IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Възродената Skoda 130 RS излезе на пистата

Автомобилът използва V8 двигател

Възродената Skoda 130 RS излезе на пистата

Показаният по-рано тази година концепт R200 Non-Fiction направи първата си динамична демонстрация на писта. Машината е напълно функционална, като представлява идеологичен наследник на рали колата Skoda 130 RS от 80-те години на миналия век.
Възродената Skoda 130 RS излезе на пистата
Снимка: Jiri Cermak

Възроденият автомобил е дело на дизайнера Петер Новак, като плановете предвиждат да се произвежда серийно. Той е изграден на базата на първото поколение Audi R8 и използва неговите шаси, двигател и трансмисия.

Агрегатът е V8 с мощност 430 к.с., куплиран е с ръчна скоростна кутия и позволява спринт от място до 100 км/час за 4,5 сек. Габаритите на модела са дължина от 4,4 метра, широчина – 2 метра и височина 1,3 метра.

И докато техниката е заета от Audi R8, външният вид е създаден изцяло по мотивите на оригиналния рали автомобил, който тази година чества своя 40-годишен юбилей.

Производителите са категорични, че възродената Skoda 130 RS е напълно функционална, като доказаха това на пистата Slovakiaring Circuit в Словакия, където се проведоха първите публични динамични тестове.

Плановете предвиждат моделът да се появи на пазара в на началото на 2016 година, като цените ще започват от около 255 000 евро. Производството ще бъде ограничено до 30 екземпляра.

Колкото до оригиналната Skoda 130 RS от 80-те години на миналия век, тя използва 1,3-литров агрегат с мощност 142 к.с. Общото тегло на машината е само 825 кг, а максималната скорост на движение достига 190 км/час.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мишо ( преди 8 години )
    Според мен на дизайнера не му е свършило въображението както някои писаха, ами прекалено много се е придържал към оригинала ( http://pctrs.network.hu/clubpicture/7/6/5/_/skoda_130_rs-001_765536_28586.jpg ) и първообраза ( http://***.favcars.com/skoda-130-rs-type-735-1975-80-wallpapers-101955-640x480.htm ). Ако не беше толкова праволинеен с дизайна, колата можеше и да не прилича на хибрид между R8 и стара шкода. ;)
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо Камиона ( преди 8 години )
    Редактора, я проверете отново да не би цената на Шкодичката да е 25 500 а вие да сте сгрешили, една нула повече
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 8 години )
    Хубава идея,но само дотук.Грозно и недомислено,поне измислете някакъв друг двигател,па и със по-малко коне.
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    *шнурове
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    и пнурове вместо дръжки на вратите...255к евра... божееее
  • #4
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тия са супер зле. Фарове от бентли, задница на R8 и аеродинамика на тухла четворка. Хитлер щеше да разстреля лично дизайнера на тая катафалка ако беше жив.
  • #3
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Оргинално ( преди 8 години )
    Значи ако ги продадат тия коли, човека на когото му е хрумнала идеята, как да се отърват от 30 10-годишни Ауди Р8-ци за 255 000 евро парчето, трябва да вземе огроооомен бонус, даже може и Нобелова награда.
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Farovete sa na bentley. i cqlata kola e stranna. dizainera mai sa mu svarshila parite za prednicata
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    225000 евро за Шкода!!!Тия вагени са пили оцет на екс!!!