IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Измамата на Mitsubishi — разкрита от Nissan

По-ниското потребление е постигано чрез непозволено налягане в гумите

Измамата на Mitsubishi — разкрита от Nissan

Фалшивият разход на Mitsubishi — разкрит от Nissan
eK Wagon - един от засегнатите автомобили на Mitsubishi. Снимка: Ройтерс

Дизелгейт вече има и японско издание (бензиново). Главното действащо лице е компанията Mitsubishi Motors, която в сряда призна, че е фалшифицирала данни от тестове за разхода на гориво, за да накара нивата на вредните емисии да изглеждат по-благоприятни.

За разлика от Volkswagen при Mitsubishi измамата е ставала по друг начин. Разходът на гориво не е бил манипулиран от софтуер, а чрез съпротивлението на гумите.

Любопитното е, че разкриването на несъответствията в разхода на гориво е станало благодарение на друга японската автомобилна компания - Nissan, която по неволя става участник в скандала. Манипулираните данни за разхода засягат 625 хил. екземпляра от моделите Mitsubishi eK Wagon, Dayz и Dayz Roox, както и 468 хил. подобни автомобила, произведени от Mitsubishi за Nissan Motor.

По думите на главния изпълнителен директор и президент на Mitsubishi Motors Тецуро Айкава измамата е забелязана, след като партньорът Nissan е открил несъответствия в потреблението на гориво. Последвалото разследване в Mitsubishi е стигнало до извода, че разходът на гориво е подобряван чрез неадекватно и непозволено налягане в гумите, сочи информацията на AFP.

Важно е да се отбележи, че нито един от засегнатите модели не се продава в Европа. От Mitsubishi Motors вече заявиха, че ще спрат производството и продажбата на тези автомобили и че ще създадат независима комисия, която да разследва случая.

След като скандалът излезе на светло, пазарната капитализация на японския производител се сви с 2,5 млрд. долара само за две борсови сесии, предава AFP.

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    emos ( преди 8 години )
    Обичам,страшно обичам да влизам тук.Чувствам се страхотно сред такива млади капацитети на най автомобилната нация.Тези спорове между инжинерите от автомобилните заводи в София,Пловдив,Варна,Русе,Монтана,Видин,Каспичан,Горно Нанадолнище са истински таланти и КУРИФЕИ на фона на *** от Германия,Япония и др.Нека ония *** да бачкат и карат новите си таралясници а пък ние ще ги бичуваме по форумите бръмчеики с виртуалните си бегачки или 30 годишните супер лимузини
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Октавия продава пивече от Корола, Сивик, Мазда3,човек, ти си гоУем,честно! :) Ти трябва да си рекламен мениджър!
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не е писал, че няма разлика, а че никой не ти следи налягането в гумите, нито при тестове нито на пътя.Има гуми, които производителя си пише да се карат на 3 атм. така че написаното от теб е безсмислено и не доказва нищо. А разлика в разхода от повече напомпване на гумите е толкова минимална, че ако сложиш такива с ниско съпротивление на търкаляне ще постигнеш по-добър ефект от този с налягането.А октавия 2008-09та е един от най-гадните автомобили, които съм карал през живота си. Без лъжа!
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До умника ( преди 8 години )
    Разликата между 2.2 и 2.7 е половин литър или 12 процента. Тествано лично на Октавия 2009-та. Пиша за сведение на онзи долу дето явно и книжка няма и кола не е пипвал щом смята че между 2.0 и 3.0 атмосфери нямало разлика.
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    big in Japan ( преди 8 години )
    ха-ха ХААААА до всички хейтъри на немските автомобили, прочетете внимателно: не се хабете да се убеждавате сами, че японските производители са по-добри,убеждавайте там жените си! Гумата с понижено съпротивление няма нищо общо с гума, на която налягането е ПОВИШЕНО!!! Това е много опасно,изпитвал съм го лично! Да,колата върви чувствително по-леко заради по-малката контактна точка на гумата с асфалта и по-малкото "огъване"на гумата,но пък и сцеплението значително намалява...
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    V JAPAN nedovolstvoto e golyamo i kritikite ot razlichni instantzii sa mnogo ostri kam Mitsubishi Motors.Potrebitelite se chuvstvat izmameni i predadeni spodelyaiki sashto , che "urokat" ot 2000 godina ne e nauchen.Taka ,che fenove na markata vsyakakvi zastapvane i opravdaniya sa tozi pat sa izlishni.
  • #8
    5 rate up comment 13 rate down comment
    сенсей ( преди 8 години )
    Това се казва технологична нация. Че и животи отнемат с некадърността си.
  • #7
    35 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ХАхА ами те немците слагат разни гуми с ниско съпротивление на търкаляне на моделите си, за да изцедят още някоя друга капка по-добър разход уж. Защо при японците да е проблем? Някой гледа ли ти гумите дали караш с гуми напомпани на 2.0 или 3.0? Отражението в разхода ще е толквоа минимално, че няма да се усети. Докато манипулацията на ВАГ води до над 30 ПЪТИ по-високи вредни емисии!!!30 пъти знаете ли колко много е ?
  • #6
    9 rate up comment 28 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Germancite mamiat s tehnika,dokato iaponcite s primitivni neardentalski pohvati,kpoito oba4e sa mnogo po opasni za 4ove6kia jivot.basi mi6kite otduvat gumite i kolko hora sa zaginali samo Bog znae
  • #5
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Още много японци ще изгърмят, всеки производител *** и това е ясно, като допинга във вдигането на тежести. Просто някой се крият много успешно. Всички лъжливи япончета трябва да си направят харакири.