IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Prius харчи 4,0 л/100 км

Toyota разкри характеристиките на хибридния модел

Новият Prius харчи 4,0 л/100 км

Toyota използва протичащото в момента автомобилно изложение в Лос Анджелис, САЩ, за да разкрие допълнителни данни за новото поколение Prius.
Новият Prius харчи 4,0 л/100 км
Снимка: Toyota

Най-любопитната нова информация е свързана с потреблението на гориво, което е редуцирано с около 18% спрямо предшественика. Новият хибрид има среден разход на гориво от 4,5 л/100 км, сочат данните за САЩ, където бензинът е с по-ниско октаново число. В града потреблението пада до 4,3 л/100 км, а при движение по магистрала разходът е 4,7 л/100 км. Това са стойностите за стандартния модел. Версията Eco, демонстрираща подобрена аеродинамика и по-ниско тегло, изразходва средно по 4,2 л/100 км. Разходът в гарда е само 4,0 л/100 км, а този на магистрала - 4,3 л/100 км.

Както бе съобщено по-рано, новият Prius разчита на комбинация от 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с.

Моделът е изграден на нова платформа - Toyota New Global Arcitecture (TNGA), чиято твърдост е с 60% висока от тази на предишната генерация и позволява снижаване на центъра на тежестта. Тя предоставя също така по-щедри размери, както и по-просторен интериор.

По отношение на дизайна на модела, който вече предизвика както положителни, така и отрицателни мнения, японците го определят като "модерен, драматичен и емоционален".

Новото поколение Prius прави сериозна крачка напред и по отношение на безопасността. Моделът е оборудван с пакет Toyota Safety Sense P, включващ автономна аварийна спирачка, система за автоматично поддържане лентата на движение, автоматичен автопилот, автоматични дълги/къси светлини, система за автоматично паркиране и др.

Цените за пазара на САЩ започват от 24 200 долара. Ценовата листа за Европа трябва да бъде изнесена в близките месеци. Стартът на продажбите е насрочен за 2016 г.

Галерия с най-интересното от автосалона в Лос Анджелис вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #20
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Колегата, който пита колко харчи при 140 ще му отговоря. Харчи 5.5 - 6/100. На отиване до Италия 6/100 на връщане 5.5 с 3 човека и много багаж."Аз съм го карал със 160+ и гори над 10-ка с 4ма и малко градско. Леко ми се вижда нисък този разход при 140 км/ч
  • #19
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За всички фенове на немските шлепове Приус е уродлив, грозен, неикономичен, бавен и какви ли не още глупости. Разбирам, че щом си фен на немското, значи природата те е лишила от естетика и няма как да разбереш модерният, свеж и различен дизайн. След някоя друга година германчетата ще почнат да копират дизайна на Тойота, както често правят и същите тези германофилчета тогава ще пръхтят от радост, забравяйки сега какви ги плещят.
  • #18
    11 rate up comment 10 rate down comment
    asd ( преди 8 години )
    Добре бе бива ли да е толкова уродлива тази кола. Сигурно техниката е супер но да я облечат в такъв дизайн....
  • #17
    18 rate up comment 6 rate down comment
    зелено такси ( преди 8 години )
    На Зелените таксита средния разход зимата е най-висок. Около 5.5-6/100.През останалото време разхода е под и около 5/100. Правил съм среден разход на смяна вечер при слабо движение 4.2/100. Някой, ако твърди, че разхода на зелените таксита е над 6/100 ще го помоля да запише номера на таксито в което се е возил и да го сподели! Ще говоря с колегата, дали това отговаря на истината. За незапознатите ще кажа, че ако надвишиш 6/100,то разликата се удържа от надника на таксиджията.
  • #16
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Онзи отдолу, който твърди, че Приус харчи в града 8-10 не се е качвал никога на тази кола. Приус в никой режим няма подобен среден разход. Освен, ако не го караш на ръчна (при Приус всъщност е крачна, но това е друга тема
  • #15
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Грозна кола за много пари с неефективно задвижване."Хех, точно от това задвижване по-ефективно на фосилни горива няма. 40% КПД на ДВГ + още 10-15% реални от регенерация на кинетичната енергия.. Приус винаги е бил технологичния лидер на автомобилостроенето. Лично съм постигал 3/100 градско многократно със стария модел - ускоряваш рязко с ДВГ и пускаш по инерция на електромотор, като наближиш светофара спираш плавно за максимално регениране на енергията - така ДВГ работи само 10 % от времето.
  • #14
    7 rate up comment 10 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Абе ефективно е... ако единствената ти цел е д караш еко обаче, иначе тцъ.Реално не е автомобил за всеки, ако човек търси някаква динамика няма да я намери в приус .Приемам и критиката , че това не са данни за плъг-ин, като че ли за него бях прочел някаде за разход около 3/100,но и не плъг-ин-а също има чисто електрически пробег, ако батерията има заряд мисля...
  • #13
    14 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 8 години )
    И това го казва фен на лъжци... Не те ли е срам? Карай си канцерогенния ино и дйеет тйедйеи и не коментирай хибридни технологии.
  • #12
    15 rate up comment 17 rate down comment
    OMG ( преди 8 години )
    Грозна кола за много пари с неефективно задвижване.
  • #11
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Май пак не четете, това е приус, а не приус plug-in. Така че това е разход без заряд в батериите - чист хибриден режим.