IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът в България с ръст като в Европа

Лидер по продажби остава Volkswagen

Пазарът в България с ръст като в Европа

Българският пазар на нови автомобили регистрира аналогичен ръст с този в ЕС, става ясно от статистиката на ACEA за януари 2016 година.
Пазарът в България с ръст като в Европа
Снимка: Ройтерс

У нас са продадени с 6,3% повече нови коли спрямо същия месец на 2015 година. Реализациите достигат 1508 спрямо 1419 през предходната година.

В страните от ЕС са продадени 1 061 150 нови коли през месеца, или с 6,2 на сто повече. Така януари е 29-ият пореден месец на ръст.

Увеличение в продажбите на нови автомобили записват всички големи пазари в Европа. Най-големият продължава да бъде Германия, където са реализирани 218 365 возила (ръст от 3,3%). Малко по-висок ръст - от 2,9% до 169 678 продажби, отбелязва автомобилният пазар на Великобритания. Приятно изненадва Италия, където е постигнат ръст от цели 17,4% до 155 157 продажби, благодарение на което този пазар вече се нарежда в топ 3 на Европа. Четвъртата позиция остава за Франция (138 400 продажби, ръст от 3,9%), а петата - за Испания (76 395 продажби, 12,1%).

Най-голямо увеличение отново постига автомобилният пазар на Ирландия - цели 33,6% до 39 812 продажби. Следват Кипър с ръст от 25,9% до 1065 продажби и Словакия с 19,7% до 5473 продажби.

Спад отбелязват само четири пазара - Холандия (-14,4%), Латвия (-5,1%), Гърция (-2,5%) и Хърватия (-4,7%).

Лидер по продажби в Европа остава германският производител VW Group. Той записва минимален ръст от 0,8 на сто през януари, но все още има повече от двойна преднина пред втория в класацията. Реализациите на концерна достигат 256 989 екземпляра, като пазарният дял пада от 25,5% през януари 2015 година до 24,2%.

Второто място е за PSA Group (112 332 продажби и ръст от 3,9%), третото за Renault Group (96 095 продажби и ръст от 0,7%), четвъртото за Ford (75 710 продажби и ръст от 11,4), а петото - за FCA Group (71 732 продажби и ръст от 14,4%).

При премиум марките, лидер е Audi с 60 933 реализации (ръст от 13,7%). Втора остава Mercedes-Benz с 54 363 продажби и ръст от 9,0%, а трета - BMW с 52 045 продажби и ръст от 4,9%.

Подробности вижте на таблиците долу
Пазарът в България с ръст като в Европа
Пазарът в България с ръст като в Европа
Таблици: ACEA
 

Тагове: acea
0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В Европа пазарът се определя от национални и шовинистични принципи, а не от реални пазарни, като по света. Най-манипулираният и нереален пазар е европейският. Факт! Защо не махнаха митата на японските автомобили питам? Защото с непазарни принципи искат да си защитят собственото боклучаво производство. В САщ например, всички производители са третирани по един и същи критерии и там се вижда кой къде е реално. Тойота са силни навсякъде по света, където има независими пажари. В европа не е независим
  • #21
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нормално е германската ширпотреба да се купува повече в Европа и Китай, но никъде другаде по света.
  • #20
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само китайските фолксвагенчета са с по-ниски продажби хахахаха , а за САЩ продажбите им да не говорим,там почти никой не си купува тези трошки.
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    VW ( преди 8 години )
    Винаги е бил и ще бъде лидер в Европа.А турските тойотки да си ги карат в Анадола.
  • #18
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Реекспорта включен ли е в бройката?Като гледам големите продажби майче е! ВАГените не само правят реекспорт, но и си препродават помежду си коли, за да помпят продажбите. Нали преди време ги хванаха и в тази далавера, но пак бързо е покриха и заметоха без глоби и без абсолютно нищо. Ако има компания на която всичко и е позволено, то това е ВАГ. В какви ли неща не ги хващаха през годините и всичко се потулваше, за да продължат наново и наново. Няма други, като тях мошеници.
  • #17
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ами ще дърпат и Ягуар и Волво, като бяха под контрола на Форд за малко тъпите американци да ги затрият. Сега под контрола на азиатците тези фирми преживяват истински ренесанс.
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ленд Ровър и Ягуар дърпат здраво.
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Четете между редовете, нанесете брой продадени коли от концерните към брой купени по държави. Германия -ВАГ, Великобритания-Форд/ГМ, Италия - Фиат/Пежо-Севел, Франция - Рено/Пежо-Ситроен. Нищо ново, просто всеки си кара своето.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    Отвсякъде мирише на евромизерия!
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    TDI ( преди 8 години )
    Лидер по продажби остава Volkswagen