IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа обръща гръб на дизела

Това вече не е най-популярното гориво на континента

Европа обръща гръб на дизела

Дизелгейт може и да не се отразява на продажбите на VW Group в Европа, но оказва влияние на реализациите на дизелови автомобили на континента. През последните месеци те намаляват, като задвижваните с дизел нови автомобили вече не са най-продаваните в Европа, сочат данните на LMC Automotive.
Европа обръща гръб на дизела
Снимка: VW

През последните години пазарният дял на дизеловите коли в Европа бе по-висок от 50 на сто. През периода януари-април обаче дялът е намалял с 2,2% до 50,1 на сто, като за месец април той е спаднал до 49,7%, или с 3,1% под нивата през април 2015 г.

Според информацията на LMC Automotive привържениците на дизеловите автомобили са се насочили към бензинови коли, хибриди и електромобили. Най-съществен спад се наблюдава при продажбите на субкомпактни модели, компактни хечбеци и миниванове с дизелов мотор.

Специалистите твърдят, че тази тенденция ще се запази и занапред, като най-засегнати ще бъдат именно компактните дизелови модели. Все по-икономичните и екологични бензинови и хибридни агрегати лесно ще изместят от пазара по-скъпите и по-вредни за околната среда дизели, прогнозират анализаторите.

"Дизелът се наложи в Европа, тъй като е добър начин за намаляване на емисиите СО2. Все по-модерните бензинови мотори обаче вече достигат сходни нива, като в същото време изхвърлят в атмосферата осезаемо по-малко азотен оксид", коментират още от LMC Automotive.

0 от 500
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не съм бил в Япония и не съм запознат със ситуацията там с данъците за колите, но Тойота е реализирала над 2 милиона хибрида за 4 години 2012-2015год. Както е тръгнало май и тази година темпа ще е близък. Досега Тойота е продала общо над 4,37 милиона хибрида в Япония.Япония е с население колкото Франция+ИталияУж в Европа имаме някакви евро стандарти, но колко хибрида се продават в Германия, Франция, Италия, Англия?
  • #8
    8 rate up comment 15 rate down comment
    До Дошо ( преди 7 години )
    И още нещо! Аз може да съм "заблуден фен", но карам точно това,което харесвам и желая - голям 3.0 литров дизел с куатро,а ти,понеже си много отворен и умен,караш това,което мразиш - "канцерогенен тракащ" дизел. При това от стара Астра.
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    до Дошо ( преди 7 години )
    Доше,отвори Mobile de. и лесно ще си намериш евтин Приус!Например поне 6-7 бр след 2001 на цена между !600 и 2000EU. Така,че,нямаш оправдание да тракаш с дизела,освен ако не го харесваш повече от хибрида.Това е лесно да се провери и не е необходимо да се спори.Нямаш никакви аргументи да не си купиш хибрид,и то "безкрайно надеждната" Тойота Приус,но явно и ти не си толкова ***,да го направиш. Както и 99% от форумците,"плюещи" дизела.
  • #6
    26 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Японците от дълги години го знаят това. Тойота спря с дизелите и почна да взема от глупавите европейци, за да запълва пазарната ниша на този континент. Значи според някои тук, напушили се с дизелови сажди, целият свят са глупави, че карат на бензин, а само в Европа са най-големите умници и карат нафтови печки. Много ограничен трябва да си, за да повярваш на тази глупост, която си измислил. В европа дизела стана предпочитано гориво, защото се толерира и изкуствено се държи цената му евтина.
  • #5
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Дошко,върлият критикар на дизелите,когато си купува кола знае-дизел! Е,наистина неговият е много стар и допотопен,нои той си купува дизел.Купих го защото японски и като такъв е много надежден.Това не е германска трошка все пак.Ако имах пари за нов Приус изобщо нямаше да се замислям.
  • #4
    33 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Причината да се наложи дизела в Европа е много проста! Дизела бе по-евтин и даваше по-нисък разход на гориво, същеврменно с динамика по нищо не отстъпваше на бензиновите двигатели. Особенно при камиони, бусове и всякаква друга тежкотоварна техника бензина изобщо не може да се мери с дизела. Първо, че дизеловия двигател за дълъг път има мтого по-дълъг живот, второ икономията от към гориво и огромния въртящ момент, което е най-важното за Камиони,Бусове и т.н. Толкова е просто! Кво СО2, кви 5 лева
  • #3
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    това може би се дължи на малко по-евтините горива тази година
  • #2
    19 rate up comment 6 rate down comment
    ех,редакторчета!!! ( преди 7 години )
    Не устояхте и на това изкушение на тъпата английска медия!
  • #1
    12 rate up comment 25 rate down comment
    Хайде,бе!? ( преди 7 години )
    И кой вид автомобили заема продажби над 49.7% за април и над 50.1%за 4-те месеца,т.е. повече от дизела?И в момента,независимо от намалението на относителния дял на продажбите от общите продажби,дизелът е най-продавания тип двигател в Европа.Дори Дошко,върлият критикар на дизелите,когато си купува кола знае-дизел! Е,наистина неговият е много стар и допотопен,нои той си купува дизел.Като повечето разумни хора в Европа-над 50%!