IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

EV революция част 2

Изпробвахме хибридния Mitsubishi Outlander PHEV

EV революция част 2

Кога ще започнем да изхвърляме боклука си разделно, да използваме екологични продукти или пък хартиени пликове? Вероятно тогава, когато започнем да купуваме електрически коли заради безвредността им за околната среда. Именно затова автомобилните производители се насочиха към направата на практични екологични автомобили, които имат атрактивна за клиентите цена.
Революция част 2
Добър пример за тази тенденция е японската компания Mitsubishi. Тя бе пионер на пазара на електрически автомобили, но първият й такъв модел - i-MiEV, се оказа недостатъчно практичен и доста скъп. Това не обезкуражи компанията и тя вече е готова с нов продукт, който е много различен и най-важното - много по-добър и атрактивен за клиентите.

Автомобилът се нарича Outlander PHEV и представлява хибриден кросовър, чиито батерии могат да се зареждат в електрическата мрежа. Моделът има система за задвижване на четирите колела, може да се движи само на електрически ток, като по отношение на практичността не отстъпва на версиите на Outlander с конвенционални дизелов или бензинов двигатели.
EV революция част 2
За разлика от напълно електрическия i-MiEV, хибридният Outlander PHEV изглежда внушително и стилно. Всъщност той демонстрира дори по-приятен външен вид от стандартните версии на Outlander. Дизайнът не е типичен за екологичен модел, което е повече от добра новина. Вместо страни футуристични форми Outlander PHEV залага на типичен всъдеходен стил, богато количество хром и стремителен силует.

Интериорът не прави изключение и предлага материали с високо качество, кожена тапицерия, множество дисплеи и пълен списък с екстри, включени в цената.

Що се отнася до задвижването, то е поверено на комбинация от 2,0-литров бензинов двигател, два електромотора и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 12 кВТч. Конвенционалният мотор развива 121 к.с. и 190 Нм, като върху тази мощност се изчислява данъкът на автомобила. Монтираният на предната ос електромотор генерира 82 к.с. и 137 Нм, а този на задната - 82 к.с. и 195 Нм. Така общата пикова мощност на системата надхвърля 280 к.с.
Революция част 2
Технологията предоставя задвижване към четирите колела, като любопитното в случая е, че липсва механична връзка между двата моста. Те са свързани само с кабел, тъй като задният мост се задвижва единствено от електрическия мотор. Това спестява доста килограми, както и доста механични загуби по трансферирането на въртящия момент.

Интересна е и конструкцията на самата кола, тъй като тя е създадената с идеята на нея да бъде изграден plug-in хибрид. Батериите са разположени максимално ниско, под пода на автомобила и не влияят на пространството в салона или на обема на багажника. Техническото решение е позволило също така оптимално разпределяне на теглото между двата моста в съотношение 55/45, както и постигането на нисък център на тежестта.
Революция част 2
Друга интересна страна на новото Mitsubishi Outlander PHEV е трансмисията. Тя не е CVT като при повечето такива машини, а директна. Предавката е само една, като инженерите са проектирали двигателя с вътрешно горене да се включва директно в задвижването при скорост между 70 и 170 км/час, каквато е максималната скорост на модела. През останалото време бензиновият мотор работи като генератор на ток и зарежда акумулаторите.

При напълно заредени батерии, технологията предоставя пробег на електроенергия от около 50 км, което е достатъчно за ежедневните нужди на повечето жители на града. Има режим за съхраняване на заряда в батериите (за да бъде използван впоследствие), както и такъв, при който моторът се активира принудително, за да ги зарежда.
Революция част 2
Зареждането на акумулаторите става също така при всяко отпускане на газта, както и при спиране. От скоростния лост могат да бъдат избрани цели 5 режима за зареждане при намаляване на скоростта (изобразени с буквата "B"). Те с различна степен "убиват" скоростта при отпускане на педала на газта, като по този начин използват инерцията на колата за зареждане на акумулаторите. Иначе зареждането в контакта изисква около 5 часа. Налично е и бързо зареждане на 80%, което отнема само 30 мин.

При нашия тест моделът премина около 40 км в града при нулево потребление на бензин. След това се отправихме в посока Ковачевица, тъй като този маршрут предлага разнообразно шофиране - магистрала, първокласни извънградски и планински пътища.
Революция част 2
Без да зареждаме допълнително батериите, при излизане от града Outlander PHEV показа потребление на бензин от около 3,2 л/100 км (84% от пробега бе на ток). На магистралата разходът скочи до 7,1 л/100 км, а при пристигането в Ковачевица борд-компютърът сочеше разход от 6,1 л/100 км., показвайки, че през 52% от пътуването автомобилът се е движил на електрически ток. На връщане към София разходът падна до малко над 5 л/100 км, тъй като по-голямата част от пътя представлява спускане, при което батериите трупат заряд, от който колата се възползва впоследствие.
Революция част 2
Управлението на Outlander PHEV не се различава от това на бензинов или дизелов кросовър - то е директно и приятно. Мощността на системата е достатъчна за всяко изпреварване или изкачване на наклони, като е добавен и режим с постоянно 4х4, в случай че решите са излезете извън пътя. Приятно впечатление прави и работата на отделните агрегати, която е много плавна и почти неусетна. Бензиновият двигател напомня за себе си много рядко, като генерира приемливи нива на шум.

Недостатъкът е возията. Тя е като на лек автомобил - стабилна и предвидима, но допълнителната тежест на батериите все пак се усеща. Не в завоите или при спиране, а при преминаване през неравности. Това става доста грубо и твърдо, а за съжаление повечето градски пътища в нашата страна са именно такива.
Революция част 2
Що се отнася до цената на Outlander PHEV в България, тя надхвърля 95 000 лева. Сумата е внушителна, но пък хибридният кросовър е натъпкан с всевъзможни екстри, сред които дори подгряващ се волан. За сравнение цената на спартанската електричка i-MiEV е почти 70 000 лева, а дизелов Outlander със 150 к.с. и сходно ниво на оборудване излиза около 75 000 лева. Но дизеловият автомобил не може да се движи безшумно и евтино из града, нуждае се от по-сериозно обслужване и няма да накара съседите ви да обръщат завистливо глава.

Снимки: Automedia.bg

Сравнение между Outlander PHEV и Outlander с ДВГ
Революция част 2
Официални данни на Mitsubishi 

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Еми нямам възможност. Колите които аз карам са за около 50-60к лв, не че не мога да дам повече, но ми се вижда безсмислено нагоре. Хибрид за тези пари свестен няма, изключвам Приус и Аурис. Този клас не ме интересува. Един път съм карал Приус, не ме изкефи. Колкото и да е икономичен хибрида на извънградско, разлика повече от 1-1,5 л/100 от съответния бензин не може да направи. Това означава по 2.5-3 лв икономия на всеки 100 км. При този модел, тези 25к лв ще има да ги връщаш цял живот
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    до: анонимен ( преди 8 години )
    Ако имаш възможност да покараш хибрид за по-дълго време ще си на друго мнение. Не, не са само за града и дори немците са го доказали. Не случайно те най-много драпат в момента да направят работещ хибрид, който да си струва. Качи се, покарай няколко стотин или най-добре хил.км. и нека тогава да говорим! Сега си просто един предубеден теорети, който нищо не разбира и си мисли, че е прав, но не е. Хибрида на извънградско е също по-икономичен от всичко познато с ДВГ. Чети и ще разбереш!
  • #9
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Нещо за дадения заводски разход да споменете "джапанки"Обявен 1.9/100 смесен, тестващите съобщават за 3.2/100 градски и 6.1/100 смесен Само немците лъжеха май? Или нещо бъркам? Нещо не ми се смята, но отива над 200%. Даже не ги е срам да напишат, че при 120-140 км/ч гори 6.5/100 Пълен смяхВижда се какъв е смисълът от такъв тип автомобил, и то е единствено в града. Всъщност дори и това е спорно заради разликата в цената на хибридния и бензиновия модел
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Електрическите коли още са доста скъпи и не са за такива като тебе. Те са за хора с отворено мислене и възможности. За теб има дизелов голф 2. Аз бих дал 20хил отгоре за идеята да карам ел. автомобил, а не че ще спестя гориво.
  • #7
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За 20 хилки разлика в цената знайш кога ще си взема тоя хибрид!Също така и знаеш ли колко години ще се ги харча да се движа с тях в града!
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Iaponska klasa,krasiv dizain i nai-modernite avto-tehnologii.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Харесва ми въпреки че не съм фен на японските извъщения. Хубаво е че не са направили дизайн ала Тойота Мирай, а са ползвали стандартен дизайн. Проблема е че още е твърде скъпо да си купиш таката кола, а и батерията е малка. Ще ми се по-малък двигател и по големи батерии. Кефи ми идеята електромотор на всяка ос. Кеф ти предно, задно, 4х4
  • #4
    7 rate up comment 14 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Изпробвхме това тук и там,и на борд компютъра покава еди си кво....Абе по-скоро ни интересува какъв е реални разход в резервоара и на колонката. Ама Вие май нищо не сте изпробвали а просто някой ви е повозил?!?
  • #3
    4 rate up comment 25 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Az se izhodih mo6tno ne samo v salona na tazi ko4ina no i na ple6ivite vi glavi4ki.Muhahahahahahhahahaah
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 8 години )
    Аз вече се изходих в един Рейндж и едно Ауди. Стават за *** но за друго не.