правят и карбоновите елементи, както и добре познатият от другите М-модели на марката спортен волан.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Всички подробности за автомобила са ни разказани от организаторите на бърз брифинг. Там разбираме, че M-подразделението на баварците отчита сериозен ръст на продажбите през последната една година, като от неговите модели са продадени над 60 000 бройки. И че този резултат със сигурност ще бъде подобрен през следващите месеци, като от M2 Coupe се очаква да играе една от главните роли за това.

Домакините на събитието ни представят и човекът, който ще ни разкрие пълните способности на спортното купе. Това португалският пилот Антонио Феликс да Коща, който е част от младежката програма на Red Bull и бе близо до това да седне в болида на тима във Формула 1. В момента португалецът кара за BMW в първенството на Германия за туристически автомобили, както и във Formula-E.

„За мен този автомобил е един от „най-драйвърските”, в които съм сядал. И е чудесен именно за такива писти като „Хунгароринг” – технични и с много завои”, обяснява португалецът.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
В крайна сметка чакането свършва и най-после сме в автомобилите. Новото BMW M2 разчита на двигателя N55B30O0, в чиято основа всъщност е агрегата N55, поставян досега на версията M235i. Моторът е почти изцяло преработен, като част от елементите – свещите и буталата са заимствани от двигателя на BMW M3/M4. Нови са турбокопресорът с променливо налягагане и интеркулерът, а също така и картерът, коляновият вал, допълнителната маслена помпа и двата радиатора за охлаждане на маслото, както и трети – за течността на трансмисията.

В крайна сметка резултатът е 370 к.с. и 465 Нм, достатъчни за достигане на скорост от 100 км/ч при стартиране от място за 4,5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но има възможност за поставяне на пакет M Driver's Package, при който тя достига 270 км/ч. Двигателят разполага с режим overboost, при който максималният въртящ момент достига 500 Нм.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Първото нещо, което прави впечатление след запалването, е звукът на мотора – мощен и басов. При BMW M2 се предлага системата Active Sound Design, която с помощта на високоговорители в купето подсилва ефекта. Тя е достъпна само при активиране на спортен режим. Именно и на него превключваме, след като най-после се озоваваме на пистата.

Най-интересната част от програмата ни най-после започва. Както стана дума, този автомобил се чувства най-добре на писта. Двигателят реагира незабавно при подаване на газ, а 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя (M DCT) сменя предавките по отличен начин. Твърдото окачване вероятно няма да се хареса на някои, но пък колата е изключително стабилна и лесна за управление. Разпределението между двете оси е почти идеално – 49% към задната ос и 51% към предната. Електронно контролираният диференциал с променени настройки и директният волан позволяват преминаването на завои с висока скорост, като кренът в тях е почти незабележим.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Дори да допуснете малка грешка, този автомобил ще ви прости и ще ви измъкне от неприятната ситуация. Той направо лети на правите и се „потапя” в завоите, като през цялото време ви подсказва, че може още и още. На всичко отгоре е оборудван и със система, която ви позволява да се свържете с него с помощта на приложение на смартфона ви. То анализира представянето ви на пистата, като отчита скоростта, времето, оптималното сменяне на предавките, силата на натискане на педала на газта и ъгъла на завиване при серия от обиколки. Така, ако имате повече време на разположение, можете да разберете какви грешки допускате. И съответно да ги избегнете. Още по-лесно разбирате какво не трябва да правите зад волана в края на деня, когато сядате до Феликс да Коща и той прави две обиколки на пистата с пълна газ.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
В заключение ще кажем, че този автомобил вече се представи впечатляващо на Северната дъга на пистата „Нюрбургринг”, където записа време от 7 минути и 58 минути. За сравнение предишното поколение на BMW M3 даде 8,05 минути, а предшественикът M1 235i успя да завърши обиколката за 8,11 минути. Тук може да се добави, че далеч по-голямото и мощно – М5, е с горе-долу същия резултат (7 минути и 55 секунди).
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Първият тираж от M2 Coupe вече е изцяло изкупен, така че желаещите да го имат се записват за 2017 г. Разбира се, и цената му е сериозна, като стартира от 117 000 лв. А с допълнителни опции може да скочи и значително.

Снимки: BMW


 

Тагове: bmw m2 coupe
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тая хонда s2000 е преправена до неузнаваемост даже под видеото пище какъв е тунинга. А този в М3 е някой като мене който е дошъл да се разходи на пистата без да претендира за добър шофьор, но всичките хондадчи използват това видео както някаква доказателство за превъзходство над м3. Това видео съм го виждал 100 пъти линквано но не е никаква доказателсство че хондата е нещо особенно, защото е преправена и с добър шофьор който я кара на макс.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не съм БМВ фен но да сравняваш сивик с което и да е БМВ М е меко казано жалко.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това да говориш за сеати и сивици в контекста на бмв м2 е признак на лош вкус. Разликата е толкова голяма, че автопредаванията дори не си правят труда да ги сравняват, защото не са замесени от едно тесто. Само разни *** в сънищата им някакъв сеат да е по-добър от един от най-добрите М модели на БМВ
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не е вярно че BMW m2 прави време 7:58. Ето прясно видео от аматьор ентусиаст от преди няколко дниf87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1280799той прави време 7:50, до него има пътник и казва че в багажника има куфари. Казва че не е натискал много и лесно би могъл да направи 7:40 време. Представям си ако му се сложат пистови гуми и професионален шофьор на това бмв какво време ще даде, както тези сеати и сивици са измерили времената си.
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    BMWerke ( преди 7 години )
    до всички психично болни:не говорете за приличащата на прахосмукачка на пара хонда,в статия за една от най-добрите и красиви спортни коли в момента.Видяхме 135i какво причини на хондата на драг,видяхме и М2 как и се подигра на писта,на нея и на всички от тоя клас.Освен да я продават с по един бинокъл,че освен едно "сухо" време на ринга,навсякъде другаде я мачкат.
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Алооо ( преди 7 години )
    Напишете-Реклама! Реклама на двувратка..
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Табуретка! Малка табуретка!
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Уникалното на М2 е управлението и стабилността в завой, за съжаление тези неща няма как да се видят на драг и разни недоностчета го сравняват с ауди или Голф.
  • #1
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Зверче ! Малко зверче!