IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби

Изпробвахме новото комби на германската марка

Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби

Сдържаният по германски дизайн на новото поколение Opel Astra Sports Tourer не бива да ви подвежда. Немското комби е по-модерно и по-динамично от всякога, като редица от наличните в модела иновации се появяват за първи път в този сегмент. Успяхме да изпробваме автомобила при международното представяне в Порто, Португалия.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
Комбито е 10-то поколение (за родоначалник се приема Kadett Caravan от 1963 г), като при всяко едно от предишните Opel използва напълно различен дизайн. Е, тази практика явно остава в миналото, тъй като новият автомобил напомня на предишния, представен през 2011 г. Приемствеността в дизайна е нещо положително и типично за повечето успешни германски автомобили. Вижте например VW Golf, с който впрочем новата Opel Astra Sports Tourer ще се бори за вниманието на клиентите.

Споменавайки германските автомобили, Astra Sports Tourer е типичен техен представител. Дизайнът й изглежда сдържан и функционален, но само на пръв поглед. Ако се вгледате в детайлите, ще откриете редица технологични и уникални дизайнерски похвати. Това е формула, на която вече споменатият Golf залага открай време. Само че при новата Astra Sports Tourer дизайнът е изпълнен с повече чувство и емоция.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
Сдържан дизайн откриваме и в салона на автомобила. Всичко в него е подчинено на функционалността и ергономичността, като акцентът е високия комфорт. Уредите са лесни за използване и разположени в полезрението на водача, а използваните материали правят добро впечатление и оставят усещане за висок клас.

Същото усещане оставят и седалките, които впрочем са едно от големите предимства на Astra. Креслата разполагат със сертификат от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия AGR, предлагат отопление, ел. управление и дори масаж, вентилация и регулиране на страничните опори - екстри, които сме свикнали да виждаме при автомобилите от горните сегменти.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
От по-скъпите автомобили е заимствана и вратата на багажника със система Opel Sezam, която може да бъде отворена автоматично както чрез бутон в салона, така и чрез движение на крака под задната броня на автомобила.

Като цяло салонът е комфортен и много просторен. Недостатък са единствено аеродинамичните шумове при висока скорост, но това е нещо типично за автомобилите от този ценови сегмент.

Сред другите акценти в салона на Opel Astra Sports Tourer можем да изброим новото поколение на инфо-развлекателна система IntelliLink с интеграция на смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto, системата за персонална комуникация и мобилни услуги Opel OnStar, отоплението на задните седалки, системите за закрепване на товари в багажника, мултимедийните монитори на задните седалки и много други.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
По отношение на платформата на новата Astra Sports Tourer, тя е напълно нова, като е позволила редуциране на общото тегло на автомобила с до 190 кг. при различните версии. Иновацията предоставя също така по-високи здравина и степен на усукване на купето, както и по-просторни интериор и багажно пространство, въпреки че външните габарити на модела са почти непроменени - 4702 мм дължина, 1871 мм широчина и 1510 мм дължина. Багажникът предлага с 80 литра по-голям обем от предшественика, като максималният капацитет при сгънати задни седалки е 1630 литра.

Гамата мотори е също изцяло нова. Двигателите са дизелови и бензинови, с намален обем и турбо, като развиват между 95 и 200 к.с. При представянето на комбито бе наличен единствено новият 1,6-литров BiTurbo CDTI дизелов мотор със 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът е повече от достатъчен за компактното комби, като го тегли уверено дори при скорост от над 160 км/час. Работата му е плавна и доста тиха, като любопитна подробност е, че въртящият момент от 350 Нм е наличен още при 1500 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема малко над 8 сек, като също толкова изисква доускорението от 80 до 120 км/час, което само по себе си говори за високата еластичност на мотора. Що се отнася до потреблението, то лесно може да бъде сведено до под 6 литра на 100 км. при смесен пробег.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
Но какво би бил един добър мотор без добро шаси? Именно затова инженерите на Opel са проектирали усъвършенствано окачване, като са заложили и на напълно нова кормилна система, която е изключително информативна. Предлаганото като опция при предишното поколение адаптивно окачване липсва, но въпреки това новият модел оставя усещане за по-комфортна возия. Вероятно заслуга затова имат редуцираното тегло и по-директното управление.

Не бива да пропускаме и системите за сигурност, тъй като по този показател новата Astra е истински отличник. Тя предлага система за поддържане на лентата на движение с активна корекция на волана (автомобилът завива сам), индикатор за дистанцията до движещия се отпред автомобил, предупреждение за сблъсък с движещото се отпред превозно средство, функция за автоматично спиране, система за разпознаване на пътните знаци и други.

Сред уникалните нововъведения за сигурност и комфорт изпъкват интелигентните незаслепяващи матрични LED светлини IntelliLux LED. Тази технология се появи за първи път в С-сегмента с премиерата на хечбека Astra, а сега дебютира и при Astra Sports Tourer. Системата се състои от 16 светодиодни сегмента – по 8 във всеки фар. Те светят индивидуално, като засичат останалите превозни средства и ги оставят "в сянка". Така фаровете на Astra винаги използват "дългите светлини", но без да заслепяват останалите шофьори на пътя.
Opel Astra Sports Tourer - скрити заложби
В заключение можем да кажем, че Opel Astra Sports Tourer е семпъл на вид, но много модерен представител на компактните комбита. Автомобилът предлага висок комфорт, достатъчно пространство и уникални екстри за сигурност и удобство. Дали всичко това ще му помогне да завладее голямо парче от пазара - предстои да разберем. Факт е обаче, че в Opel вече са получени над 100 000 поръчки от клиенти за версията хечбек с пет врати и комби варианта.

Цените на Opel Astra Sports Tourer в България стартират от 28 945 лв с ДДС. Натъпканият с екстри BiTurbo CDTI вариант, който изпробвахме, струва малко над 43 000 лв. с ДДС.

Снимки: Opel

Тагове: opel astra sports tourer
0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Какво да видим! И Фокуса и Мегана държат по-висока цена от Астра.
  • #9
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ...като здравина, цена на поддръжката и качество избора е между 2-3 марки.Да и всичките са японски! Едно време Опелите бяха достоен конКУРент на японките, но и те се пуснаха по пързалката за бързи печалби и много продажби. Преди време само ръждата им беше слабо място. Оправиха е, но други неща им куцат вече. Все пак са най-изгодното предложение от Германия. А колко са германски е друга тема...
  • #8
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До по-долния: моля кажи по какво съдиш че опелите се обезценяват стремглаво, я виж един Фокус на 10 години и една Астра... кое е по-евтиното? а един Меган? :))))Истината е, че все още сме страната на Голфовете и Астрите, господа и дами. А тази Астра ще наводни държавата след 10 години, точно както и предишните, просто защото нямаме пари за нови коли и ги купуваме 3-та ръка, а там като здравина, цена на поддръжката и качество избора е между 2-3 марки.
  • #7
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е бива ли да не напишете едно от най-важните неща при комбито обема на багажника. Разбрахме колко е при сгънати задни седалки, а иначе колко е без сгънати? А да 80 повече от предния модел, но колко е бил той? Няма сега да взема да търся, за да изчислявам. Както и да е хубава кола са направили от Опел. Не знам колко са добри характеристиките и изддравината, но цената е супер за това, което предлагат.В този клас обаче Хонда Сивик комби ми допада най-много. Икономична, здрава и огромна като обем.
  • #6
    3 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ами,... вярвай си. Отново ще е стремеглаво обезценяваща се ръждилка. Не ме интересува!
  • #5
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Вундербагер ( преди 8 години )
    Страхотна! По хейта надолу става ясно, че наистина са разстроени форумните ВАГонетки :)
  • #4
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Така е. Опел не са измислили топлата вода. Просто гледат какво правят Фолксваген. В каквато посока тръгнат, Опел ги следват, но с няколко години закъснение.
  • #3
    7 rate up comment 25 rate down comment
    RRW ( преди 8 години )
    ОТНОВО ХВАЛЯТ ДВИГАТЕЛЯ НА ФИАТ. Съвсем същия го има и при Хонда. Дори е със същата мощност. Иначе като махнем дежурното хвалене на всеки нов модел, малко остава за самия опел. Олекнал със 190 кг. Е как няма! Старата Астра Комби тежеше 1500 кг. Пасата от същия период е по-лек, а е един клас по-голям, при Мондео. Опел не са измислили топлата вода.
  • #2
    43 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много красиво комби.
  • #1
    4 rate up comment 34 rate down comment
    Хехе ( преди 8 години )
    Къде я видехте тая германска марка това си е чист Буик Воксхол!