IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Prius харчи 4,0 л/100 км

Toyota разкри характеристиките на хибридния модел

Новият Prius харчи 4,0 л/100 км

Toyota използва протичащото в момента автомобилно изложение в Лос Анджелис, САЩ, за да разкрие допълнителни данни за новото поколение Prius.
Новият Prius харчи 4,0 л/100 км
Снимка: Toyota

Най-любопитната нова информация е свързана с потреблението на гориво, което е редуцирано с около 18% спрямо предшественика. Новият хибрид има среден разход на гориво от 4,5 л/100 км, сочат данните за САЩ, където бензинът е с по-ниско октаново число. В града потреблението пада до 4,3 л/100 км, а при движение по магистрала разходът е 4,7 л/100 км. Това са стойностите за стандартния модел. Версията Eco, демонстрираща подобрена аеродинамика и по-ниско тегло, изразходва средно по 4,2 л/100 км. Разходът в гарда е само 4,0 л/100 км, а този на магистрала - 4,3 л/100 км.

Както бе съобщено по-рано, новият Prius разчита на комбинация от 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с.

Моделът е изграден на нова платформа - Toyota New Global Arcitecture (TNGA), чиято твърдост е с 60% висока от тази на предишната генерация и позволява снижаване на центъра на тежестта. Тя предоставя също така по-щедри размери, както и по-просторен интериор.

По отношение на дизайна на модела, който вече предизвика както положителни, така и отрицателни мнения, японците го определят като "модерен, драматичен и емоционален".

Новото поколение Prius прави сериозна крачка напред и по отношение на безопасността. Моделът е оборудван с пакет Toyota Safety Sense P, включващ автономна аварийна спирачка, система за автоматично поддържане лентата на движение, автоматичен автопилот, автоматични дълги/къси светлини, система за автоматично паркиране и др.

Цените за пазара на САЩ започват от 24 200 долара. Ценовата листа за Европа трябва да бъде изнесена в близките месеци. Стартът на продажбите е насрочен за 2016 г.

Галерия с най-интересното от автосалона в Лос Анджелис вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Ако Приус наистина харчи до 6.5 в София, направо това е РЕКОРД! Королката 1.4 дизел с ММТ при смесено каране през деня и вечерта ми е качвал до 9/100 за изминати 160 км. в София, сам оградско. Падала е до 8.3. Ако Приуса харчи толкова с включен климатик и возещ хора... ами кво говорим - рекорд си е.Новият щял да има система 4х4 и вентилация на седалките отпред. С кеф ще отида на тест-драйв, поне да видя какво са направили.Поне е сглобявана в Японие. Повече на евро Тойотка не се качвам!
  • #9
    12 rate up comment 18 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Рено меган дизел със старт/стоп система харчи също толкова и струва наполовината на примуса. Бих карал електрически автомобил или водороден такъв (ако има къде да ги зареждам и цената стане по-поносима) но не и този технологичен ***. Още повече че новит примус изглежда по-зле от старият.
  • #8
    11 rate up comment 10 rate down comment
    LEX ( преди 8 години )
    Съсипаха един легендарен модел! Стария модел е 10 пъти по-хубав и стилен! Този на нищо не прилича!!! Просто се изложиха!!! Разхода не мога да коментирам, но мисля, че съм чувал по-ниски стойности при стария модел...
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    DE ( преди 8 години )
    "среден разход на гориво от 4,5 л/100 км, сочат данните за САЩ, където бензинът е с по-ниско октаново число".Не се ли научихме, че мерните единици не са същите в САЩ и Европа. В дейстрителност, октановото число е почти едно и също.
  • #6
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Че той новия харчи повече от стария. Егати напредъка.
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Е реални ама... колко да са реални... нали в пробега е включен и изминаването на такъв само на електричество за да се постигне най-нисък разход за 100 км., а после .. за 5-6 мога да се съглася, но обърнато в проценти колко се получава разликата , само до 5/100 разликата е около 25% над посочения.
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    шофера ( преди 8 години )
    Методите за измерване на разхода на гориво в САЩ се доближават най-много до реалните и от там идва разликата. Реално една кола по техните методи на засичане се с по 0,5-1 литър отгоре над европейските. А Приус харчи според шофьора. При шофер с тезък крак или таксиджия е около 5, а при внимателно каране пада под 4/100. Колегата, който пита колко харчи при 140 ще му отговоря. Харчи 5.5 - 6/100. На отиване до Италия 6/100 на връщане 5.5 с 3 човека и много багаж.
  • #3
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нали се сещате, че това са реално измерените стойности, а не обявените от производителя. Може и да свалиш този разход, ако караш без климатик и с много плавно ускорение. Средния разход в София на бакшишите със стария приус им е около 5-6, в зависимост дали кара с климатик или не. Няколко пъти съм гледал борд компа им и съм ги питал. Сега реално да е свален на 4-5 пак е много добро постижение."еко- дизелите" на ВАГ в града с кола, като полото харчат повече, така че евала на тойота.
  • #2
    15 rate up comment 9 rate down comment
    ку-ку ( преди 8 години )
    Колко харчи със 140км/ч по магистралата?
  • #1
    19 rate up comment 6 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Абе ... какво са подобрили, тука имахме 1 колега на който предната версия му харче 3,5/100.., и с 1 резервоар минаваше 1300 км. :))