IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори- твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

Opel Zafira/Опел Зафира
История на модела

1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с.
7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с.
6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с.
9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с.
1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с.
11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с.
7/05 Смяна на модела 



Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. 

Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. 

Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. 

По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. 

По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. 

Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане.

Най-често срещани повреди:
Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година.
Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.)
Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.)
Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството.
Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
0 от 500
  • #38
    10 rate up comment 3 rate down comment
    DIMI ( преди 12 години )
    imam zafira 22dti prosto straxoten avtomobil nisak razxod i mn. dobro varvene mn sam dovolen imam go ve4e 1 god mod,2003 6 na 100 izvan gradsko s klima i gadsko 8 zimata gradsko 9 smeseno 7.5
  • #37
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ne znam koi kakvo si misli no fse si mislya 4e sa darvo tezi zafiri
  • #36
    3 rate up comment 8 rate down comment
    biyan georgiyev ( преди 12 години )
    imam tazi kola ot edna sedmitca kolyamo darvo sa nasitina ne gledei na dizaina na tezi koli imam predimstva no ne sa golemi ne znam ama ne sa za balgarina
  • #35
    7 rate up comment 5 rate down comment
    тодор ( преди 12 години )
    А целия проблем се появи от там че е била спряна и е стояла 2 часа по наклон с носа нагоре ,дизеловия двигател има проблем с клапана ,които не позволява на горивото (от горовния филтър който се намира отпред до двигателя )да се варне обратно в резервоара ,затова не съм могал тогава да я запаля и последствие изтощих акумолатора от вартене на стартер за да запали и оттам другите проблеми....
  • #34
    6 rate up comment 4 rate down comment
    тодор ( преди 12 години )
    "INSP"-В превод "инспекция", след като ми изписа тази грешк.Установих че има проблем с акумолатора ,уредите на таблото(оборутомер,скоростомер,уреда за температурата,и уреда за резервоара) почнаха да се зануляват при запалване на джигателя и след секунди работят както трябва.И отдох да я закарах на стед за да я занулят тази грешка.занулиха я и смених акумолатора сас нов .Ив момента няма никакви проблеми.
  • #33
    10 rate up comment 6 rate down comment
    тодор ( преди 12 години )
    Колеги ,този автомобил (Опел зафира 2.0 DTI 2001г.)го имам от 3 месеца ,и ми направи проблем.Бях я спрял на наклон с предницата на горе Постоя така 2 часа и след това не можах да я запаля ,изтощих акумолатора .И оттам почнаха провлемите ,този модел на опел ,са много нейни откам електроника .След като заредих акумолатора и автомобила го оставих да постои един ден на хоризонтално положение ,закачих акумолатора и я запалих без проблем .Но на таблото ми изписа "INSP"
  • #32
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Imam Opel zafira 1.8 16v 2000g nemoga da si namerya kompyutar
  • #31
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Значи "STOP"
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    miro ( преди 13 години )
    Zdraveite imam Zafira2.2dti dovolen sam ot razhod i povedenie na patia 4uval sam 4e podrajkata e skapa
  • #29
    19 rate up comment 8 rate down comment
    ned.kar ( преди 13 години )
    maslo za zafira 1.8 16 v 125cv.s kavo maslo se kara sled 140 000 km