IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа обръща гръб на дизела

Това вече не е най-популярното гориво на континента

Европа обръща гръб на дизела

Дизелгейт може и да не се отразява на продажбите на VW Group в Европа, но оказва влияние на реализациите на дизелови автомобили на континента. През последните месеци те намаляват, като задвижваните с дизел нови автомобили вече не са най-продаваните в Европа, сочат данните на LMC Automotive.
Европа обръща гръб на дизела
Снимка: VW

През последните години пазарният дял на дизеловите коли в Европа бе по-висок от 50 на сто. През периода януари-април обаче дялът е намалял с 2,2% до 50,1 на сто, като за месец април той е спаднал до 49,7%, или с 3,1% под нивата през април 2015 г.

Според информацията на LMC Automotive привържениците на дизеловите автомобили са се насочили към бензинови коли, хибриди и електромобили. Най-съществен спад се наблюдава при продажбите на субкомпактни модели, компактни хечбеци и миниванове с дизелов мотор.

Специалистите твърдят, че тази тенденция ще се запази и занапред, като най-засегнати ще бъдат именно компактните дизелови модели. Все по-икономичните и екологични бензинови и хибридни агрегати лесно ще изместят от пазара по-скъпите и по-вредни за околната среда дизели, прогнозират анализаторите.

"Дизелът се наложи в Европа, тъй като е добър начин за намаляване на емисиите СО2. Все по-модерните бензинови мотори обаче вече достигат сходни нива, като в същото време изхвърлят в атмосферата осезаемо по-малко азотен оксид", коментират още от LMC Automotive.

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Бръм ( преди 7 години )
    Абе какъв дизелгейт какви пет лева. Просто заради разните му там филтри и системи дизела си стана скъпо удоволствие, освен ако не въртиш много километри.... Разликата между дизел и бензин при еднакво оборудване и коне в някой случай е 4 000 лв., тя разлика ти рефлектира и върху данъците, КАСКОТО и сие и ходи после избивай от по нисък разход....
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Равносметка ( преди 7 години )
    Мерцедес S-класа 320сди купена на 32к км, в момента на 250к км, масло не харчи, ремонт управление на турбо 400лв, подгревни свещи 300лв, реле подгревни 400лв, другото консумативи, среден разход предимно юркана извънграда 9л/100. Върви прекрасно. На жената Лексус RX350, купуван нов, в момента на 190к, свещи 1000лв, бубини и кабели 800лв, от нов харчи масло все повече, среден разход извънградско по леко, 12/100. За мен върви зле, не еластичен, с висока скорост е по шумен. Бензин ли?? Дообре.....
  • #17
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Бай дизел ( преди 7 години )
    Я ми покажете хибрида с V6 двигател, 4х4, 8 скоростен автомат, подгрев, вентилация на седалките и масаж на седалките?Такъв, освен Lexus LS600H не съществува!А хората искат екстри! И ги искат в по-малки модели, като БМВ 5, Мерцедес Е-клас, че и от 2015-та година в Мерцедес Це-клас.Та затова немците ще продават дизели, защото те имат ЕКСТРИ!
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Бай дизел ( преди 7 години )
    И естествено, още на шестият коментар се споменава Тойота. Пич, защо клиент в Бургас си купува нов Хайлукс, обират го 6 бона за дюзи и повече не иска да чува за Тойота?Защото е страхотна, нали?БМВ и Мерцедес и Пежо-Ситроен имат невероятни дизели! Тъй че, да имаш да вземаш с хибридите. След още 10 години ще караме хибриди, да.НО СЕГА НЕ!
  • #15
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    Ми фащай към мадър рашъ, кво търсиш в Европа. Там нали са все милионери
  • #14
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Пре ( преди 7 години )
    Най-богатите държави Русия , Китай и ФАЩ само бензин , еврогей бедняците се тровим с дизел !
  • #13
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    харчи над 10 извън града при каране със 150 примерно примерно, а в града си хапва поне 15 - това са данни за Q7 за А6 има хубави клипчета в тубата - 6.9л при 150км/чhttps://***.youtube.com/watch?v=AR6uKDmYlDMама ако си просто хейтър - недей да гледаш.
  • #12
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Фолк с ваген ( преди 7 години )
    Давайте ги насам старите комън-рейлчета!
  • #11
    5 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    3.5 литровия хибрид на Инфинити и на мен много ми харесва, но цената не ми харесва ;)). Q50 с такъв мотор е 100К лв. Ако поевтинеят достатъчно хибридите или електричките, дизела ще отиде в историята. Разхода на бензинов двигател не може да се сравнява с разхода на дизелов такъв към момента. Дори и 1.0 литров бензинов двигател харчи същото или повече при нормално каране от 1.5 - 1.6 литров дизел при по-ниска мощност. Бъдещето е на Тесла, само да паднат цените ...
  • #10
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Пич не се излагай какъв хибрид за 1000 евро бе, ти май слънчаса днеска.А тоя 3.0 дизел на ауди е добър двигател от към вървеж, но не е нищо особенно - харчи над 10 извън града при каране със 150 примерно, а в града си хапва поне 15 и то на А6 не на q7. Замърсява много и дими много при настъпване. Един хибрид с v6 бензинов двигател е в пъти по-добро решение - хем по-добра динамика, хем по-нисък разход, хем по-здрав. Примерно m35h на инфинити с 3.5 литровия дв. - перфектна комбинация.