IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel Zafira/Опел Зафира

+ интересна концепция на вътрешното пространство, много балансирано шаси, добър комфорт, яки спирачки, икономични мотори- твърде тясна средна седалка на втория ред, няма възможност за лесно демонтиране на втория ред седалки

Opel Zafira/Опел Зафира
История на модела

1/99 Представяне на модела, миниван, възможност за седем места и четири еърбега. Мотори: 1.6 16V и 100 к.с. и 1.8 16V със 115 к.с.
7/99 Нов мотор 2.0 DI турбодизел с директно впръскване и мощност 82 к.с.
6/00 Нови мотори: 1.8 16V вече със 125 к.с., 2.2 16V със 147 к.с. и 2.0 DTI 16V турбодизел с директно впръскване и мощност 100 к.с.
9/01 Четири еърбега за главите на пътуващите (първи и втори ред седалки) серийно от ниво на оборудване Elegance. Нови мотори: 2.0 16V турбобензин със 192 к.с. и 1.6 CNG (газ) със 100 к.с.
1/02 Нов турбодизел с директно впръскване 2.2 DTI със 125 к.с.
11/02 Моделът е преработен, нов 2.0 16V турбо с 200 к.с.
7/05 Смяна на модела 



Макар че Опел се забави с представянето на своя миниван спрямо конкуренцията, никой не очакваше толкова иновативна пространствена концепция тъкмо от Рюселсхайм. Похвали заслужава третият ред седалки, които потъват надолу. На практика това означава седемместен автомобил с размерите на среден седан. Това са по-скоро седалки за "аварийни" пътувания, а когато бъдат прибрани в пода се образува напълно равна площ за товарене на багажи. Механизмът е прост и функционира лесно. Когато седалките са вдигнати багажникът има мизерните 136 литра обем, но когато се приберат, пространството побира 495 литра. 

Моторите на Зафира са познати от Астра. По принцип най-малкият агрегат е достатъчен. При него и поддръжката е най-евтина. 1.8 литровият е значително по-скъп, без да дава чувствително повече тяга. Що се отнася до дизелите от първата генерация (до 2005 г.), по - добре стойте настрана. Това, че Зафира присъства и във версии на газ или с мощност 200 коня и турбо, е знак, че често критикуваните за консерватизъм инженери на Опел могат да бъдат и по-смели. Иначе тези две версии нямат съществено присъствие на пазара. 

Окачването има комфортни настройки. Независимо дали е празен или натоварен, автомобилът рядко допуска пътуващите да бъдат разтърсвани от неравности. Зафира има чудесно поведение на шосето, следва чисто зададения курс и позволява доста висока скорост в завои, дори по-висока от необходимата за комфорта на до шестимата спътници на шофьора. Комфортът на пасажерите зависи и от наличието на задължителния климатик, защото Зафира се нагрява бързо и силно. 

По отношение на сигурността Зафира се предлагаше (в Германия, което означава до голяма степен и навсякъде) без сериен ESP. Стабилизиращата система се доплащаше като екстра. Въпреки това важните четири еърбега и ABS са серийно на борда. След 2001 година вече има и въздушни възглавници за главите на пътуващите на стандартните първи два реда седалки. 

По отношение на разходите Zafira не променя традицията автомобилите на Opel да са сравнително икономични и да няма шокиращи изненади с цените в сервиза или на частите. 

Дизеловите мотори от първата генерация (до средата на 2002 година) се славят с висока консумация на масло, така че жизнените и икономични бензинови агрегати в най-общия случай са по-добрият избор. Ситуацията при актуалния модел не е такава – сега дизелът е за предпочитане.

Най-често срещани повреди:
Висок разход на масло при дизеловите мотори до 2002 година, чести повреди при 2.0 DTI от 2000 година, дефекти в турбото, някои скъсани ангренани ремъци при бензиновите мотори до 2001 година.
Електрика – мокри свещи и смущения в мениджмънта на мотора (1999 – 2000 г.г.), дефектни имобилайзери, стартери и генератори (1999 – 2000 г.г.), вентилатори и релета (отново 99-00 г.г.), дефектираща електрическа горивна помпа (99-01 г.г.)
Волан – често заяжда заключването (00-02 г.г.)
Обратни повиквания в сервизите на компанията – заради крушки от типа H7 на фаровете от всички години на производството.
Ако имате опит със Zafira коментирайте съдържанието на статията!
0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Ичо ( преди 13 години )
    Колеги напишете няколко реда за модела на Опел Зафира от 2006г.Например най-срещани проблеми и недостатъци- като минуси.Предимството им пред предния модел от 2004 г.- като плюсове. По изражливи ли са новия вид двигатели и ходовата част.
  • #27
    17 rate up comment 9 rate down comment
    ники ( преди 13 години )
    Колеги,имам опел Зафира 1.8 бензин 2001 година.На бордовия компютър ми изпиза ARRESTO-някои знае ли какво означава това.колата е от Италия.
  • #26
    28 rate up comment 14 rate down comment
    jivkojelqzkov ( преди 13 години )
    имам Zafira от почти 1 година.Тя е 2,0 dti от 2002 г.Двигателят и в последно време стана доста щумен и никой не може да ми каже защо е така.Някой да каже нещо!
  • #25
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    29434
  • #24
    10 rate up comment 5 rate down comment
    stoqn ( преди 15 години )
    Az imam Zafira dizel 2000 16v i sam mn dovolen.Ne 4e nqma po dobri avtomobili, no tozi e s po evtina podragka,dobre se dargi na dalgi rastoqniq.S dve dumi sravnitelno dobar savremenen avtomobil. I nai vagnoto Opel ve4e ne gnie.
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    erhan ( преди 15 години )
    imam opel zafira 2.0 dti ot 1 godina i imam golqm poroblem postoqno predrpva vinagi mejdu 80 100 kms.
  • #22
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Силвия ( преди 15 години )
    Притежавам Опел Зафира 2.2DTI от 3 години.Използвам го за обучение на водачи кат."В".Много добре се държи при положение,че е подложен на такава експлоатация.
  • #21
    78 rate up comment 25 rate down comment
    Костадин ( преди 15 години )
    Кое е най доброто масло за Опел-Зафира-1.8/16V бензин година на производство 1999-2000г.
  • #20
    23 rate up comment 2 rate down comment
    patanov ( преди 15 години )
    Имам Zafira 2.0 DTI 2001. Карам си я от 2005. За това време съм сменял подгряващи свещи, дебитомер, накладки и една крушка за габарити. Ако мислите, че това са големи проблеми за колата стойте далече от нея. Аз лично съм доволен и ако я сменя ще е с новото поколени Zafira и пак дизел. Прекрасна е за дълги пътувания и има съвсем нормален разход - 7 л. смесено. Няколко пъти сме ходили по 6 човека в Гърция и имаме десетки пътувания из България от 2 до 6 човека в колата ( за 7 не е толкова удобно). Бих я препоръчал на всеки. Zafira ме накара да се влюбя във вановете - преди нея не исках и да чувам за такива автомобили!
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Vasil ( преди 15 години )
    Колега Ачо, относно ключалката на волана и аз имах такъв проблем. Лесно и евтнино ти го поправят в почти всяко ключарско ателие. Аз лично го оправих за 20 лв. преди месец при един ключар на Сточна гара. Вади се някаква пластинка и всичко е тип-топ. А за газовата, аз ти препоръчвам газов инжекцион на Фобос - 1350 лв.(аз карам с такъв и за сега проблеми нямам).Иначе относно колата мога да изкажа само суперлативи. Имам я от няколко месеца и много ми добада като вървене и удобство.