IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz GLC – три в едно

Тествахме най-малкия SUV на компанията от Щутгарт

Mercedes-Benz GLC – три в едно

Mercedes-Benz GLC официално дебютира през миналата година, като зае място на GLK в моделната гама на производителя от Щутгарт. Кросовърът смени радикално дизайна си, напълни се с най-модерни технологии и излезе на пазара с атрактивни цени, които трябва да му позволят да се пребори с основните си конкуренти – BMW X3 и Audi Q3.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Екстериорът на модела демонстрира по-обли форми, изпълнени в стила на най-новия дизайн на германската марка. Така родството с ъгловатия GLK е избегнато, но същевременно кросовърът запазва внушителния си вид, който го прави атрактивен и лесно забележим и разпознаваем.

Интериорът на GLC до голяма степен напомня този на последното поколение C-Class, като залага на модерни форми и материали от високо качество. Налице са всички типични за Mercedes елементи. Лостът за автоматичната скоростна кутия е поставен на волана – там, където сме свикнали да се намира превключвателя на чистачките. Налице са още солиден „таблет” на предния панел, както и масивен селектор на мултимедийната система COMMAND.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Въпреки обявеното родство с C-Class, което се вижда в името GLC, приемникът на GLK като конструкция е по-близо до новата E-Class на Mercedes, която бе показана през януари на автосалона в Детройт. Двата модела имат обща предна част от платформата MRA, която се използва за най-новите модели на марката. Шасито позволява най-различни вариации, което го прави подходящо не само за кросовъри, но и за седани, комбита и купета.

Всъщност GLC е единственият модел в сегмента, който предлага опция за оборудване на шасито с въздушно окачване и електронно контролирани адаптивни амортисьори. При програма Sport шасито е по-стегнато и допълнително намалено с 15 мм. Специално разработеният офроуд пакет има до пет допълнителни програми. В офроуд-режим адаптивното въздушно окачване оптимизира контакта на гумите със земята и осигурява безпроблемно придвижване по чакъл или пясък.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Избирането на режим Incline позволява да се изкачват стръмни склонове, а режимът Trailer е създаден за управление на прикачен товар. Всички модели са със задвижване на четирите колела 4MATIC с разпределение на въртящия момент в съотношение 45:55 между предната и задната ос.

Любопитната подробност при системата 4MATIC е наличието на блокируем междуосев диференциал, който вече е разположен извън корпуса на скоростна кутия. Според експертите от Mercedes това е направено с една-единствена цел – за да може целият кормилен механизъм да се прехвърли отляво на дясно. И съответно да се направи модификация с разположен вдясно волан – каквато досега при GLK нямаше.

Сравнен с предшественика си новият Mercedes-Benz GLC има със 118 мм по-голямо разстояние между двете оси и с 40 мм по-голяма височина. Задните врати са по-широки, като всичко това се отразява най-вече на мястото на возещите се отзад пътници – с цели 120 мм повече, както и на багажника. Той е с обем 580 литра, а при свалени седалки може да достигне 1600 литра.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Новият GLC поне засега се предлага изключително с 4-цилиндрови двигатели. Тестовият автомобил бе във версия 220d, оборудвана с 2,1-литров турбодизел (OM651) с 2 турбокомпресора. Мощността на агрегата е 170 к.с., като той се съчетава с новия хидромеханичен „автомат” 9G-Tronic, който е изцяло разработка на Mercedes-Benz.

Като цяло в конструкцията на кросовъра са използвани алуминий и високоякостна стомана, което позволява на автомобила да свали около 80 кг. от теглото си. За дизеловия мотор и по-голямо тегло не е проблем, защото се справя чудесно на пътя. Той дърпа кросовъра без никакво напрежение, за което спомага и 9-степенния автомат. Предавките се сменят в точните моменти, което се отразява положително и на разхода на модела – средно около 7,5 л/100 км. през цялото време.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Въпреки агресивния си външен вид GLC няма спортни амбиции. Возията е мека и плавна, като това кара водачът да се чувства комфортно зад волана при всякакви настилки. Съществена роля за това играе и пневматичното окачване, което „поема” всички неравности. Шумът на двигателя почти не се чува, което също е сериозен плюс за автомобилите от този сегмент.

На разположение на шофиращия са сериозен брой електронни системи за безопасност, които правят пътуването още по-сигурно. Сред тях са адаптивен куриз-контрол със система за предотвратяване на сблъсък, асистент за потегляне по наклон, адаптивни светлини, парктроник, асистент при паркиране, система за следене на лентата на движение и на мъртвите зони, камери, както и редица други.
Mercedes-Benz GLC – три в едно
Общо взето Mercedes-Benz GLC обединява три автомобила в един – имате внушителния на вид кросовър с добри всъдеходни възможности, имате типичното семейно комби, в което можете да натоварите доста багаж за по-дълга ваканция и имате автомобил за всекидневието, който е достатъчно маневрен и икономичен, че да може да ви служи в града.

Цените на кросовъра стартират от 41 700 евро с ДДС за най-слабата версия, което сравнено с конкуренцията е доста впечатляващо.

Снимки: Automedia.bg, Mercedes-Benz
 

Тагове: mercedes-benz glc
0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    Taka ,taka obyasni mu kakva e polzata ot 4x4/AWD.Ako az zapochna da mu obyasnyavam moyat opit s Dodge NITRO SLT toku viz pak mi lepnal nyakakav rekord.Tolkova e prost , che na chovek prosto mu e zal da go obidi.
  • #23
    4 rate up comment 2 rate down comment
    karutsar ( преди 8 години )
    Когато се появиха първите т.н. "пълна инжекция" в сравнение с карбураторното пълнене имаше капацитети които бяха на мнение че "пълната инжекция" има страшно много недостатъци.А сега какво стана?Техниката се усъвършенства и край всичко си дойде на място .Така ще стане и с 4х4 задвижванията.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    karutsar ( преди 8 години )
    По предният "Анонимен" разбрах , че е невеж и трябва да му обесня по очевадно иначе не схваща посоката на вятъра преди да си упикае крачолите.Както изчзнаха автм. с карбураторно пълнене така ще изчезнат и автм.4х2 ,а ще останат автм 4х4.А сега можеш ли да купиш автм. с карбуратор няма да можеш защото ги няма,след време няма да ги има и автом. 4х2 задвижване ,а ще се предлага само 4х4.Тогава какво ще караш?Естествено ,че и ти ще караш 4х4.
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    ...водещите музиканти с каква техника работят...Pishesh v obsht plan bez da se obosnovesh koisa tezi muzikanti i kakva e tehnikata.Neka samo da ti spomena ,che The Beatles - nay -velikata grupa za vsichki vremena sa peeli i svireli s mikrofoni na BEYERDYNAMIC.A-a blagodarya za superlativite , stanah i rekordyor.
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    karutsar,твоята каручка 4х4 ли е или просто си мечтаеш, че всички щели да карат, каруци, като теб!4х4 е нужно при определени условия. В повечето случай е недостатък. Примерно в града.Този пък Japanese Gеy такива глупости ръси, че ми се струва, че сте от едно котило. Някви патентовали нещо преди 100 г., озвучили някаква сграда и вече са голЕма раота. То бива да си толова невеж, но чупиш всякакви рекорди. От коли нищо не разбираш, а се оказа, че и от озвучаване.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Те и СААБ са патентовали много неща, но къде са сега? А да ми говориш за някаква фирмичка, която произвежда само слушалки и микрофони е доста несериозно.А знаеш ли къде са им производствата, като си толкова запознат?Проверих и разбрах, че имат цех в Сингапур и още един в Бангалор - Индия! Само управлението им е в Германия и нищо повече.Виждам обаче, че нищо не разбираш от професионална озвучителна техника и е нужно да прочетеш водещите музиканти с каква техника работят и да оставиш залите!
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    Ne otricham tehnikata Made in USA , imam slabost kam McIntosh. No kak si obyasnyavash fakta , che zalite v sgradata na OON v New York sa ozvucheni s tehnika na firmata BEYERDYNAMIC-patentovali parvi stereo microphona?
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    karutsar ( преди 8 години )
    Харесва ви не ви харесва за напред всички ще караме 4х4.
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ахаааа, значи причината не била, че видите ли SUV-четата били толкова убави, а защото можело да го пишеш на фирмата и да си на далавера с ДДС-то. Ами така кажете бе хора! Кажете, че пак тарикатлъците са на предна линия. Не да си мисля, че говорим за параметрите и характеристиките на колите. Ех, западняците да знаеха само каква далавера в *** е да караш SUV...
  • #15
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Какви къщи, какви бълхи?1.За да си вземеш кола на фирмата, трябва да е с N1. Рядко се среща седан да е N1. Това е едната от причините да взема джип с 6+1.2.Да, зимата в България масово не се чисти. Трябва ли според теб да си купя 2 автомобила - лек и джип? И ти ли ще ми плащаш застраховките и данъците? Да, съгласен съм, че се цапа! И да, Европа мина на електромобили! НО ЕВРОПА! Тук да си видял облага, ако си купиш електромобил? Ще видиш... след 3-тата световна война може би!