IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Париж забрани старите коли

Произведените преди 1997 година автомобили няма да бъдат допускани в града

Париж забрани старите коли

Поредната мярка на Франция в борбата със замърсяването на въздуха засяга автомобилите на над 20 години, съобщава Le Monde. Те няма да могат да се движат из улиците на столицата Париж след 1 юли тази година.
Париж забрани старите коли
Забраната има за цел да намали смога в града. Снимка: Ройтерс 

След тази дата регистрираните преди 1997 година автомобили ще могат да се движат в града само през почивните дни. Класическите коли не правят изключение, като мярката засяга и мотоциклетите, които са регистрирани преди 2000 година.

Въпросните стари машини представляват едва 10% от автопарка на Париж. Реално обаче те изхвърлят в атмосферата около половината от вредните емисии, сочат изчисленията на местните експерти.

Забраната бе анонсирана през миналата година, като срещна сериозна съпротива. Мотивите бяха, че тя ще лиши най-бедните работещи жители на града от личен транспорт. В крайна сметка обаче промените са приети и влизат в сила от началото на следващия месец.

За да облекчи придвижването на засегнатите жители на града управата на Париж ще подобри градския транспорт, като ще пусне и нови линии. Освен това правителството на Франция вече обяви сериозни премии за шофьорите, които заменят стария си дизелов автомобил за такъв, задвижван с електричество. Предстои и пускането на огромна флотилия електрически скутери под наем.

В страната се въвежда и система, която класифицира автомобилите в зависимост от нивата вредни емисии, които изхвърлят в атмосферата. Ще се използват "цветни чипове", чрез които машините ще бъдат разделени на шест категории. В първата ще попадат електрическите и водородните коли.

Забраната за 20 годишните автомобили е само първата мярка. До 2020 година в Париж ще бъде задействана забрана и за колите, които са регистрирани преди 2011 г.

0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 9 години )
    Той е искал да каже, усет за удобство и комфорт, ама маалко се е объркал, горкия :)))Ама разни хора, разни виждания... Удоволствие от шофирането, любимата фраза на шофьорите на БМВ 320д, Е46 :)ПП: иначе за Мерц W124, съм напълно съгласен, ама да е C124 с V8 5.0 мотора, не ги правят вече какато са ги правили преди.1101 ако наистина е ентусиаст ще ме разбере, ако не ме разбира значи е от разбирачите пред блока ;)
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    да добавя най-маломощния дизелов параход за модела
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз нещо не виждам как дизелов параход ще носи радост от шофирането. Освен ако нямаш предвид да въртиш пред дискотеката и другите тарикати да цъкат с език.А щом си толкова баровец и ербап защо не караш нов или поне 5 годишен мерцедес. Или искаш имиджа ама не можеш да го покриеш
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 9 години )
    Въпроса не за радост и стил, а за финансови възможности...Ама как да ти го обясня това, то се вижда ясно, че си предубеден. Работата на колата е да те закара от точка А до Б и да ти служи, а не ти на нея и да те е страх да я караш щото да не се развали нещо... ЗА удоволствие има друг вид коли.И не си прав, за колите по-никсък клас, ако беше така както ти казваш нямаше да има толкова стари коли в БГ, щтото щяха да са за скрап по твоите думи.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    1101 ( преди 9 години )
    Тези ниско качествени бюджетни чикийки се купуват, за да вършат работа, за да стигнеш от точка А до точка Б. Най-често се използват за служебни коли, за да пренасят багажи и такива ми ти неща и може би не са лоша за целта, за която са създадени. Но такава кола НИКОГА не бих си купил за лична употреба както и никой, който има страст към автомобилите не би си ги купил. Това не са коли, които ти носят радост и може да получиш удоволствие от шофирането, няма никаква динамика, никакъв стил, НИЩО...
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    1101 ( преди 9 години )
    Ти в ред ли си бе какво да и поддържам на някоя нова кола нисък клас като след 10 години няма да става за нищо, основен ремонт ли да и правя? Или да я хвърля и да купя новият *** с още по-ниско качество. Ще си купя един читав Мерцедес W190 или 123, ще го направя да изглежда като чисто нов и някой ден и пра-внуците ми ще го карат, защото е ВЕЧЕН. И дори и на 30,40 години има по-хубава от возия дачията или там другата нова чикийка. И сам може да сметнеш, че излиза и по-евтино
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 9 години )
    до 1101:Ами ти ако си поддържаш и друга кола няма да имаш проблеми с ръжда и другите работи, които си изброил.заради пуста гъзария и отва какво ще си помислят другите, много хора се изхвърлят с покупките на стари коли и после почват да реват по форумите и като има нещо за ремонта да търсят части по моргите.Просто българите нямъме това парктично мислене, ние може да нямаме пари за дрехи ама ще караме БМВ, МЕрц или ауди, нямаме пари за хляб и ядене ама всеки има пари за цигари и ракийка.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    1101 ( преди 9 години )
    Аз си карам 15 годишната W220ка и съм доволен от колата. Това за ръждата е вярно, но мойта си я поддържам и нямам грам ръжда по колата. Аз ако искам да карам надеждна и безпроблемна кола ще си купя W123, W124, W190 или някое от старите волвота. Тези коли дори и на по 30-40 години могат надживеят още 30 поколения Дачии и разни там нискокачествени *** стига да се поддържат качествено и на време, което не е нито трудно нито скъпо и даже като си личи че са подържани поне имат ретро стил и класа.
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Bo ( преди 9 години )
    NEGERS
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    пхахаха 1101 ти точно служебна кола ли даде за пример. Като знам как ги карат и Бентли да е в България за 2-3 години ще е разтропана и раздрънкана. Недей да съдиш и по такситата на по 600 000км. Пък и еската само ти си знаеш колко е правена, че може и да не знаеш какви се предлагат за "нов внос"Освен тва ламарината гние и си губи качествата, дори старо яко волво се троши като вафла като се удари в нещо ново и тежко колкото негоайде със здраве, може някоя "вървежна" да ти лепне на еската