IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi извади нова система 4x4

Технологията Quattro ultra ще дебютира при комбито A4 allroad

Audi извади нова система 4x4

Audi официално представи нова версия на системата си за задвижване на четирите колела Quattro, която е предназначена за автомобили с надлъжно разположение на двигателя, построени на модулната платформа MLB.
Audi показа нова система 4x4
Системата носи името Quattro ultra и ще дебютира в средата на 2016 г. при новото поколение на всъдеходното комби Audi A4 allroad. Тя е почти аналогична с технологията, която Audi използва за моделите с напречен двигател, като сега е адаптирана и за автомобили с надлъжно разположен мотор. Базирана е на многодискова муфа с електронно управление, която заменя диференциалa Torsen.

Новият компонент е прикрепен към скоростната кутия – механична или 7-степенна роботизирана с два съединителя, като включва или изключва задния мост от задвижването в зависимост от пътните условия. Технологията позволява да се намалят загубите от триене, когато е нужно само предно предаване. А така се постига по-нисък разход на гориво.

Инженерите на Audi са пресметнали, че новата система 4х4 е по-лека от досега използваната с около 4 кг. Тя разчита изцяло на електронни датчици. Те подават команда на многодисковата муфа, когато усетят загуба на сцепление при предните колела. Самата муфа е производство на компанията Magna и ще бъде произвеждана в два варианта – с 5 или 7 диска в зависимост от мощността на силовия агрегат.

Новата технология позволява да се намали разхода на гориво с около 0,3 л/100 км при движение в градския условия. Quattro ultra ще се появи на още два модела на Audi тази година – при второто поколение на Q5 и новото купе A5.

Снимка: Audi

 

Тагове: audi quattro ultra
0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Айде преебаха и едно от последните истински 4х4та.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Освен това, пак повтарям, Торсен е запазена марка на JTEKT. Ауди могат или да си купят Торсен от тях, или да поръчат някой друг на им направи подобен, но без правото да го наричат Торсен.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    инженер, торсена седи "заключен" 99% от времето, така че там по-големи загуби няма как да има. Многото му зъбни колела се "отключват" само при загуба на сцепление от едната или другата страна, но пък тогава загубите пак са много по-малки, щото в сравнение при отворен диференциал ще има буксуване на едното колело или ос.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    инженер ( преди 8 години )
    в много малко нови аудита има торсен диференциал вече. Както казах непрактично е да сложиш скъпа, неикономична система с потенциал за голяма проходимост на лъскав седан, който се кара само на пътя, който има нисък просвен и единствената ползва на това 4х4 е да може да излезе от някаква преспа в града. За тази цел халдекс върши същата работа и лятото е по-добрия вариант, а както знаем зимата вече е 1 седмица. Торсена сигурно ще го слагат на Q7 и Q5.
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    23 ( преди 8 години )
    ИНженер,въпроса ми бе друг.Наясно съм как работят системите,но ми е чудно,защо след като толкова години рекламираш твоето като най-добро,изтъквайки като предимство пред другите именно постоянното зацепване,сега правиш като другите с променливо такова.Някак си тези 2-3% икономия не ми се връзват.Биеш се в гърдите,че другите системи не струват,накрая преправяш твоята ''велика'' система да работи на отричаният от теб принцип.Някой е послъгвал доста в рекламките ми се струва...
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 8 години )
    Това с умишленното занасяне на задницата при Xdrive, наистина ме развесели! Момко, когато човек си взима 4х4, то това не е с идея да ти занася... Xdrive е просто една от най-смешните системи.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    инж. ( преди 8 години )
    самия торсен диф. е сложно устройство с много зъбни колела и там се губи енергията. нищо лошо нямя - особено ако я напрвят да се включва и ръчно когато водача знае че му трябва постоянно - например ако катери заснежен път. апък Торсен-а е измислен толкова одавна, че всички патенти са му изтекли и не е собственост на никой, камо ли на японци
  • #21
    9 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Ауди се доближава все повече до ... Шкода ;). Многодискова муфа според мен е несериозно за имиджа който Ауди изгради през годините с Quattro. Всеки който си купува 4х4 е наясно че разхода е по-висок, особено ако въпросното 4х4 не е паркетно. Та защо човек ще даде пари за Ауди Quattro, като може да получи същото от Шкода на половин цена?
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Инженер, как точно постоянно зацепена система има загуба на енергия? Точно обратното - загуба има при приплъзване когато енергията преминава от кинетична в топлинна, както е при Халдекс. При Торсен няма приплъзване и съответно няма загуби от това.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    JTEKT е обединение на бившите Koyo Seiko Co и Toyoda Machine Works, и двете част от Toyota Group.