Mercedes-Benz GLC официално дебютира през миналата година, като зае място на GLK в моделната гама на производителя от Щутгарт. Кросовърът смени радикално дизайна си, напълни се с най-модерни технологии и излезе на пазара с атрактивни цени, които трябва да му позволят да се пребори с основните си конкуренти – BMW X3 и Audi Q3.
Екстериорът на модела демонстрира по-обли форми, изпълнени в стила на най-новия дизайн на германската марка. Така родството с ъгловатия GLK е избегнато, но същевременно кросовърът запазва внушителния си вид, който го прави атрактивен и лесно забележим и разпознаваем.
Интериорът на GLC до голяма степен напомня този на последното поколение C-Class, като залага на модерни форми и материали от високо качество. Налице са всички типични за Mercedes елементи. Лостът за автоматичната скоростна кутия е поставен на волана – там, където сме свикнали да се намира превключвателя на чистачките. Налице са още солиден „таблет” на предния панел, както и масивен селектор на мултимедийната система COMMAND.
Въпреки обявеното родство с C-Class, което се вижда в името GLC, приемникът на GLK като конструкция е по-близо до новата E-Class на Mercedes, която бе показана през януари на автосалона в Детройт. Двата модела имат обща предна част от платформата MRA, която се използва за най-новите модели на марката. Шасито позволява най-различни вариации, което го прави подходящо не само за кросовъри, но и за седани, комбита и купета.
Всъщност GLC е единственият модел в сегмента, който предлага опция за оборудване на шасито с въздушно окачване и електронно контролирани адаптивни амортисьори. При програма Sport шасито е по-стегнато и допълнително намалено с 15 мм. Специално разработеният офроуд пакет има до пет допълнителни програми. В офроуд-режим адаптивното въздушно окачване оптимизира контакта на гумите със земята и осигурява безпроблемно придвижване по чакъл или пясък.
Избирането на режим Incline позволява да се изкачват стръмни склонове, а режимът Trailer е създаден за управление на прикачен товар. Всички модели са със задвижване на четирите колела 4MATIC с разпределение на въртящия момент в съотношение 45:55 между предната и задната ос.
Любопитната подробност при системата 4MATIC е наличието на блокируем междуосев диференциал, който вече е разположен извън корпуса на скоростна кутия. Според експертите от Mercedes това е направено с една-единствена цел – за да може целият кормилен механизъм да се прехвърли отляво на дясно. И съответно да се направи модификация с разположен вдясно волан – каквато досега при GLK нямаше.
Сравнен с предшественика си новият Mercedes-Benz GLC има със 118 мм по-голямо разстояние между двете оси и с 40 мм по-голяма височина. Задните врати са по-широки, като всичко това се отразява най-вече на мястото на возещите се отзад пътници – с цели 120 мм повече, както и на багажника. Той е с обем 580 литра, а при свалени седалки може да достигне 1600 литра.
Новият GLC поне засега се предлага изключително с 4-цилиндрови двигатели. Тестовият автомобил бе във версия 220d, оборудвана с 2,1-литров турбодизел (OM651) с 2 турбокомпресора. Мощността на агрегата е 170 к.с., като той се съчетава с новия хидромеханичен „автомат” 9G-Tronic, който е изцяло разработка на Mercedes-Benz.
Като цяло в конструкцията на кросовъра са използвани алуминий и високоякостна стомана, което позволява на автомобила да свали около 80 кг. от теглото си. За дизеловия мотор и по-голямо тегло не е проблем, защото се справя чудесно на пътя. Той дърпа кросовъра без никакво напрежение, за което спомага и 9-степенния автомат. Предавките се сменят в точните моменти, което се отразява положително и на разхода на модела – средно около 7,5 л/100 км. през цялото време.
Въпреки агресивния си външен вид GLC няма спортни амбиции. Возията е мека и плавна, като това кара водачът да се чувства комфортно зад волана при всякакви настилки. Съществена роля за това играе и пневматичното окачване, което „поема” всички неравности. Шумът на двигателя почти не се чува, което също е сериозен плюс за автомобилите от този сегмент.
На разположение на шофиращия са сериозен брой електронни системи за безопасност, които правят пътуването още по-сигурно. Сред тях са адаптивен куриз-контрол със система за предотвратяване на сблъсък, асистент за потегляне по наклон, адаптивни светлини, парктроник, асистент при паркиране, система за следене на лентата на движение и на мъртвите зони, камери, както и редица други.
Общо взето Mercedes-Benz GLC обединява три автомобила в един – имате внушителния на вид кросовър с добри всъдеходни възможности, имате типичното семейно комби, в което можете да натоварите доста багаж за по-дълга ваканция и имате автомобил за всекидневието, който е достатъчно маневрен и икономичен, че да може да ви служи в града.
Цените на кросовъра стартират от 41 700 евро с ДДС за най-слабата версия, което сравнено с конкуренцията е доста впечатляващо.
Снимки: Automedia.bg, Mercedes-Benz