IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi извади нова система 4x4

Технологията Quattro ultra ще дебютира при комбито A4 allroad

Audi извади нова система 4x4

Audi официално представи нова версия на системата си за задвижване на четирите колела Quattro, която е предназначена за автомобили с надлъжно разположение на двигателя, построени на модулната платформа MLB.
Audi показа нова система 4x4
Системата носи името Quattro ultra и ще дебютира в средата на 2016 г. при новото поколение на всъдеходното комби Audi A4 allroad. Тя е почти аналогична с технологията, която Audi използва за моделите с напречен двигател, като сега е адаптирана и за автомобили с надлъжно разположен мотор. Базирана е на многодискова муфа с електронно управление, която заменя диференциалa Torsen.

Новият компонент е прикрепен към скоростната кутия – механична или 7-степенна роботизирана с два съединителя, като включва или изключва задния мост от задвижването в зависимост от пътните условия. Технологията позволява да се намалят загубите от триене, когато е нужно само предно предаване. А така се постига по-нисък разход на гориво.

Инженерите на Audi са пресметнали, че новата система 4х4 е по-лека от досега използваната с около 4 кг. Тя разчита изцяло на електронни датчици. Те подават команда на многодисковата муфа, когато усетят загуба на сцепление при предните колела. Самата муфа е производство на компанията Magna и ще бъде произвеждана в два варианта – с 5 или 7 диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.

Новата технология позволява да се намали разхода на гориво с около 0,3 л/100 км при движение в градския условия. Quattro ultra ще се появи на още два модела на Audi тази година – при второто поколение на Q5 и новото купе A5.

Снимка: Audi

 

Тагове: audi quattro ultra
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    AssBanger ( преди 8 години )
    Швабен зи каскен, я пак кажи JTEKT на Toyota ли е или на Koyo Seiko???
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    инженер ( преди 8 години )
    Защото торсена е постоянно зацепена система и има голям пад на енергия/мощност в диференциала, което води до повишен разход на гориво и понижена динамика. Разбира се за проходимост е доста добре но хората не се катерят всеки ден по ски писти като по рекламите, а халдекса е по-практичното и евтино задвиждане не случайно е масово и може да се управлява софтуерно, което за ВАГ е много важно иначе немогат да си изпълнят нормите за емисиите :)
  • #16
    19 rate up comment 0 rate down comment
    23 ( преди 8 години )
    Нещо не разбирам.Защо заменяш Торсен-а,след като го рекламираш като най-добрата система 4х4,с доказано слабият Халдекс+по-ново ел.управление.
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    до дошовака ( преди 8 години )
    Друга история твърди, че Йорг Бенсингер е баща на quattro, има обаче много доказателства и справочен материал, които отхвърлят това. В Ауди-пресата е отразено, че Валтер Тресер е кредитиран за първия прототип, използващ Ауди 80 и ходовата част на Iltis, още през март 1977 г. Йорг Бенсингер е отговорен за връзките с обществеността през 70те години и пръв обяснява предимствата и недостатъците на двойното предаване.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до дошко ( преди 8 години )
    Историята на quattro има две начала - едното утвърждава като баща на системата Валтер Тресер, който по това време е един от главните мениджъри на проекти в Ауди. По-късно той става известен с инициирането на спортните изяви на Ауди в началото на 80те години, на старта на Ауди във WRC шампионата, а по-късно създава своя собствена компания - ТРЕСЕР, чиято най-радикална разработка е quattro-роудстера, базиран на Urquattro.
  • #13
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Занасянето на задницата при XDrive е търсен ефект, а не дефект. Умишлено повече въртящ момент се прехвърля на задните гуми за да може донякъде да се запази духа и усещането на задното задвижване. Ако не ти харесва си караш скучни коли като Ауди и Субару вместо да се опакваш.
  • #12
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Браво на Ауди! Най-накрая се усетиха, да разположат двигателя надлъжно и да го куплират дирецтно към скоростната кутия! Почти се доближават до симетричното задвижване на Субару! :)
  • #11
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ясно, никога не си карал ауди.
  • #10
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Филип ( преди 8 години )
    Притежавах Audi A6 Quattro 3.0 TDI модел 2011 година, а сега карам BMW 530 D Xdrive. Задвижването Quattro на мокър и заснежен път е няколко пъти по-добро от "интелигентния" Xdrive на BMW. Quattro-то захапва пътя и изобщо не занася,докато при Xdrive при влизане в завой на сняг и на мокро колата занася (задницата се изнася настрани) след което системата разпознава занасянето и чак тогава колата се стабилизира. Усещането е доста странно, защото не знаеш колко точно ще занесе. Говоря от опит!
  • #9
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    С 4 кг. по-лека..!!!! Това е революция! Велики са!