IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW M2 Coupe - спортист с характер

Тествахме на „Хунгароринг” новото спортно купе на баварците

BMW M2 Coupe - спортист с характер

Появата на BMW M2 Coupe е едно от най-забележителните събития през последната година. Това е първият автомобил с подобно име, тъй като предшественикът му се казваше 1-Series M Coupe. И се явява пряк наследник на на оригиналното М3 от семейството E30, както и на пистовото BMW 2002 turbo. Като добавим задното предаване и 6-цилиндровия мотор с 370 к.с. нещата вече сериозно загрубяват. Всичко това няма как да не повиши интересът ни към автомобила, който имахме възможност да тестваме, при това в доста екстремни условия - на пистата "Хунгароринг".
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Изненадите започват още при пристигането на трасето - отпред са наредени най-различни модели от М-дивизията на баварците. Челното място, разбира се, е за М2, което всъщност е и гвоздеят на събитието. Мястото е чудесно избрано, тъй като BMW M2 се чувства най-добре на пистата. Наживо автомобилът изглежда дори по-впечатляващо, отколкото на снимките. По-точното определение е брутално, като разликата със стандартното 2-Series е огромна. Големите въздухозаборници и калници, под които са поставени 19-цоловите джанти от лека сплав, само подсказват какво трябва да очакваме. Задната част също е стряскаща - две двойни тръби със сериозен диаметър.

Освен, че е типичен спортист, M2 Coupe си е типичният представител на марката, която диктува модата в премиум сегмента. В интериора преобладава скъпата кожа Dakota със сини декоративни шевове. Впечатление правят и карбоновите елементи, както и добре познатият от другите М-модели на марката спортен волан.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Всички подробности за автомобила са ни разказани от организаторите на бърз брифинг. Там разбираме, че M-подразделението на баварците отчита сериозен ръст на продажбите през последната една година, като от неговите модели са продадени над 60 000 бройки. И че този резултат със сигурност ще бъде подобрен през следващите месеци, като от M2 Coupe се очаква да играе една от главните роли за това.

Домакините на събитието ни представят и човекът, който ще ни разкрие пълните способности на спортното купе. Това португалският пилот Антонио Феликс да Коща, който е част от младежката програма на Red Bull и бе близо до това да седне в болида на тима във Формула 1. В момента португалецът кара за BMW в първенството на Германия за туристически автомобили, както и във Formula-E.

„За мен този автомобил е един от „най-драйвърските”, в които съм сядал. И е чудесен именно за такива писти като „Хунгароринг” – технични и с много завои”, обяснява португалецът.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
В крайна сметка чакането свършва и най-после сме в автомобилите. Новото BMW M2 разчита на двигателя N55B30O0, в чиято основа всъщност е агрегата N55, поставян досега на версията M235i. Моторът е почти изцяло преработен, като част от елементите – свещите и буталата са заимствани от двигателя на BMW M3/M4. Нови са турбокопресорът с променливо налягагане и интеркулерът, а също така и картерът, коляновият вал, допълнителната маслена помпа и двата радиатора за охлаждане на маслото, както и трети – за течността на трансмисията.

В крайна сметка резултатът е 370 к.с. и 465 Нм, достатъчни за достигане на скорост от 100 км/ч при стартиране от място за 4,5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, но има възможност за поставяне на пакет M Driver's Package, при който тя достига 270 км/ч. Двигателят разполага с режим overboost, при който максималният въртящ момент достига 500 Нм.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Първото нещо, което прави впечатление след запалването, е звукът на мотора – мощен и басов. При BMW M2 се предлага системата Active Sound Design, която с помощта на високоговорители в купето подсилва ефекта. Тя е достъпна само при активиране на спортен режим. Именно и на него превключваме, след като най-после се озоваваме на пистата.

Най-интересната част от програмата ни най-после започва. Както стана дума, този автомобил се чувства най-добре на писта. Двигателят реагира незабавно при подаване на газ, а 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя (M DCT) сменя предавките по отличен начин. Твърдото окачване вероятно няма да се хареса на някои, но пък колата е изключително стабилна и лесна за управление. Разпределението между двете оси е почти идеално – 49% към задната ос и 51% към предната. Електронно контролираният диференциал с променени настройки и директният волан позволяват преминаването на завои с висока скорост, като кренът в тях е почти незабележим.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Дори да допуснете малка грешка, този автомобил ще ви прости и ще ви измъкне от неприятната ситуация. Той направо лети на правите и се „потапя” в завоите, като през цялото време ви подсказва, че може още и още. На всичко отгоре е оборудван и със система, която ви позволява да се свържете с него с помощта на приложение на смартфона ви. То анализира представянето ви на пистата, като отчита скоростта, времето, оптималното сменяне на предавките, силата на натискане на педала на газта и ъгъла на завиване при серия от обиколки. Така, ако имате повече време на разположение, можете да разберете какви грешки допускате. И съответно да ги избегнете. Още по-лесно разбирате какво не трябва да правите зад волана в края на деня, когато сядате до Феликс да Коща и той прави две обиколки на пистата с пълна газ.
BMW M2 Coupe - спортист с характер
В заключение ще кажем, че този автомобил вече се представи впечатляващо на Северната дъга на пистата „Нюрбургринг”, където записа време от 7 минути и 58 минути. За сравнение предишното поколение на BMW M3 даде 8,05 минути, а предшественикът M1 235i успя да завърши обиколката за 8,11 минути. Тук може да се добави, че далеч по-голямото и мощно – М5, е с горе-долу същия резултат (7 минути и 55 секунди).
BMW M2 Coupe - спортист с характер
Първият тираж от M2 Coupe вече е изцяло изкупен, така че желаещите да го имат се записват за 2017 г. Разбира се, и цената му е сериозна, като стартира от 117 000 лв. А с допълнителни опции може да скочи и значително.

Снимки: BMW


 

Тагове: bmw m2 coupe
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 7 години )
    По-добре да разместваш кофите от колкото да захапеш бурдюра в насрещното :D
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Карам от три години БМВ и ако си го караш спокойно в дъжд и в сняг никога няма да идеш в канавката
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    беНве ( преди 7 години )
    И да допълня - голям кеф е като си шаркаш из уличните сокаци за праскаш със задната броня на беНвето боклуджийските кофи по завоите - тъй де *** при *** да отива!А пък като си караш по некой междуградски/селски път и завали дъжд - право у канавката до пътя! Кеф,кеф,кеф!Ама трее си особено непосредствена и богата душичка да издържаш на беНве-якия бецален иначе нема кеф за сервиза!;-)
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    BMWerke ( преди 7 години )
    БМВ-то приятелю бяга и на драг и на писта срещу А АМГ и РС3 ,официално!! Познай кой би? Макар и другите 2 машини да са уникални ,м-ката е просто невероятна във всяко едно отношение.А там имаше и една хонда с тях в тестовете,познай тя къде беше?Последна и то с много!М2 скоро ще даде време и на ринга,бъдете спокойни.Тогава от яд няма да можете да спите,психично болни собственици на прахосмукачки и всякакви други грозни хонда-изчадия.
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    БМВ ( преди 7 години )
    Прочетох масата от Глупави коментари на хора,които даже и не са карали,или сигурно сядали в каквото и да е БМВ,,А ще ви кажа едно,,Аз имам БМВ и знам,че по-хубаво удоволствие от това,като седнеш и усетиш,как мощноста и прекрастното директно управление са на Твое разположение,,си заслужава на 100% Девиза на Марката "Drive with Pleasure"Нещо което в АУДИ или Мерцедес Просто го НЯМА,така че Не пишете Простотии,преди да сте Изпитали нещо...Иначе ставате Посредствени,елементарни дребни души
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Естествено че М2 ще е по скъпо от сивик, кой би си купил тая хонда ако са на една цена хахахха
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    don paco ( преди 7 години )
    Никой не му пука за твоята хонда пич. Никой не прави аналогия със спортен автомобил като чуе хонда - хонда се свързва само с автомобили които не се чупят - поне в миналото. Незнам защо трябва да убедиш всички, че хонда, особенно сивик е спортен автомобил. Карай си там колата и не се слагай с големите автомобили.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Скрий се с тези хонди не виждаш ли че новината е за бмв. карай си ръждивата хонда и се радвай никой насила не те кара да си купуваш м2.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    don paco ( преди 7 години )
    БМВ м2 няма официално време на нюрбургринг. Хора карали м2 там твъдят че са постигали времена под 7:40. Тези внушения че рено може да е по-бързо на писта само в селската кръчма вървят. не съм видял до сега хората да си хвърлят м2ките и да си купуват рена и сеати.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    абе *** хонда нямат кола в класа на М2, наскоро имаше сравнителен драг, мисля по топ гиър, в който сравняваха 135i, golf R и сивик type R и сивика беще последен дори след голфа. След такъв тест на авторитетно предаване не ми показвай аматиорски видеа как старра хонда изпреварва бмв по пътя за магазина